شماره تماس

09377999239

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی-dr-mkhansari.com

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که تمام افراد بعد از انجام بلفاروپلاستی باید به آن توجه ویژه داشته باشند. این مراقبت‌ها موجب می‌شوند که نتایج عمل بلفاروپلاستی مطلوب‌تر و ماندگارتر باشد. در این مطلب از سایت دکتر خوانساری تصمیم داریم شما را با مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی آشنا کنیم. همراه ما باشید!

فهرست مطالب

پادکست مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی دکتر خوانساری:

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی موضوع مهمی است که اکثر افراد نسبت به آن بی‌توجه هستند. بلفاروپلاستی یا جراحی پلک از جمله عمل‌های زیبایی بوده که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. جراحی پلک نظیر سایر جراحی‌های زیبایی دشوار نبوده اما با توجه به این که در مورد چشم بوده و ارتباط مستقیمی با آن داشته، حساسیت‌های زیادی دارد.

عمل بلفاروپلاستی دوره نقاهت پیچیده و بلند مدتی ندارد اما برای بهبود وضعیت پلک‌ها باید دوره‌های مراقبت بعد از عمل را به خوبی طی کنید.
بسیاری از افراد مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی را جدی نمی‌گیرند و تنها به استراحت چند روزه اکتفا می‌کنند. همان طور که اشاره کردیم این جراحی ارتباط مستقیمی با چشم دارد و به همین علت مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر قصد انجام بلفاروپلاستی را دارید، حتما باید در خصوص مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی هم اطلاعات کافی کسب نمایید. از همین رو در بخش‌های بعدی شما را با مهم‌ترین مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی آشنا می‌کنیم.

در ادامه تصویر نمونه‌ای از قبل و پس از عمل بلفاروپلاستی توسط دکتر مهرداد خوانساری مشاهده می‌کنید.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی-dr-mkhansari.com
مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی-dr-mkhansari.com

نکات اولیه مهم بلافاصله بعد از عمل بلفاروپلاستی

معمولا دوره استراحت‌های بعد از جراحی پلک برای افراد کسل کننده و دیر گذر است. بسیاری از بیماران می خواهند هر چه سریع‌تر نتایج عمل خود را مشاهده کنند. در خصوص مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی باید بگوییم که اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای عمل بلفاروپلاستی می‌توانید فردی را به عنوان همراه با خود ببرید تا پس از پایان عمل همراه شما باشد؛ البته این نکته الزامی نیست چون شما با چشمان باز و دید نرمال ترخیص خواهید شد.

از دیگر نکات و مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی که بلافاصله بعد از عمل جراحی باید به آن توجه کنید این است که اگر دچار کلافگی و ناراحتی هستید، باید بدانید که این موارد کاملا طبیعی بوده و با گذشت زمان و رعایت مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی کاهش یافته و از بین می‌رود. همچنین قرمزی و التهاب بلافاصله بعد از جراحی پلک کاملا موضوعی طبیعی بوده و به مرور از بین می‌رود.

نکته بعدی که موجب نگرانی افراد نیز شده این است که افراد بعد از باز کردن پانسمان متوجه عدم تناسب و همخوانی چشم و ابروها با هم می‌شوند. در این خصوص جای نگرانی نیست و دلیل آن این بوده که سرعت ترمیم زخم ها در دو پلک مشابه نیست. البته باید این نکته را ذکر کنیم که اگر شما جراح خوبی را برای جراحی انتخاب نکنید حتی با رعایت مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی ممکن است در کوتاه مدت دچار عدم تقارن چشم‌ها شوید که کاملا طبیعی است و در بلند مدت رفع خواهد شد.

بلافاصله پس از عمل بلفاروپلاستی ممکن است دچار ریزش اشک شوید. یا اگر چشم شما خشک شده استفاده از پماد و قطره موجب رفع این عارضه می‌شود. البته ممکن است پس از ریختن قطره دو بینی داشته باشید که این مشکل پس از چند دقیقه برطرف خواهد شد.

مصرف داروها بعد از عمل بلفاروپلاستی

یکی از مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی استفاده از دارو است. پس از جراحی زیبایی پلک پزشک شما قطعا برای شما داروهای مختلفی را تجویز می‌کند و شما باید برای بهبود جراحی به موقع و به صورت دقیق داروها را مصرف نمایید. همچنین ممکن است با توجه به نظر پزشک مجبور باشید مصرف برخی داروها برای مدتی قطع کنید.
برای مثال داروی آسپرین از آن دسته داروهایی بوده که باید چند روز قبل از جراحی بلفاروپلاستی و مدتی پس از جراحی مصرف آن را متوقف کنید. احساس سوزش و خشکی و کشیدگی پلک از جمله مشکلاتی است که اکثر بیماران با آن رو به رو هستند. برای رفع این مشکلات پزشک برای شما پماد تجویز می کند که باید آن را سر وقت مصرف کنید.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی-dr-mkhansari.com

استراحت بعد از عمل بلفاروپلاستی

همان طور که می‌دانید چشم‌ها از مهم‌ترین و حساس‌ترین اعضای بدن محسوب می شوند که همیشه تحت هر شرایطی باید از آن‌ها مراقبت کنید. زمانی که جراحی پلک انجام می‌دهید مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی از چشم‌ها اهمیت بیشتری دارد و این حساسیت به تبع بیشتر می‌شود. مهم‌ترین بخش مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی مرحله استراحت است.
پس از جراحی برای دراز کشیدن و استراحت کردن باید به سمت پشت دراز بکشید. زیر سر شما باید دارای یک زاویه سی تا چهل و پنج درجه باشد. بدین منظور تعدادی بالشت زیر سر خود قرار دهید. زمانی که سر بالاتر از بدن قرار داشته باشد التهابات موجود سریع‌تر بر طرف خواهند شد.

خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی

از دیگر مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی می‌توان به خوابیدن اشاره کرد. حالت خوابیدن کمک می‌کند تا روند بهبود سریع‌تر طی شود. همان طور که اشاره شد برای خوابیدن بعد از جراحی سر خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهید. از نظر پزشکان این نوع خوابیدن موجب شده تا ورم‌های ایجاد شده از بین برود.

استحمام بعد از عمل بلفاروپلاستی

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی-dr-mkhansari.com

پس از انجام جراحی پلک حمام کردن از جمله مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی است که از اهمیت بالایی برخوردار بوده. در خصوص استحمام بعد از جراحی پلک باید گفت که شستن بدن در صورتی که گردن به پایین باشد مشکلی ندارد. اما تا زمانی که پزشک شما اجازه نداده نباید به طور کامل حمام کنید. 
معمولا شما بایستی از برخورد آب با محل جراحی تا چهل و هشت ساعت پرهیز کنید. پس از این مدت شما اجازه دارید تا زیر چشم‌های خود را تنها با یک پارچه نرم و لطیف تمیز کنید. در صورتی که پزشک شما نیز اجازه استحمام کامل را داد سعی کنید تا مدتی برای شستن مو و صورت خود از شوینده‌هایی استفاده کنید که موجب سوزش نمی‌شوند. در این شرایط بهترین گزینه برای شسشتو شامپو بچه است. پس از مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی و بهبودی استفاده از سایر شوینده‌ها مانعی ندارد.

تغذیه بعد از عمل بلفاروپلاستی

تغذیه در مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی موضوع سخت و دشواری نیست. در این خصوص تنها کافیست تا دو روز بعد از عمل خود از غذاهایی که بافت نرمی دارند و دفع آن‌ها راحت است، استفاده کنید. بدین ترتیب به بافت صورت شما فشار وارد نمی شود. نوشیدن آب کافی و سبزیجات سالم و میوه‌های حاوی ویتامین سی تازه نیز در زمان نقاهت و مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی توصیه می‌شود.

تا زمان بهبودی کامل بخیه‌ها که احتمالا 3 هفته طول بکشد، مشروبات الکی را از برنامه خود حذف نمایید. مصرف مشروبات الکی موجب از دست رفتن و کم شدن آب بدن می‌شود که در این صورت سیستم گوارشی نیز نمی‌تواند علمکرد درستی داشته باشد.

از سیگار و افراد سیگاری دوری کنید. در معرض قرار گرفتن دود سیگار بدترین عاملی است که موجب شده تا روند بهبودی کندتر شود.

بعد از عمل بلفاروپلاستی چه بخوریم؟

از اصلی ترین بخش‌های مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی می‌توان به رژیم مناسب اشاره کرد. رژیم مناسب سرشار از مواد مغذی موجب شده تا روند بهبودی چشم‌ها سریع‌تر انجام شود. همان طور که می‌دانید پس از عمل‌های جراحی بدن ضعیف شده و با کمبود برخی از مواد مغذی و ویتامین‌ها مواجه خواهد شد.
این ضعیف شدن باعث شده تا روند درمان طولانی شود. بنابراین باید این کمبودها را با مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی جبران کنید. از مهم‌ترین موادی که در خصوص مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی باید مصرف کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نوشیدن مایعات کافی

این موضوع طبیعی بوده و برای جراحی‌های دیگر نیز اتفاق می‌افتد. از طرف دیگر اکسیژن رسانی صحیح بر روی ترمیم بافت‌ها تاثیر مستقیمی دارد. بنابراین نوشیدن مایعات کافی به این روند اکسیژن رسانی کمک می‌کند. از بهترین مایعاتی که بهتر است آن‌ها را در برنامه غذایی خود داشته باشید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آب
  • سوپ رقیق
  • آب گوشت
  • آبمیوه‌های طبیعی حاوی ویتامین سی بالا
  • شیر سویا و شیر کم چرب فاقد لاکتور
  • دوغ

به طور کلی متخصصان به تمام افراد توصیه می‌کنند تا روزانه 6 الی 8 لیوان آب بنوشند. اما مصرف آب در مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی دارای دستور خاصی نیست. مصرف مایعات علاوه بر این که موجب سم زدایی بدن شده پروتئین‌های مورد نظر بدن را نیز تامین می‌کند.
مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی تنها شامل نوشیدن مایعات نیست.

غذاهای نرم

یکی دیگر از مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی مصرف غذاهای نرم است. پس از انجام عمل خود از مصرف غذاهای سفت و سنگین پرهیز کنید و به جای آن غذاهای نرم و پوره را در برنامه غذایی خود قرار دهید. قبل از مصرف این غذاها بهتر است بدن خود را با نوشیدن مایعات آماده نمایید و پس از آن غذا خوردن را آغاز کنید.
از مهم‌ترین غذاهایی که بهتر است در این دوره مصرف شود، می‌توان به میوه‌های پخته و میکس، سوپ، فرنی بدون شکر، حلیم بدون شکر و نمک، ماهی کباب، تن ماهی، تخم مرغ آب پز اشاره کرد.

مصرف پروتئین

مهم‌ترین موادی که باید در برنامه غذایی مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی گنجانده شود، پروتئین است. همان طور که می دانید پروتئین سازنده‌ای به نام اسید آمینه دارد. اسید آمینه نقش مهمی در بهبود زخم و ترمیم آن داشته به همین علت باید حتما در برنامه غذایی باشد.
برای مصرف پروتئین‌ها بهتر است از پروتئین‌های سبک به جای پروتئین‌های متراکم استفاده شود. موادی که دارای پروتئین‌های مورد نیاز بدن هستند شامل تخم مرغ، عدس، لوبیا، مرغ، بوقلمون، سویا، ماهی، شیر و جودوسر می‌شود.

ویتامین‌های ضروری

مصرف ویتامین‌های ضروری بعد از عمل پلک اهمیت زیادی دارد. زیرا همان طور که اشاره کردیم تمامی این مواد روند بهبود را سرعت می‌بخشند. ویتامین‌هایی که مصرف آن‌ها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده عبارت است از: ویتامین A ،C ،K ،D که باید آن‌ها را یا به صورت مکمل و یا از مواد طبیعی دریافت کنید.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی- dr-mkhansari.com
مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی- dr-mkhansari.com

کبودی, خارش, خشکی و تورم اطراف چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

برخی از علائم مانند کبودی، خارش، خشکی و تورم پس از انجام بلفاروپلاستی طبیعی است. البته پزشک شما سعی می کند با دستورالعمل‌های کاربردی این علائم را به حداقل برساند. اما شما می‌توانید با استفاده از راهکارهای مختلف و مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی این موارد رفع کنید. یکی از مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی برای جلوگیری از ورم و کبودی استفاده از کمپرس یخ است.

برای استفاده از کمپرس یخ شما باید ابتدا دست‌های خود را 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. پس از آن کمپرس یخ را به مدت 10 الی 15 دقیق روی پلک‌هایتان قرار دهید. قرار دادن کمپرس یخ بر روی چشم چهل و هشت تا هفتاد و دو ساعت ساعت اول بعد از عمل تاثیر زیادی در رفع کبودی خواهد داشت و یکی از کاربردی‌ترین مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی محسوب می‌شود.

احساس خارش در این نواحی نیز به دلیل ترمیم و جوش خوردن محل جراحی است. که این علائم در واقع علائم بهبود زخم است. مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی در زمان خارش شدید چشم این است که اگر دچار خارش شدید به هیچ عنوان چشم‌ها و جای بخیه‌ها را ماساژ ندهید. این خارش‌ها طبیعی است و به مراقبت خاصی نیاز ندارد. برای رفع شدن این موضوع تنها می‌توانید از قطره یا پمادی که پزشک تجویز کرده استفاده کنید.

رفع کبودی زیر چشم بعد از جراحی بلفاروپلاستی

علی رغم تمامی نتایج فوق العاده عالی که عمل جراحی پلک می‌تواند برای شما به ارمغان بیاورد، تجربه ورم زیر چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی دور از انتظار نیست. مانند تمام جراحی‌ها، بعد از عمل بلفاروپلاستی نیز، مقداری تورم و کبودی در ناحیه مورد نظر دیده می‌شود. این، یک امر طبیعی در روند بهبودی است و معمولا پس از چند روز، کاملا بر طرف می‌شوند. بنابراین با دیدن ورم زیر چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی، اصلا نگران نشوید و چند روز صبر کنید تا در نهایت، نتایج دلخواه آشکار شوند.

رفع کبودی زیر چشم بعد از عمل بلفاروپلاستیdr-mkhansari

مهم: ورم زیر چشم پس از عمل جراحی پلک موقتی است. اما اگر این عارضه برای مدت زمان زیادی طول بکشد و احساس درد شدید داشته باشید، حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

از بین بردن کبودی زیر چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

در حین عمل جراحی پلک، جراح، بافت چربی را در نواحی خاص و مشخص شده مورد نظر بر می‌دارد. برای برداشتن چربی، لازم است که برش‌هایی در محل مشخص شده، ایجاد شوند. بعد از برداشتن چربی، بخیه زده می‌شود. از آن جایی که پوست اطراف چشم حساس است، کبودی دور چشم پس از عمل جراحی پلک، غیر عادی نیست و بخش از روند بهبود خواهد بود. رفع کبودی زیر چشم بعد از بلفاروپلاستی به خصوص برای خانم‌ها بسیار مهم است.

خبر خوب این است که تورم ناحیه چشم، به زودی بر طرف می‌شود. البته توجه داشته باشید که مدت زمان رفع کبودی زیر چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی به عواملی مانند میزان چربی برداشته شده و مهارت پزشک شما بستگی دارد. اگر پزشک کار خود را به خوبی انجام دهد، بیمار پس از ۱۰ تا ۱۴ روز شاهد کاهش تورم و کبودی اطراف چشم خواهد بود.
مراقبت و درمان خانگی در کاهش التهاب و کبودی اطراف چشم بسیار موثر است و باید به تمامی توصیه‌های جراح، به طور کاملا دقیق عمل کنید.

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی به دستیابی سریع به نتیجه مطلوب و کاهش کبودی اطراف چشم کمک می‌کند. مراقبت صحیح شامل استفاده از عینک آفتابی در هنگام قرار گیری در معرض نور خورشید، پرهیز از ورزش و کارهای سنگین، پیروی از دستورالعمل‌های پزشکی، مصرف به موقع داروهای تجویز شده و… است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که درمان‌های خانگی برای برخی افراد بسیار موثر است. در واقع می‌تواند ترکیبی مفید و موثر در کنار مراقبت‌های پزشکی باشد. یکی از مهم‌ترین درمان‌های خانگی برای کبودی دور چشم استفاده از کیسه‌های آب سرد است. همچنین استفاده از کمپرس آبگرم جریان خون را تحریک می‌کند و در نتیجه تورم و کبودی را کاهش می‌دهد. با مصرف ویتامین C همراه با خوردن برخی غذاهای خانگی سالم، کبودی و تورم دور چشم به سرعت از بین می‌رود.

ورم زیر چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی چهار پلک یا لیفت میانی صورت، اغلب با تورم شدید همراه است. مصرف کورتیکواستروئید تورم و کبودی را ظرف چند روز کاهش می‌دهد. البته مصرف آن باید خود سرانه نباشد و توسط پزشک برای شما تجویز شود.
لازم به ذکر است که تورم و کبودی اطراف چشم به تدریج و پس از چند هفته کاهش می‌یابد. حدود سه ماه طول می‌کشد تا ورم و کبودی ناحیه چشم پس از جراحی پلک، به طور کامل برطرف شود.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی-dr-mkhansari
مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی-dr-mkhansari

نکات هشدار دهنده در زمان نقاهت

بسیاری از افراد از دوره نقاهتی که باید بگذرانند خسته می‌شوند؛ اما همانطور که اشاره کردیم دوره نقاهت و مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی از اهمیت بالایی برخوردار است و بیشترین تاثیر را روی نتیجه جراحی خواهد داشت. بلفاروپلاستی مانند سایر جراحی‌های دیگر باید زمان خاصی را طی کند تا شما بتوانید نتیجه مطلوبی دریافت کنید. پس از جراحی و در روز اول شما ممکن است در ناحیه چشم درد زیادی داشته باشید اما این موضوع به مرور رفع می‌شود.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی که در مطالب فوق ذکر کردیم همه از نکات مهم دوره نقاهت هستند. به جهت یادآوری باید گفت که در این دوره نباید برای چشم‌ها از هیچ مواد آرایشی استفاده کنید. برای استحمام تنها به شستن گردن به پایین اکتفا کنید و پس از گذراندن دوره نقاهت مانعی برای حمام کردن وجود ندارد.

همچنین بافت‌های زیرین پوست دیرتر از سایر قسمت‌ها بهبود می‌یابد به همین جهت باید مدت‌ها مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی را جدی بگیرید و آن‌ها را انجام دهید. به مدت دو هفته نباید از لنزهای تماسی استفاده کنید و از ماساژ و فشار دادن چشم‌ها نیز پرهیز کنید. برای رفع کشیدگی پلک و ترشحات چشمی دکتر پماد و یا قطره تجویز کرده که باید به طور مرتب آن‌ها را استفاده کنید.

اگر تمام مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی ذکر شده را به خوبی رعایت نمایید جراحی شما نتیجه خوبی داشته و به سرعت بهبود یافته و دوره نقاهت شما به راحتی به پایان می‌رسد. در صورتی که در دوره نقاهت خود هر یک از موارد زیر را مشاهده کردید باید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. این موارد عبارت اند از:

  • وجود کبودی و تورمی که بعد از چند روز بهتر نشده و به مرور افزایش یابد.
  • ایجاد دردهای شدید که با مصرف مسکن نیز بهبود نمی یابد.
  • در صورتی که مصرف داروهای تجویز شده موجب حساسیت ،تهوع، لرز، سردرد یا استفراغ شود.
  • در صورت داشتن تب بیش از 38 درجه
  • ترشحات زرد یا سبز از محل برش خارج شود.
  • خونریزی قسمت برش که بند نیاید.
  • داشتن مشکلات تنفسی
  • داشتن احساس بی‌حرکتی و بی‌حسی
مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی-دکتر خوانساری

چند روز بعد از عمل بلفاروپلاستی بخیه کشیده میشود؟

معمولا پزشکانی که جراحی‌های بلفاروپلاستی را انجام می دهند برای جراحی از بخیه‌های غیر قابل جذب استفاده می‌کنند. بخیه‌های پلک‌های فوقانی معمولا هفت تا ده روز بعد از جراحی کشیده می‌شود. در برخی مواقع ممکن است پزشک تشخیص دهد که برای بهبود و ترمیم محل جراحی بخیه‌ها را به صورت مرحله‌ای بکشد که در این صورت کشیدن بخیه‌ها طول می‌کشد.

چه زمانی بعد از عمل بلفاروپلاستی می‌توانیم شروع به فعالیت و ورزش کنیم؟

در صورتی که مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی به خوبی انجام و رعایت شود معمولا بعد از 2 الی 3 روز می توانید فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهید. اما برای انجام دادن ورزش و فعالیت‌هایی که موجب بالا رفتن ضربان قلب و افزایش جریان خون می‌شود، عجله نکنید. زیرا انجام دادن چنین فعالیت‌ها و ورزش‌هایی ممکن است موجب ایجاد خونریزی در ناحیه برش خورده شود. به همین علت تا دو تا چهار هفته مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی را به خوبی انجام دهید و از انجام فعالیت‌های ورزشی خودداری کنید.

پس از انجام مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی بعد از چهار هفته انجام ورزش‌هایی مانند: پیاده روی یا ورزش‌های کششی مشکلی ندارد. اما در هر صورت بهتر است قبل از انجام هر فعالیت و ورزشی با پزشک مورد نظر خود مشورت کنید.

آرایش چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

از مهم‌ترین مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی موضوع آرایش چشم است. همان طور که اشاره کردیم پس از جراحی نباید برای چشم‌ها از مواد آرایشی استفاده کنید. بهتر است یک هفته پس از جراحی از هر گونه آرایش چشم پرهیز کنید زیرا ممکن است نواحی مورد جراحی دچار عفونت شود.
پس از دوره نقاهت و گذراندن مهم‌ترین مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی نیز سعی کنید تا زمانی که زخم‌ها به طور کامل بهبود نیافته آرایش نکنید و در صورت استفاده نیز از مدادها و ریمل‌های جدید استفاده نمایید.
در زمان خروجی از منزل با نظر پزشک کرم ضد آفتاب مناسب مصرف کرده و برای محافظت از چشم‌ها حتما از عینک آفتابی استفاده کنید. پس از بهبودی کامل بدون هیچ مشکلی می‌توانید آرایش چشم داشته باشید.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی - dr-mkhansari

سخن پایانی

عمل بلفاروپلاستی یکی از عمل‌های زیبایی بوده که نیاز به مراقبت‌های طولانی مدت ندارد. مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی موضوعات ساده‌ای هستند که با رعایت آن‌ها محل زخم‌های شما به سرعت بهبود می‌یابد و می‌توانید طبق روال قبلی تمامی فعالیت‌های خود را انجام دهید.
در دوره نقاهت مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی تاثیر زیادی روی نتیجه جراحی خواهد داشت. ما در این مطالب مهم‌ترین مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی را به شما معرفی کردیم. مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی جدی بگیرید و با دقت آن را انجام دهید تا نتیجه دلخواه خود را بدست آورید.

«سوالات متداول مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی»

برای بهبود جراحی به موقع و به صورت دقیق داروها را مصرف نمایید. همچنین ممکن است با توجه به نظر پزشک مجبور باشید مصرف برخی داروها برای مدتی قطع کنید.  احساس سوزش و خشکی و کشیدگی پلک از جمله مشکلاتی است که اکثر بیماران با آن رو به رو هستند. برای رفع این مشکلات پزشک برای شما پماد تجویز می کند که باید آن را سر وقت مصرف کنید.

پس از جراحی برای دراز کشیدن و استراحت کردن باید به سمت پشت دراز بکشید. زیر سر شما باید دارای یک زاویه سی تا چهل و پنج درجه باشد. بدین منظور تعدادی بالشت زیر سر خود قرار دهید. زمانی که سر بالاتر از بدن قرار داشته باشد التهابات موجود سریع تر بر طرف خواهند شد.

در خصوص استحمام بعد از جراحی پلک باید گفت که شستن بدن در صورتی که گردن به پایین باشد مشکلی ندارد. اما تا زمانی که پزشک شما اجازه نداده نباید به طور کامل حمام کنید. معمولا شما بایستی از برخورد آب با محل جراحی تا چهل و هشت ساعت پرهیز کنید. پس از این مدت شما اجازه دارید تا زیر چشم های خود را تنها با یک پارچه نرم و لطیف تمیز کنید تا پزشک شما اجازه استحمام کامل را بدهد. 

لازم به ذکر است که تورم و کبودی اطراف چشم به تدریج و پس از چند هفته کاهش می یابد. حدود سه ماه طول می کشد تا ورم و کبودی ناحیه چشم پس از جراحی پلک، به طور کامل برطرف شود.

تورم ناحیه چشم، به زودی برطرف می شود. البته توجه داشته باشید که مدت زمان رفع کبودی زیر چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی به عواملی مانند میزان چربی برداشته شده و مهارت پزشک شما بستگی دارد. اگر پزشک کار خود را به خوبی انجام دهد، بیمار پس از 10 تا 14 روز شاهد کاهش تورم و کبودی اطراف چشم خواهد بود. 

4 دیدگاه دربارهٔ «مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی»

  1. سلام برای ازبین بردن جایه بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی از چه پمادی باید استفاده کنیم؟

    پاسخ
    • معمولا از انواع کرم‌های ترمیم کننده و بنا به تجویز جراح محترم خودتان باید استفاده کنید، همکاران محترم جراح هر یک سلیقه خود را دارند و زیباجویان تیم دکتر خوانساری هم پس از جراحی نسخه اختصاصی خود را دریافت می‌کنند.

      پاسخ
  2. سلام پانسمان بعد از عمل بلفاروپلاستی رو خودمون می تونیم عوض کنیم؟

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره