باید ها و نباید های جراحی های زیبایی چشم

باید ها و نباید های جراحی های زیبایی چشم-dr-mkhansari

باید ها و نباید های جراحی های زیبایی چشم

چشم ها بدون شک یکی اجزای مهم و اساسی در چهره هر فرد است و در جذابیت چهره بسیار موثر هستند. امروزه به دلیل تغییر کردن ترندهای زیبایی و مد و پیشرفت علم و تکنولوژی روش های زیادی برای زیبایی چشم ها مورد استفاده قرار می گیرد. جراحی های زیبایی چشم از عمل های بسیار رایجی هستند که بعد از عمل زیبایی بینی، تعداد متقاضی بسیار بالایی دارد.

جراحی های زیبایی چشم شامل از بین بردن پف زیر چشم، رفع چین و چروک اطراف چشم، گودی و تیرگی زیر چشم و جراحی افتادگی پلک از جمله عمل های رایج برای زیبایی و سلامت چشم ها هستند که عوارض و خطراتی بسیار کمی به همراه دارد و در زیبایی چهره نقش زیادی دارند.

«جراحی های مربوط به چشم فقط برای زیبایی نخواهند بود و گاهی ممکن سلامت چشم ها به خطر افتاده و نیاز به درمان داشته باشند.»

در این مطلب می خواهیم باید و نباید های جراحی های زیبایی چشم و مراقبت های بعد از آن و شرایط مناسب آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز جز افرادی هستید که می خواهید عمل زیبایی چشم انجام دهید و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید با ما همراه باشید.

انواع جراحی زیبایی چشم

با توجه به مشکلات زیادی که برای چشم ها ممکن است پیش بیاید، عمل های جراحی زیادی برای چشم ها وجود دارد که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم.

عمل زیبایی چشم مربوط فرم چشم است که شامل عمل زیبایی چشم بادامی، عمل زیبایی چشم آسیایی، عمل زیبایی چشم گربه ای، جراحی لیفت چشم، عمل زیبایی چشم روباهی، عمل زیبایی افتادگی پلک، عمل زیبایی بزرگ کردن چشم، عمل زیبایی از بین بردن پف زیر چشم، عمل زیبایی جراحی گودی زیر چشم، عمل زیبایی سیاهی زیر چشم می شود.

در مواردی که برشمردیم فرم چشم دارای اشکالاتی است که نیاز به اصلاحاتی دارد تا فرم نرمال و زیبایی به دست آید. در مواردی نیز مشکل خاصی وجود ندارد اما فرد فرم خاصی را می پسندد و می خواهد فرم چشم را به فرم دلخواه تغییر دهد.

در برخی موارد گردی بیش از اندازه چشم ها باعث می شود که سفیدی چشم ها مشخص باشد و که باعث می شود چهره خسته و بی نشاط به نظر برسد. عمل زیبایی چشم بادامی برای این مشکل مفید خواهد بود.

عمل چشم آسیایی که در بین افراد کشورهای چین و ژاپن و تایوان و کره یکی از رایج ترین عمل های زیبایی است. فرم چشم آسیایی فرم تک پلکی و پف زیر چشم ژنتیکی را اصلاح کرده و زیبایی و جذابیت را به چهره می بخشد.

جراحی لیفت چشم راهی است برای از بین چین و چروک چشم که پوست چشم را به سمت بالا می کشد. جراحی چشم گربه ای نیز در جهت افقی چشم ها را می کشد تا افتادگی را درمان کند.
ترکیب این عمل با بلفاروپلاستی می تواند نتایج فوق العاده ای داشته باشد.

عمل زیبایی چشم روباهی نیز اخیرا مورد توجه قرار گرفته است که در واقع برای بالا بردن جذابیت فرم آسیایی چشم است که هم از لیفت ابرو و هم از بلفاروپلاستی استفاده می کند. ترکیب این عمل با بلفاروپلاستی می تواند نتایج فوق العاده ای داشته باشد.

بلفاروپلاستی نیز یکی از عمل های جراحی زیبایی چشم بسیار رایج است که بعد از عمل بینی، پر طرفدارترین عمل زیبایی به شمار می رود. در این روش افتادگی پلک و در مواقعی چین و چروک درمان می شود.

نمونه بلفاروپلاستی پلک پایین

Previous slide
Next slide

یکی دیگر از عمل های زیبایی، بزرگتر کردن چشم هاست که در این روش زاویه چشم به سمت بالا متمایل شده و افتادگی پلک درمان می شود.
افرادی که چشم هایی با فرم چشم های کشورهای ژاپنی و کره ای دارند و خواهان چشمانی با فرم شرقی هستند می تواند با استفاده از این روش نتایج مطلوبی را به دست آورند.

پف زیر چشم و سیاهی دور چشم و چین و چروک نیز از مشکلات رایجی هستند که با استفاده از جراحی به سادگی درمان می شوند.

مراقبت های بعد از عمل جراحی زیبایی چشم

برای اینکه از عمل جراحی زیبایی چشم نتایج رضایت بخشی حاصل شود نیاز است تا مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی را جدی بگیرید.
این دسته از عمل ها به طور کلی سرپایی و ساده هستند و دوران نقاهت کوتاهی دارند اما نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم را رعایت کنید تا دچار عوارض نشوید.

پوست اطراف چشم بسیار حساس و ظریف است و برش و جراحی بر روی آن موجب ایجاد تورم و کبودی و التهاب می شود. تا زمانی که بهبودی کامل حاصل می شود باید از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.

استفاده از کمپرس یخ در روزهای اول برای کاهش کبودی و تورم موثر است.

دو روز اول از فعالیت و خم کردن سر خودداری کنید و استراحت کنید. در زمان استراحت دو بالش در زیر سر قرار دهید تا سر در سطح بالاتری از بدن قرار بگیرد.

در روزهای اولیه از شستشوی صورت و حمام کردن خودداری کنید.

زخم ها و بخیه ها بهبود می یابند اما بافت زیرین تا مدت زمان دو الی سه هفته ممکن است تورم داشته باشد، بنابراین باید برای مراقبت بیشتر همچنان از فعالیت هایی که گردش خون را در صورت افزایش می دهد مانند بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

تا زمان بهبودی کامل از لنز های تماسی استفاده نکنید.

در یک ماه اول بعد از عمل جراحی از مواد آرایشی استفاده نکنید.
دستکاری زخم ها و بخیه ها و فشار دادن پوست اطراف چشم می تواند آسیب هایی به همراه داشته باشد.
پزشک برای کاهش تورم و کبودی و درد داروهایی را تجویز می کند که باید به صورت مرتب آن ها را استفاده کنید تا جای زخم و بخیه ها باقی نماند.

خطرات و عوارض جانبی عمل زیبایی چشم

اگر چه عمل هایی زیبایی چشم معمولا کم خطر و بدون عوارض هستند اما به هر حال برای هر نوع جراحی یک سری عوارض طبیعی است و به مرور زمان از بین می روند. در صورتی که علائم زیر را مشاهده کردید باید به پزشک مراجعه کنید.

زمانی که دچار تنگی نفس و درد در قفسه سینه شدید و یا در ناحیه چشم درد شدیدی را احساس کردید باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت بررسی شود.
تاری دید و مشکل در بینایی، عفونت و زخم و خونریزی نیز جز علائم خطرناک به شمار می روند و باید علت آن ها بررسی شود و تحت درمان قرار بگیرند.

مشکل در پلک و بستن چشم ها که در اثر برداشتن بیش از حد چربی و پوست اضافه پلک به وجود می آید نیز از عوارض نادر این جراحی است که معمولا در اثر کافی نبودن مهارت و تجربه پزشک رخ می دهند.

هر چند که بروز این علائم نادر و دور از انتظار است اما به هر حال باید به دقت وضعیت بیمار بررسی شود و در صورت مشاهده آن ها سریعا به پزشک مراجعه شود.

پیدا کردن دکتر متخصص برای عمل زیبایی چشم

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم انجام جراحی های زیبایی مربوط به چشم جز عمل های ساده و کم خطر و به عبارتی سرپایی محسوب می شوند که دوران نقاهت کوتاهی دارند.
اگر چه جراحی زیبایی چشم ساده و کم خطر است اما به دلیل حساسیت این عضو حیاتی در بدن، به دقت بالا و تجربه و مهارت کافی نیاز دارند. پزشک اگر در این زمینه تخصص و تجربه کافی نداشته باشد احتمال آسیب و از بین رفتن کامل بینایی و تحت تاثیر قرار گرفتن زیبایی صورت وجود دارد.
بنابراین پیدا کردن پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

یک پزشک متخصص ابتدا وضعیت چشم و صورت شما را مورد بررسی دقیق قرار می دهد و سوابق پزشکی مانند جراحی های قبلی و بیماری ها و داروهایی که مصرف می کنید را مد نظر قرار می دهد تا مشخص شود که آیا کاندید مناسبی برای انجام این عمل های زیبایی هستید یا خیر.
نکته ای که برای پیدا کردن پزشک متخصص اهمیت دارد این است که از دوستان و آشنایان پرس و جو کنید زیرا آن ها یک راهنمای بهتر برای شما خواهند بود. در غیر این صورت صفحات اجتماعی و سایت های دکتر را بررسی کرده و نمونه کارهای انجام شده توسط پزشک را مد نظر قرار دهید.
یکی از پزشکان با تجربه و متخصص در زمینه جراحی های زیبایی چشم دکتر خوانساری است که سلیقه ای درخشان در این زمینه دارد.

«سوالات متداول بایدها و نباید های جراحی های زیبایی چشم»

بروز این علائم نادر و دور از انتظار است اما در صورت مشاهده سریعا به پزشک مراجعه کنید: تنگی نفس و درد در قفسه سینه شدید و درد شدید در ناحیه چشم، تاری دید و مشکل در بینایی، عفونت و زخم و خونریزی و…