شماره تماس

09377999239

معرفی بهترین روش های درمان افتادگی پلک عصبی

روش های درمان افتادگی پلک عصبی-dr-mkhansari

روش های درمان افتادگی پلک عصبی




افتادگی پلک یکی از مشکلات شایعی است که به دلایل مختلفی می تواند اتفاق بیفتد. روند ایجاد این مشکل به صورت مادرزادی، به مرور زمان یا به صورت یک دفعه می تواند رخ دهد. زمانی که یک فرد به صورت ناگهانی دچار این عارضه شود می تواند نشان از مشکلات عصبی باشد. در این صورت یک پلک یا هردو پلک ممکن است درگیر این عارضه شوند.

اختلالات عصبی، اضطراب، استرس و نگرانی از جمله دلایلی هستند که می تواند در بروز این عارضه موثر باشند. شدت این عارضه در همه افراد یکسان نیست و در مواقعی ممکن است کل مردمک چشم توسط پلک پوشانده شود و گاهی نیز به سختی قابل تشخیص است.

فهرست مطالب

خبر خوب این است که افتادگی پلک عصبی درمان دارد و روش های درمانی متنوعی نیز برای آن وجود دارد. تمام روش های درمانی به تقویت عضلات پلک کمک می کند تا از افتادگی پلک جلوگیری شود. با توجه به شرایط و میزان افتادگی و همچنین خواست شما، پزشک یک راه درمانی مناسب را انتخاب می کند. 

در این مطلب می خواهیم ابتدا روش های درمانی افتادگی پلک عصبی را مورد بررسی قرار دهیم و سپس بهترین روش را که نسبت به روش های دیگر موثرتر و کم خطر تر باشد را معرفی خواهیم کرد. اگر شما هم به دنبال بهترین روش درمان افتادگی پلک عصبی هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

روش های درمان افتادگی پلک عصبی-dr-mkhansari

علت ایجاد افتادگی پلک عصبی

در این قسمت از مطلب ابتدا می خواهیم دلایل ایجاد افتادگی پلک عصبی را بررسی کنیم. اختلالات عصبی می تواند موجب شود که عملکرد برخی اندام ها دچار مشکل شود. سلول های عصبی پیام حرکت اندام ها را صادر می کنند و زمانی که دچار اختلال شوند ممکن است عملکر عضو مربوطه را دچار اشکال کنند یا به طور کامل از کار بیفتد.

هر چند که ویژگی های این عارضه در افراد مختلف یکسان نیست اما در صورتی که افتادگی پلک بسیار زیاد باشد و کاملا مردمک چشم پوشانده شود. ممکن است این سنگینی پلک موجب فشار به کره چشم شود و مشکلات دیگری را نیز به وجود آورد. سردرد، خشکی چشم، آبریزش چشم و کم شدن دید از مواردی است که در اثر افتادگی پلک عصبی به وجود می آید.

سندروم هورنر یکی از اختلالات عصبی است که می تواند منجر به افتادگی پلک شود. اعصاب سمپاتیک که مسئول حرکت سریع اعضا در شرایط بحرانی است و در سندروم هورنر دچار اختلال شده و باعث بروز این عارضه می شود. برخی از بیماری ها مانند تومور مغزی، بیماری های خود ایمنی، سکته و … باعث بروز سندروم خواهند شد که علائمی مانند افتادگی پلک بالا یا اختلال در عملکرد پلک پایین، تو رفتن چشم ها و تاخیر در تغییر اندازه مردمک هنگام مواجه با نور خواهد داشت.

میاستنیا گراویس یکی دیگر از بیماری هایی است که منجر به ایجاد عارضه افتادگی پلک خواهد شد. سلول هایی که وظیفه رساندن پیام مغز به اندام ها را به عهده دارند اگر دچار اختلال شوند این عارضه ممکن است به وجود آید. 

فلج شدن عصب سوم نیز یکی دیگر از مواردی است که باعث ایجاد افتادگی پلک می شود. این بیماری ممکن است در اثر بروز آنوریسم مغزی رخ دهد. 

علاوه بر این بیماری ها موارد دیگری مانند بیماری های خود ایمنی، مصرف مواد مخدر، ضربه روحی، آسیب به ماهیچه های پلک، به صورت مادرزادی، خستگی چشم و بالارفتن سن ممکن است موجب افتادگی پلک عصبی شوند. 

عوارض عدم درمان افتادگی پلک عصبی

همانطور که اشاره کردیم بیماری ها و اختلالات عصبی مختلفی می توانند باعث بروز این عارضه شوند. این عارضه می تواند نشانه یک بیماری خطرناک در مغز یا چشم باشد که باید جدی گرفته شود. زمانی که برای درمان افتادگی پلک عصبی به پزشک مراجعه می کنید ابتدا دلیل بروز این عارضه به طور دقیق بررسی می شود. 

در صورتی که نیاز باشد به پزشک متخصص در زمینه بیماری اصلی ارجاع داده می شوید. در صورتی که بیماری مشخص شود و پزشک زیبایی تشخیص داده شود که وضعیت پلک دائمی است به شما توصیه می کند که جراحی پلک را انجام دهید. در غیر این صورت درمان بیماری اصلی در اولویت قرار داده می شود. 

روش های درمان افتادگی پلک عصبی-dr-mkhansari

در صورتی که افتادگی پلک را درمان نکنید ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد و میزان افتادگی رفته رفته پیشرفت کرده و حتی احتمال در برگرفتن یک طرف صورت یا قسمت های بیشتر وجود دارد. افزایش میزان افتادگی کل چهره را تحت تاثیر قرار داده و منجر به ایجاد ظاهر نامناسب می شود.  افتادگی بیش از حد می تواند هم دید شما را مختل کند و هم به کره های چشمی آسیب وارد کند. ضعف در بینایی و آبریزش و سردرد از عوارضی است که  در اثر افتادگی پلک عصبی به وجود خواهد آمد. 

با این تفاسیر توصیه می کنیم در صورت مشاهده کوچکترین علائم مربوط به افتادگی پلک به پزشک مربوطه مراجعه کرده و به راحتی از کنار آن نگذرید. نکته ای که لازم اشاره کنیم این است که تشخیص علل افتادگی پلک کار دشواری است و فقط پزشک متخصص می تواند آن را تشخیص داده و روش درمانی موثر را انتخاب کند. بنابراین در انتخاب پزشک و مرکز درمانی معتبر و دارای مجوز دقت کافی داشته باشید.

بهترین روش درمان افتادگی پلک عصبی

دغدغه بسیاری از افرادی که به عارضه افتادگی پلک دچار می شوند یافتن بهترین راه برای درمان است. روشی موثر و قطعی که عارضه ای به همراه نداشته باشد و بدون درد و آسان باشد. با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های درمانی زیادی برای درمان افتادگی پلک عصبی وجود دارد. روش های درمانی به دو دسته تهاجمی و غیرتهاجمی تقسیم می شوند. هرکدام از روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و با توجه به میزان افتادگی و وضعیت شما روش درمانی مناسب با انتخاب شود. 

همانطور که در بالا اشاره کردیم ممکن است افتادگی پلک در اثر یک بیماری خاص باشد که در وهله اول باید علت آن تشخیص داده شود و سپس به درمان پلک بپردازیم. با درمان بیماری مربوطه احتمال درمان افتادگی پلک عصبی وجود دارد. در تمام روش های درمانی ابتدا پزشک سعی می کند علت عارضه را پیدا کند و سپس بهترین روش درمانی را در نظر بگیرد. 

در بین روش های درمانی جراحی بلفاروپلاستی یکی از بهترین درمان ها برای از بین بردن افتادگی پلک عصبی به شممار می رود. در صورتی که پزشک تشخیص دهد افتادگی پلک عصبی به صورت دائمی است و برای وضعیت بیمار عارضه ای به همراه ندارد این روش را انتخاب می کند. 

به طور کلی میزان افتادگی پلک در افراد مختلف یکسان نیست و گاهی حدودا یک یا دو میلی متر افتادگی دارد که در دسته خفیف قرار می گیرد. گاهی پلک سه یا چهار میلی متر افتاده شده و نیمی از مردمک را می پوشاند که متوسط در نظر گرفته می شود و زمانی از ۴ میلی متر بیشتر باشد افتادگی شدید محسوب شده و پزشک سریعا جراحی را توصیه می کند. 

پزشک با معاینه دقیق چشمان شما میزان افتادگی را تشخیص داده و محل برش را تعیین می کند. بعد از اینکه محل برش تعیین شد با استفاده از داروی بی حسی برای انجام جراحی آماده خواهید شد. عمل زیبایی پلک افتاده که با عنوان بلفاروپلاستی از آن یاد می شود به این صورت است که پوست و چربی های اضافی برش داده شده و سپس به صورت بسیار ظریف بخیه زده می شود. 

بلفاروپلاستی که به عنوان بهترین روش برای افتادگی پلک در نظر گرفته می شود یک جراحی آسان و سریع است اما بسیار حساس است و نیاز به دقت و تجربه و تخصص دارد. کوچکترین اشتباه پزشکی آسیب های جبران ناپذیری به همراه دارد. نامتقارن شدن پلک هر دو چشم، کوتاه شدن پلک، زخم و خونریزی و تورم از عوارضی است که ممکن است رخ دهد. بنابراین توصیه می کنیم برای جراحی بلفاروپلاستی به مراکز درمانی و پزشکان با تجربه و متخصص مراجعه کنید. 

پزشکان متخصص متعددی در سراسر کشور در این زمینه فعالیت می کنند که می توانید برای درمان افتادگی پلک عصبی به آن ها مراجعه کنید. دکتر خوانساری یکی از پزشکان حاذقی است که سابقه درخشانی در زمینه خدمات درمانی و زیبایی دارد.

«سوالات متداول روش های درمان افتادگی پلک عصبی»

روش های درمانی به دو دسته تهاجمی و غیرتهاجمی تقسیم می شوند. هرکدام از روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و با توجه به میزان افتادگی و وضعیت شما روش درمانی مناسب با انتخاب شود.

در صورتی که افتادگی پلک را درمان نکنید ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد و میزان افتادگی رفته رفته پیشرفت کرده و حتی احتمال در برگرفتن یک طرف صورت یا قسمت های بیشتر وجود دارد. افزایش میزان افتادگی کل چهره را تحت تاثیر قرار داده و منجر به ایجاد ظاهر نامناسب می شود. افتادگی بیش از حد می تواند هم دید شما را مختل کند و هم به کره های چشمی آسیب وارد کند. ضعف در بینایی و آبریزش و سردرد از عوارضی است که در اثر افتادگی پلک عصبی به وجود خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره