شماره تماس

09377999239

درمان افتادگی پلک بدون درد

درمان افتادگی پلک بدون درد-dr-mkhansari

درمان افتادگی پلک بدون درد امکان پذیر است؟

جذابیت و زیبایی چشم ‌ها بر هیچ ‌کس پوشیده و پنهان نیست. انتقال احساسات، برقراری ارتباط، بیان احساسات و دریچه ‌ای از روح، در چشم ‌ها قرار دارد. به طور معمول زمانی که به چهره افراد نگاه می ‌کنید، چشم ‌ها بیشتر از هر بخش دیگری در صورت جلب توجه می‌ نمایند. همین مورد نشان می ‌دهد که زیبایی چشم های افراد تا چه اندازه اهمیت دارد.
تفاوتی ندارد که 30 ساله باشید یا 65 ساله، به هر حال بایستی جذابیت چشم‌ ها را حفظ نمایید تا شادابی و جذابیت چهره ‌تان حفظ شود. افتادگی پلک یکی از معضلات و مشکلاتی است که گاهی مادرزادی و گاهی به سبب افزایش سن ایجاد می‌ شود. به همین سبب توصیه می ‌شود که برای بهبود و درمان شرایط پلک اقدام نمایید. اما پیدا نمودن درمان افتادگی پلک بدون درد، چندان راحت و آسان نیست. شما بایستی تحقیق کرده و داده ‌های واقعی (و نه تبلیغاتی!) را از هر راه کسب کنید.

فهرست مطالب

چرا به افتادگی پلک دچار می‌ شویم؟

شاید جالب باشد که بدانید دلیل افتادگی پلک چشم چیست؟ و این که چرا برخی افراد درگیر این مشکل هستند؟

به طور معمول آناتومی صورت هر شخص با شخص دیگری متفاوت است؛ اما محل قرارگیری اجزا صورت هر فرد، به طور حدودی مشخص است. داشتن تناسب میان این اجزا، تعیین کننده زیبایی و جذابیت ظاهری فرد است. گاهی این داشتن تناسب در پیرامون چشم‌ ها، به سبب فرم قرارگیری ابرو های فرد دچار مشکل می ‌شود.
بافت بالای پلک و زیر ابرو، نقش بسیار مهمی در ایجاد فرم مناسب و زیبا در چشم ‌ها دارد. زمانی که این فرم به سبب وجود سنگینی در بالای پلک ها و یا کشیدگی پوست پشت پلک و مشکلاتی از این قبیل، زیاد باشد، شخص دچار افتادگی پلک می ‌شود.
این مشکل بر روی زیبایی و جذابیت چهره، سلامت بینایی و این قبیل موارد اثرگذار است. به همین سبب توصیه می ‌شود تا بلافاصله پس از مشاهده علائم افتادگی پلک، به فکر پیدا نمودن درمان افتادگی پلک بدون درد باشید.

درمان افتادگی پلک چگونه است؟

پیشرفت پزشکی در این سال ‌ها به قدری زیاد بوده است که به نحو فوق العاده ای، روش ‌های درمانی متنوعی جهت برطرف نمودن تغییرات ایجاد شده در چهره افراد کشف شده است.
تکنیک ‌های مدرن و پیشرفته، دستگاه ‌های به ‌روز با کم‌ ترین میزان عوارض و تهاجم، همگی از جمله مزایایی است که در عصر حاضر در اختیار پزشکی است. افتادگی پلک یکی از مشکلات نسبتا رایجی است که بسیاری از اشخاص در دوران میان‌ سالی و جوانی با آن مواجه می ‌شوند.
به همین سبب، درمان این عارضه یکی از اولویت‌ هایی است که در پزشکی در نظر گرفته می ‌شود. درمان افتادگی پلک با 2 روش اصلی درمان غیرتهاجمی و درمان تهاجمی انجام می ‌شود.

۱) روش تهاجمی در درمان افتادگی پلک

افتادگی پلک برخی اوقات تنها یک عارضه زیبایی محسوب نمی ‌شود، فشار بیش از حد ابرو و پلک بر روی چشم ها، سبب می ‌شود تا دید فرد دچار مشکل و عارضه شود و فشار زیادی به چشم ها وارد شود. این شرایط وقتی ایجاد می‌ شود که میزان افتادگی پلک ها زیاد باشد.
در این شرایط بایستی به شکلی تهاجمی به درمان افتادگی پلک اقدام کرد. پزشک متخصص، با بررسی شرایط شخص، افتادگی پلک، فرم چشم ‌ها، انتظارات فرد بعد از جراحی و میزان پوست اضافی، اقدام به تعیین محل برش پلک اضافی می نماید. پس از این مرحله با کمک بی ‌حسی یا بی ‌هوشی موضعی، انجام عمل جراحی آغاز می ‌شود. پزشک متخصص با برداشتن پوست اضافی و بخیه آن، عمل جراحی را تمام می ‌کند.
شاید به نظرتان این عمل بسیار سریع و ساده باشد، اما بهتر است آگاه باشید که محاسبه محل مورد نظر برای برش دقیق و فرمدهی به چشم‌ ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر پزشک متخصص برای برداشتن پوست اضافی زیاده ‌روی کند، فرد مبتلا دچار مشکل خوابیدن با چشم باز می شود و بیماری ‌های چشم، خشکی چشم، سردرد و دیگر مشکلات را بایستی تحمل نماید.
به همین سبب، جراحی تهاجمی جهت درمان افتادگی پلک یا جراحی بلفاروپلاستی، بایستی توسط پزشک جراح متخصص و با تجربه انجام شود تا آسیبی جدی به سلامت فرد وارد نشود.

«نمونه جراحی توسط دکتر مهرداد خوانساری (روش تهاجمی)»

Previous slide
Next slide

مزایای درمان تهاجمی

با درمان تهاجمی، می‌ توانید هر نوع از افتادگی را درمان نمایید. می توان گفت که هیچ محدودیتی وجود ندارد که با جراحی تهاجمی قادر به درمان آن نبود. دیگر مزیت درمان تهاجمی افتادگی پلک، کاهش فشار ایجاد شده بر روی چشم ‌ها و همچنین بهبود دید فرد است.
به طور معمول با کمک جراحی تهاجمی در درمان افتادگی پلک، ریسک نیاز به انجام جراحی دوم از بین می‌ رود. توجه داشته باشید که این مزایا درمانی هنگامی قابل دستیابی است که جراحی توسط یک پزشک با تجربه و متخصص انجام شود.

۲) روش غیر تهاجمی در درمان افتادگی پلک

خوشبختانه، در عصر حاضر زندگی می‌ کنیم که همگی خدمات پیراپزشکی و پزشکی، با بالا ترین سطح ارائه می‌ شود. در واقع، دستگاه‌ های به‌روز و جدید، پا به عرصه ظهور گذاشته ‌اند و بسیار راحت می‌ توانند تمامی موارد را تحت کنترل در آورند.
درمان به صورت غیرتهاجمی افتادگی پلک، هنگامی مورد استفاده قرار می‌ گیرد که در مراحل اولیه که افتادگی پلک ایجاد می ‌شود، برای درمان آن اقدام نمایید؛ زیرا که در صورت افزایش بیش از حد این افتادگی، چاره‌ ای و راه حلی غیر از درمان تهاجمی یا همان درمان جراحی ندارید.
با کمک تکنیک‌ های خاص لیفت چشم و ابرو و دستگاه ‌های به‌روز، می ‌توان افتادگی پلک را تا مقدار زیادی درمان نمود.

در اینجا به 2 مورد از درمان های غیر تهاجمی اشاره می کنیم:

درمان افتادگی پلک بدون درد-dr-mkhansari

تزریق بوتاکس

یکی از روش ‌هایی که می ‌توانید برای درمان افتادگی پلک بدون درد از آن استفاده کنید، تزریق بوتاکس است. در حالتی ‌که مقدار افتادگی پلک محدود باشد، با کمک تزریق بوتاکس می‌ توانید شاهد لیفت در ناحیه پلک باشید.
بوتاکس با ایجاد روند فلج کننده در عضلات، می ‌تواند مقدار کشش عضلات به سمت اشتباه را کنترل نماید. با این روش می‌ توان لیفت کم و محدودی را در ناحیه چشم و ابرو ها ایجاد نمود.
توجه داشته باشید که برای تزریق بوتاکس هم، بایستی به پزشک حرفه ‌ای و متخصص مراجعه نمایید؛ زیرا که هر گونه اشتباه در تزریق و مراقبت ‌های پس از آن، ریسک افتادگی پلک، بروز فلجی صورت و مشکلات جدی ‌تر را افزایش می ‌دهد.

پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP

یکی از روش ‌هایی که جهت درمان بدون درد از آن استفاده می ‌شود، PRP است. در این روش که یکی از روش های جوانسازی پوست هم به حساب می آید، از طریق پلاسمای خون، می ‌توان کلاژن سازی و جوانسازی در ناحیه ‌ای خاص را ایجاد نمود.
با بالا رفتن گردش خون در از تزریق PRP و همچنین تغذیه مناسب مو و پوست، می ‌توانید تاثیر خوبی از PRP مشاهده نمایید. این روش به عنوان روشی درمانی جهت کاهش چروک پوستی و حتی آرتریت مفصلی به کار برده می ‌شود.

درمان افتادگی پلک بدون درد-dr-mkhansari

سخن پایانی

در این مطلب در رابطه با روش های بدون درد جراحی پلک صحبت کردیم. البته که قطعا تمامی روش ها عوارض و یا مشکلات احتمالی را به دنبال خواهند داشت، اما به هر حال این روش ها، روش هایی مرسوم و ثابت شده اند. برای انجام روش ها حتما به یک پزشک متخصص و با تجربه مراجعه نمایید.

سوالات متداول درمان افتادگی پلک بدون درد

 درمان افتادگی پلک با 2 روش اصلی درمان غیرتهاجمی و درمان تهاجمی انجام می ‌شود و درمان با روش غیر تهاجمی از درد بسیار کمتری برخوردار است.

تزریق بوتاکس – پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP 

دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره