شماره تماس

09377999239

رابطه پف چشم و تیروئید

پف چشم تیروئید - dr-mkhansari

پف چشم تیروئید

همه‌ی ما می‌دانیم که زیبایی چشم‌ها چه تاثیر غیرقابل انکاری در جذابیت و آراستگی چهره دارد؛ قطعا دیدن چشم‌های پف کرده درون آیینه برای هیچکس خوشایند نخواهد بود زیرا شادابی چهره را از بین می‌برد و زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با توجه به اینکه در این مطلب قصد داریم در مورد پف چشم و دلایل به وجود آمدن آن بگوییم بهتر است ابتدا بدانیم پف چشم چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟
پف چشم در نتیجه‌ی وجود مایعات اضافه در بافت همبند اطراف چشم است که گاهی به دلایل ساده مثل کمبود خواب به وجود می‌آید و گاه نشانه‌ی یک بیماری جدی است که باید برای درمان آن اقدام کرد.
چشم‌های پف دار ممکن است چهره شما را خسته و بی‌حال نشان دهد بنابراین بهتر است هرچه سریع‌‌تر علت پف چشم را بیابید و درمان متناسب با آن را انجام دهید.
البته نگران نباشید، در اغلب موارد پف چشم با استفاده از روش‌های درمانی ساده و خانگی قابل برطرف شدن است.

فهرست مطالب

رابطه پف چشم و تیروئید

یکی از دلایل به وجود آمدن پف چشم، اختلال و مشکلات تیروئیدی مثل پرکاری تیروئید است، وقتی غده‌ی تیروئید فعالیت زیادی دارد باعث می‌شود یک لایه چربی پشت پلک‌ها به وجود آید و اغلب هنگام صبح می‌بینید که چشم‌های شما پف‌دار هستند.
همچنین پرکاری تیروئید باعث احتباس مایعات اطراف چشم میشود و به همین دلیل چشم‌ها پف دار و خسته به نظر می‌رسند.
پف کردن چشم‌ها به طور ناگهانی میتواند زنگ هشداری برای شما باشد و نشانه‌ی ابتلا به بیماری تیروئید چشمی است که باعث تورم بافت‌ها و عضلات اطراف چشم می‌شود.
برای درمان پف چشم که در اثر این عارضه به وجود می‌آید معمولا با حل مشکل تیروئید، پف چشم‌ها نیز از بین می‌رود.
برای درمان پرکاری تیروئید بهتر است به پزشک متخصص غدد مراجعه کنید و طبق صلاح دید پزشک از دارو استفاده کنید و یا شاید پزشک تشخیص دهد که باید تیروئید را جراحی کنید. نوع درمان تیروئید به شدت بروز آن بستگی دارد.

رابطه پف چشم و تیروئید - dr-mkhansari
روش‌های درمان پف چشم

در ادامه روش‌هایی برای درمان پف چشم خواهیم گفت که ساده اما کاربردی هستند و میتوان به کمک آن‌ها پف چشم را از بین برد یا از بروز آن جلوگیری کرد.

  • به اندازه بخوابید و زمان خواب خود را تنظیم کنید.
  • استفاده از کمپرس سرد می‌تواند کمک کننده باشد.
  • سعی کنید از نمک کمتری استفاده کنید.
  • مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم مثل موز میتواند مایعات اضافی بدن را به سرعت خارج کند.
  • برای شستشوی صورت از آب سرد استفاده کنید.
  • شاید باورش برایتان سخت باشد اما آب نمک نیز می‌تواند به از بین بردن پف چشم‌ها کمک کند، به این صورت که مقدار کمی نمک را درون یک استکان آب گرم حل کنید و به کمک پنبه آن را به اطراف چشم و پشت پلک‌ها بزنید.
  • آلوئه‌ورا گیاه جادویی است که در کنار هزار خواصی که برای پوست و مو دارد می‌تواند پف چشم‌‌ها را نیز از بین ببرد.
  • می‌تواند ژل گیاه آلوئه‌ورا را خارج کرده و زیر چشم‌ها قرار دهید تا به کاهش مایعات حبس شده کمک کند.
  • می‌توانید از قطره‌های چشمی ضد آلرژی استفاده کنید.
  • آب به مقدار کافی بنوشید.
  • می‌توانید از کرم‌ها و محصولات پوستی اطراف چشم نیز استفاده کنید.
  • از چای کیسه‌ای سرد شده نیز می‌توانید استفاده کنید.
  • هنگام خواب از بالشت‌های بزرگ استفاده کنید، این بالش‌ها سر را بالاتر از بدن قرار می‌دهند که باعث می‌شود مایع‌های اطراف چشم کمتر جمع شوند.
  • سیب زمینی خام را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود، سپس آن را چند دقیقه روی چشم‌هایتان قرار دهید. سیب زمینی در کاهش پف چشم موثر است.
  • استفاده از خیار یکی از رایج‌ترین روش‌های از بین بردن پف زیر چشم است؛ می‌توانید خیار خنک شده را چند دقیقه روش چشم‌هایتان قرار دهید تا پف چشم‌هایتان را از بین ببرد.
روش قطعی درمان پف چشم

یکی از موثرترین روش‌های درمان پف چشم عمل بلفاروپلاستی است که توسط پزشکان حوزه زیبایی انجام میشود و تاثیر قطعی در از بین رفتن پف پلک‌هایتان خواهد داشت.
طی این عمل جراحی با برش پوست پلک و خارج کردن چربی‌های اضافی، حجم چربی پشت پلک جمع می‌شود و در نتیجه‌ی آن چین و چروک‌های دور چشم باز می‌شود و کمک می کند که چهره‌ی شما جوان‌تر و زیباتر به نظر برسد.
همچنین پزشک جراح به خوبی عضله و پوست زیر چشم را سفت می‌کند و چربی ناحیه زیرین چشم را مجددا تنظیم می‌کند.
البته تصور اینکه بلفاروپلاستی تنها یک عمل جراحی زیبایی است اشتباه است؛ گاهی عمل بلفاروپلاستی تنها جنبه‌ی یک عمل درمانی را دارد که از وارد شدن صدمات احتمالی به بینایی فرد و چشم‌ها جلوگیری می کند.
پف کردن چشم‌ها نه تنها زیبایی چشم‌ها و چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه تجمع مایعات و چربی پشت پلک‌ها باعث سنگین شدن و اختلال در دید فرد میشود.
عمل بلفاروپلاستی در حساس‌ترین نقطه بدن یعنی چشم‌ها انجام میشود، به همین دلیل بهتر است قبل از اقدام برای انجام آن از یک پزشک متخصص و کاربلد مشورت بگیرید.

پف چشم تیروئید - dr-mkhansari
نمونه عمل بلفاروپلاستی دکار مهرداد خوانساری
آنچه باید درمورد عمل بلفاروپلاستی بدانید

عمل بلفاروپلاستی عمل چندان سنگین و زمان‌بری نیست، جراح می‌تواند در مدت 2 تا 3 ساعت این عمل را روی چشم‌های شما انجام دهد و دوره نقاهت طولانی نیز ندارد.
با توجه به اینکه افتادگی و پف چشم‌ها مربوط به بالا رفتن سن نیست و ممکن است حتی در افراد جوان نیز به علت مشکلات ژنتیکی رخ دهد، بنابراین سن خاصی برای این عمل تعریف نشده است.
بلفاروپلاستی برای از بین بردن پف پلک بالا و همچنین پف زیر چشم نیز می‌تواند انجام شود.
برای عمل بلفاروپلاستی با توجه به نظر پزشک میتواند تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی کامل انجام شود.
اگر قصد انجام بلفاروپلاستی دارید بهتر است مراقبت‌های قبل و بعد عمل بلفاروپلاستی را بدانید؛ قبل از اقدام برای عمل بلفاروپلاستی پزشک آزمایش‌هایی مثل بینایی سنجی و اشک چشم را روی شما انجام می‌دهد و ممکن است داروهای لازم را برای شما تجویز کند و برای کاهش خطر عمل، شما را از خوردن برخی داروها (مثل ادویل، ایپوبروفن و وافارین) منع کند، زیرا این داروها خطر خون ریزی حین عمل را افزایش می‌دهند.
پزشک جراح تا 1 ماه قبل از انجام عمل شما از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکی منع می‌کند.
دوره نقاهت این عمل چندان طولانی نیست و برای بهبود زخم‌ها و کاهش ورم و التهاب ممکن است به 15 روز نیاز داشته باشید و بعد از یک هفته تا 10 روز می‌توانید به راحتی امور روزمره خود را انجام دهید؛ اما طی این دوره مرتب به پزشک جراح خود مراجعه کنید.
بعد از انجام عمل ممکن است تا چندین ماه فرم چشم‌ها به خوبی مشخص نشود و بعد از چندین ماه بتوانید نتیجه‌ی آن را ببینید.
حال که همه چیز را در مورد پف زیر چشم که در اثر تیروئید پرکار (تیروئید چشمی) ایجاد میشود و روش‌های درمان پف زیر چشم را می‌دانیم به شما توصیه می‌کنیم در صورتی که قصد انجام عمل بلفاروپلاستی را دارید بهتر است به یک جراح و متخصص در زمینه‌ی پلک مراجعه کنید زیرا چشم‌ها یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین اعضای بدن هستند.
دکتر خوانساری بدون شک یکی از متخصصین حاذق و کاربلد حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی است که سابقه‌ی درخشانی در درمان مشکلاتی مثل پف زیر چشم، اشک ریزش چشم، بلفاروپلاستی و از بین بردن تیرگی زیر چشم دارد.
دکتر خوانساری با انجام عمل بلفاروپلاستی علاوه بر اینکه به شما برای حل مشکل پف چشم کمک خواهد کرد، با حذف چین و چروک و چربی‌های اضافه پشت پلک کمک می‌کند که احساس جوانی و زیبایی داشته باشید.

پف چشم تیروئید - dr-mkhansari
نمونه عمل بلفاروپلاستی دکتر مهرداد خوانساری

«سوالات متداول رابطه پف چشم و تیروئید»

یکی از دلایل به وجود آمدن پف چشم، اختلال و مشکلات تیروئیدی مثل پرکاری تیروئید است، وقتی غده‌ی تیروئید فعالیت زیادی دارد باعث می‌شود یک لایه چربی پشت پلک‌ها به وجود آید و اغلب هنگام صبح می‌بینید که چشم‌های شما پف‌دار هستند.
همچنین پرکاری تیروئید باعث احتباس مایعات اطراف چشم میشود و به همین دلیل چشم‌ها پف دار و خسته به نظر می‌رسند.
پف کردن چشم‌ها به طور ناگهانی میتواند زنگ هشداری برای شما باشد و نشانه‌ی ابتلا به بیماری تیروئید چشمی است که باعث تورم بافت‌ها و عضلات اطراف چشم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره