شماره تماس

09377999239

پماد بعد از عمل بلفاروپلاستی

پماد بعد از عمل بلفاروپلاستی-dr-mkhansari

پماد بعد از عمل بلفاروپلاستی




عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلاستیک پلک، یکی از روش های جراحی زیبایی است که به منظور برطرف کردن مشکلات پلک های پایینی و بالایی چشم و همچنین حذف چین و چروک های مروبط به آن ها انجام می شود. این عمل می تواند به دو صورت تحت بیهوشی موضعی یا کلی انجام شود و بسته به میزان مشکلات پلکی هر فرد، میزان بازگشت به حالت اولیه و نیز هزینه های آن متفاوت است.
در روش بلفاروپلاستی پلک پالایی، جراح برش کوچکی در محدوده پلک انجام داده و با کمک آن نواری از پوست اضافی و چروک های مربوطه را برداشته و برش به وسیله بخیه بسته می شود. در روش بلفاروپلاستی پلک پایینی نیز با استفاده از برش کوچکی، پوست اضافی پلک و چین و چروک های مربوطه برداشته شده و برش به وسیله بخیه بسته می شود.

فهرست مطالب

بعد از انجام عمل بلفاروپلاستی پلک، بیمار باید به مدت چند روزی استراحت کند و از فعالیت هایی مانند بالا و پایین کردن سر، خم شدن و… پرهیز کند. در این عمل جراحی برش های ظریفی استفاده می شود و برای پلک بالا و پایین در محل هایی برش زده می شود که بر چین طبیعی پلک منطبق شود، به این دلیل اثری از آن ها باقی نمی ماند اما برای کاهش خطر باقی ماندن جای بخیه عمل بلفاروپلاستی، باید مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی را جدی بگیرید و دستورات تعیین شده را در زمان بازگشت به خانه دنبال کنید. پزشکان برای از بین بردن سریع تر جای بخیه استفاده از کرم های ترمیم کننده را پیشنهاد می کنند که می خواهیم در این مطب به آن بپردازیم.

پماد بعد از عمل بلفاروپلاستی-dr-mkhansari
عمل بلفاروپلاستی چیست؟

عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، یک روش جراحی است که برای اصلاح مشکلات پلکی مانند کوچک شدن پلک ها، سفت شدن پوست پلک ها و جایگزینی بافت چربی و پوست اضافی پلک ها با هدف بهبود ظاهر پلک ها و همچنین بهبود بینایی برخی افراد انجام می شود. 

این عمل برای افرادی لازم است که مشکلات پلکی مانند اختلال بینایی، خستگی چشم، لخته در پلک ها و یا دید محدود به دلیل چشم های سرخ و خشک دارند. همچنین افرادی که درگیر مشکلات پوستی یا آسیب های ناشی از تصادفات هستند نیز ممکن است به جراحی پلک نیاز داشته باشند. در هر صورت پیش از تصمیم گیری برای انجام این جراحی، بهتر است به پزشک متخصص چشم مراجعه کنید مشکلات و انتظارات خود را از عمل بلفاروپلاستی مطرح کنید. 

آیا جای بخیه عمل پلک باقی می ماند؟

در عمل بلفاروپلاستی، ابتدا پوست و بافت های چربی اضافی از پلک برش داده می شوند. سپس جای بریدگی با دوخت ریز بسته می شود. برای برش و دوخت معمولا دو روش وجود دارد. 

1) برش و دوخت با استفاده از یک شیار بر روی پلک: در این نوع جراحی، پزشک یک برش بر روی پلک انجام می دهد و پوست را به سمت بالا برمی دارد. سپس بافت های زیرین را برش می دهد و با دوخت ریز پوست را مجددا به هم می چسباند. این روش برای بلفاروپلاستی پلک بالا و پلک پایین استفاده می شود. 

2) برش و دوخت با استفاده از لیزر: در این نوع جراحی، پوست با استفاده از یک لیزر برش داده می شود و با دوخت ریز بسته می شود. این روش برای جراحی پلک پایین مورد استفاده قرار می گیرد. 

ممکن است پس از انجام جراحی بلفاروپلاستی، جای بخیه ها بر روی پوست باقی بماند. این به دلیل ماهیت جراحی و اعمال دوخت های ریز بر روی پوست است که می تواند باعث ایجاد نشانه هایی مانند جای بخیه شود. با این حال، برای بیشتر افراد، این نشانه ها با گذر زمان کمتر قابل مشاهده خواهند بود و تاثیر چشم گیری بر روی ظاهر پلک ها ندارند. 

همچنین در پایان جراحی، پوشش بر روی جای بخیه ها قرار داده می شود تا پوست بهتر بتواند بهبود پیدا کند. معمولا این پوشش شامل نوارهای چسبنده است که پس از چند روز از پوست جدا می شوند. پیروی از دستور العمل های پس از جراحی می تواند به کاهش احتما بروز عوارض و بهبود سریع تر جای بخیه ها کمک کند. 

چه عواملی باعث می شوند که بعد از بلفاروپلاستی جای بخیه باقی بماند؟

پس از جراحی بلفاروپلاستی، عوامل مختلفی می توانند باعث باقی ماندم جای بخیه شوند. به عنوان مثال: 

1) فشار و کشیدگی بر روی جای بخیه: در صورتی که بعد از جراحی فشار و کشیدگی بر روی جای بخیه وجود داشته باشد، این می تواند باعث باقی ماندن جای بخیه شود. 

2) انواع پوست: افراد با پوست حساس و یا مشکلات پوستی ممکن است دچار عوارض جانبی شوند و جای بخیه هاشان بیشتر بماند. 

3) نحوه بخیه زدن: نحوه بخیه زدن پس از عمل بسیار مهم است. اگر بخیه ها ظریف نباشند احتمال باقی ماندن آن ها افزایش می یابد. 

4) عدم رعایت بهداشت پس از جراحی: عدم رعایت بهداشت پس از جراحی و عدم استفاده از داروها و نوارهای پزشکی مناسب می تواند باعث باقی ماندن جای بخیه شود. 

5) عوارض جانبی: عوارض جانبی مانند عفونت و خونریزی می تواند باعث باقی ماندن جای بخیه شود. 

در کل برای کاهش احتمال باقی ماندن جای بخیه بعد از بلفاروپلاستی، مهم است که به دقت راهنمایی های پزشک را دنبال کرده و از نوارهای پزشکی مناسب و کرم ترمیم کننده با اثربخشی قوی استفاده کنید. 

چه روش هایی برای بهبود بخیه پلک وجود دارد؟

عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، یک روش جراحی است که برای اصلاح مشکلات پلکی مانند کوچک شدن پلک ها، سفت شدن پوست پلک ها و جایگزینی بافت چربی و پوست اضافی پلک ها با هدف بهبود ظاهر پلک ها و همچنین بهبود بینایی برخی افراد انجام می شود. 

این عمل برای افرادی لازم است که مشکلات پلکی مانند اختلال بینایی، خستگی چشم، لخته در پلک ها و یا دید محدود به دلیل چشم های سرخ و خشک دارند. همچنین افرادی که درگیر مشکلات پوستی یا آسیب های ناشی از تصادفات هستند نیز ممکن است به جراحی پلک نیاز داشته باشند. در هر صورت پیش از تصمیم گیری برای انجام این جراحی، بهتر است به پزشک متخصص چشم مراجعه کنید مشکلات و انتظارات خود را از عمل بلفاروپلاستی مطرح کنید. 

پماد بعد از عمل بلفاروپلاستی-dr-mkhansari

بهترین کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی

بعد از جراحی بلفاروپلاستی، پوست حساس و آسیب پذیر می شود و بهتر است از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید تا بهبودی سریع تر صورت گیرد. اما بهترین کرم ترمیم کننده برای هر فرد بسته به نوع پوست، سن، نوع جراحی و سابقه پزشکی متفاوت است و باید با پزشک خود مشورت کنید. 

بعضی از کرم های ترمیم کننده که ممکن است پس از بلفاروپلاستی به شما توصیه شود عبارتند از: 

1) ژل آلوئه ورا: این کرم ترمیم کننده به خاطر خواص ضد التهابی و آرامش بخشی که دارد، برای تسکین درد، خارش و قرمزی پس از جراحی بسیار موثر است. 

2) کرم هیدورکورتیزون: این کرم ضد التهابی و ترمیم کننده باعث بهبود زخم های پوستی می شود و بهترین کرم ترمیم کننده برای افرادی است که دارای پوست حساس و تحریک پذیر هستند. 

3) کرم ویتامین E: این کرم ترمیم کننده باعث بهبود سریع تر جای زخم و التهاب می شود و به خاطر خواص ضد اکسیدانی که دارد به پوست کمک می کند که خود را بازیابی کند. 

در این مطلب عمل بلفاروپلاستی و کرم ترمیم کننده برای از بین بردن جای بخیه های آن صحبت کردیم. همانطور که اشاره کردیم، عمل بلفاروپلاستی یک عمل جراحی پلاستیک است که برای بهبود وضعیت پوست و بازسازی ناحیه پلک و پیرایش چشم انجام می شود. در این عمل، پوست اضافی در اطراف چشم برداشته شده و سپس توسط بخیه های ریز محل برش دوخته می شود. 

در طی عمل بلفاروپلاستی، بخیه ها به کمک نخ های خاص جراحی بر روی پوست زده می شود تا به شکلی کاملا محکم و بدون هیچ گونه شکافتگی در طی بهبودی پوست را به هم بچسباند. بعد از عمل بلفاروپلاستی، استفاده از کرم های ترمیم کننده پوست می تواند به بازسازی سریع تر و بهتر پوست کمک کند. این کرم ها معمولا حاوی مواد مرطوب کننده، ضد التهاب و آنتی اکسیدان هستند که به کاهش تورم، التهاب و آسیب پوست کمک می کنند. با این حال، قبل از استفاده از هر گونه کرم ترمیم کننده پوست، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که کرم مناسبی را انتخاب کرده اید. 

اگر شما نیز به دنبال یک راه برای بهبود ظاهر چشمان خود هستید، بهترین راه این است که به مطب دکتر خوانساری مراجعه کنید. با تجربه ای درخشان در زمینه جراحی پلاستیک چشم، متخصص بلفاروپلاستی می باشد. با تجربه و دقت دکتر خوانساری در این عمل، شما می توانید اطمینان داشته باشید که نتیجه ای که انتظار دارید را به دست خواهید آورد. 

همچنین با توجه به اینکه این عمل بر روی بخشی از صورت شما انجام می شود، دکتر خوانساری تمام تلاش خود را برای ایجاد یک پوست نرم و طبیعی بعد از عمل بلفاورپلاستی می کند. پس اگر شما نیز به دنبال یک پزشک با تجربه برای انجام عمل بلفاروپلاستی هستید، به مطب دکتر خوانساری مراجعه کنید. او با دقت، تجربه و مهارت خود می تواند به شما کمک کند تا چشمانی جوان تر و خوش فرم تر داشته باشید.  

«سوالات متداول پماد بعد از عمل بلفاروپلاستی»

بهترین کرم ترمیم کننده برای هر فرد بسته به نوع پوست، سن، نوع جراحی و سابقه پزشکی متفاوت است و باید با پزشک خود مشورت کنید.
بعضی از کرم های ترمیم کننده که ممکن است پس از بلفاروپلاستی به شما توصیه شود عبارتند از:
۱) ژل آلوئه ورا: این کرم ترمیم کننده به خاطر خواص ضد التهابی و آرامش بخشی که دارد، برای تسکین درد، خارش و قرمزی پس از جراحی بسیار موثر است.
۲) کرم هیدورکورتیزون: این کرم ضد التهابی و ترمیم کننده باعث بهبود زخم های پوستی می شود و بهترین کرم ترمیم کننده برای افرادی است که دارای پوست حساس و تحریک پذیر هستند.
3) کرم ویتامین E: این کرم ترمیم کننده باعث بهبود سریع تر جای زخم و التهاب می شود و به خاطر خواص ضد اکسیدانی که دارد به پوست کمک می کند که خود را بازیابی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره