شماره تماس

09377999239

روش های درمان خانگی برای از بین بردن پف زیر چشم

روش های درمان خانگی برای از بین بردن پف زیر چشم-dr-mkhansari

روش های درمان خانگی پف زیر چشم




می دانیم داشتن یک ظاهر شاداب و با طراوت برای همه امری مهم است. اگر بخواهیم یکی از مشکلاتی که این امر را به چالش بکشد مورد توجه قرار دهیم، پف زیر چشم تقریبا عامل مهمی است که عوامل زیادی درآن دخیل هستند.
خوشبختانه محصولات زیادی در بازار وجود دارد که باعث کاهش پف وسیاهی دورچشم می شود، اما در وهله اول آشنایی با دلایل ایجاد این معزل نسبتا شدید اهمیت بسیار دارد. اول از خود می پرسیم که چه چیزی باعث ایجاد پف و سیاهی زیر چشم می شود؟
تورم زیر چشم دلایل مختلفی دارد اما عموما بالا رفتن سن مهم ترین آن ها است.

با بالا رفتن سن بافت های دور چشم ضعیف می شوند، پس از ضعیف شدن این بافت ها چربی حمایت کننده از چشم به درون پلک های زیرین رفته و باعث پف کردن پلک ها و در مواقعی سیاهی دور چشم می شود.
علائم پف زیر چشم شامل ورم خفیف، افتادگی پوست، ایجاد یک هاله سیاه دورچشم. در صورتی که این علائم را مشاهده کردید نسبت به روش های درمانی موثر اقدام کنید.

فهرست مطالب

علت پف زیر چشم

پف زیر چشم عمدتا زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می دهد و به ندرت بر اثر یک بیماری زمینه ای است. اما همین عامل نادر هم مهم است، پس اگر در ناحیه چشم خود پف و تورم متوالی داشتید حتما با یک پزشک مشورت کنید. 

علل دیگر که در ایجاد عارضه پف زیرچشم تاثیر گذار هستند شامل موارد زیر است:

بالا رفتن سن و شل شدن پوست و بافت اطراف چشم، جمع شدن مایعات علی الخصوص هنگام بیدار شدن، تغذیه نامناسب، ژنتیک، استفاده از دخانیات و الکل، کمبود خواب، بعضی آلرژی وحساسیت ها، استفاده نادرست از لوازم آرایشی، دهیدراته شدن یا کم آبی پوست. بیماری هایی مانند کم خونی، بیماری های کلیوی و….

 
روش های درمان خانگی برای از بین بردن پف زیر چشم-dr-mkhansari

روش های درمانی خانگی برای از بین بردن پف زیر چشم

تا به اینجا درباره ی علل ایجاد عارضه پف زیر چشم صحبت کردیم. اگر از عواملی که باعث ایجاد این مشکل می شود اطلاع داشته باشیم می توانیم تا حد زیادی از بروز آن پیشگیری کنیم. حال در رابطه با مراقبت های خانگی رفع پف و سیاهی زیر چشم چند مورد بیان می کنیم.
روش های خانگی زیادی برای رفع پف و سیاهی زیر چشم وجود دارد که اگر این عارضه ناشی از بیماری های جدی نباشد تقریبا قابل کنترل است.

۱) حساسیت و آلرژی های خود را درصورت وجود کنترل کنید.
فصل پاییز و بهار فصل آلرژی و حساسیت است. در این فصول درصورت داشتن حساسیت می توانید بعضی از داروهایی که برای عموم آزاد است از داروخانه ها تهیه کنید.

۲) غذاهای شور و مصرف نمک را به حداقل برسانید.
نمک و غذاهای شور عاملی از عوامل پف زیر چشم است. پس، از مصرف غذاهای پر نمک خودداری کنید و مصرف مایعات و آب را بیش تر کنید.

۳) طریقه خوابیدن خود را تغییر دهید.

خوابیدن به صورت دمر باعث ورم و پف دور چشم می شود. همین طور کم خوابی یکی دیگر از عوامل مهم پف و سیاهی زیر چشم است. سعی کنید طرز خوابیدن خود را تغییر دهید.

۴) مصرف دخانیات و الکل را قطع کنید.

مصرف الکل و کشیدن سیگار باعث دهیدراته شدن پوست و خشکی و همین طور سیاهی دور چشم می شود.

این روش هایی که ذکر کردیم در پیشگیری از بروز پف زیر چشم بسیار موثر هستند و در مواردی می توانند اثر درمانی نیز داشته باشند؛ اما نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که این موارد در صورت پیشرفت این عارضه به صورت صد در صدی نتواند درمان را انجام دهد و مقداری از شدت آن بکاهد. به هر حال در صورتی که تمایل دارید ابتدا روش های درمانی خانگی و دم دستی و کم هزینه را امتحان کنید در صورتی که نتیجه ای حاصل نکردید به سراغ درمانی پزشکی بروید. 

نکته ای که لازم است اشاره کنیم این است که این درمان ها به زمان احتیاج دارند و باید مدت طولانی آن ها را در برنامه روتین مراقبت های پوستی خود قرار دهید تا بتوانید نتایج دلخواهتان را دریافت کنید. در صورتی که به دنبال راه های قطعی و سریع هستید تا ادامه این مطلب با ما همراه باشید. 

چه موقع برای درمان پف و سیاهی زیر چشم به سراغ پزشک برویم؟

اگر پف و سیاهی زیر چشم دارید و احتمالا احساس ناخوشایندی دارید، بدانید که این عارضه مشکل به خصوصی برای تان به وجود نمی آورد و به مصرف دارو احتیاجی ندارید. البته اگر به جز پف و سیاهی دور چشم علائم دیگری مانند التهاب، قرمزی شدید و یا خارش داشتید حتما با یک پزشک مشورت کنید.

پزشک دیگر علت های احتمالی مثل نارسایی کلیوی، بیماری های غدد تیرویید و یا هرگونه بیماری عفونی و حساسیت ها را که ممکن است در ایجاد این علایم مزمن نقش داشته باشند را مورد آزمایش و بررسی قرار می دهد و پس از آن که وجود این گونه بیماری ها منفی اعلام شدند شما را به دیگر متخصص ها مانند متخصص چشم و یا متخصص پوست ارجاع می دهد.

در این مورد متخصص مربوطه درمان های تهاجمی مانند تزریق چربی، جراحی پلک و…را تجویز می کند. که باید توسط متخصص انجام شود، زیرا به علت حساسیت بسیار زیاد اطراف چشم نمی توان به تکنسین یا کلینیک های غیر از پزشک اعتماد کرد.

روش های درمان خانگی برای از بین بردن پف زیر چشم-dr-mkhansari

راه کار و راه حل پزشکی رفع پف و سیاهی زیر چشم

راه حل های گوناگون پزشکی هستند که باعث می شوند این احساس ناخوشایند رفع شود و تا حدودی مشکل تان مرتفع گردد. البته هر راه کاری فایده و ضرر خود را دارد و شما نباید همین طور بی گدار به آب بزنید و تحقیقات بسیاری انجام دهید تا راه کار درست و مورد نظر خود را بیابید. 

به طور کلی درمان های پزشکی قطعی و سریع هستند و در کوتاه ترین زمان می توانید نتایج دلخواهتان را بگیرید. این نکته حائز اهمیت است که با مشورت پزشک بهترین درمان را که متناسب با شرایط تان است را انتخاب کنید؛ هر کدام از روش های درمانی دارای ویژگی ها و مزایا و معایب خاص خود هستند و هرکدام برای شرایطی خاص باید در نظر گرفته شود. راه حل های پزشکی به دو دسته ی غیر تهاجمی  و تهاجمی تقسیم می شوند که در ادامه به بعضی موارد مهم اشاره می کنیم.

تزریق فیلر

یکی از روش های غیر تهاجمی تزریق فیلر است. در این روش یک ماده ی ژله ای زیر چشم و پایین تر از آن صورت می گیرد که در مطب و به صورت بی حسی سطحی یا موضعی انجام می شود که اثر آن عمدتا ده تا دوازده ماه می ماند.

لیزر درمانی

لیزر درمانی یکی دیگر از روش های موثر در درمان قطعی پف زیر چشم است که در این فرآیند لایه های بالایی پوست که چروکیده شده اند برداشته می شوند و این کار باعث به وجود آمدن کلاژن می شود؛ در نتیجه باعث سفتی پوست می شود که با توجه به ساطع شدن نور آفتاب تا سال ها بر روی پوست می ماند.
و انواع لایه برداری ها، تزریق ها، بوتاکس و…

پ.ن: مدت تاثیرگذاری هر کدام از این راه حل ها به موارد ی بستگی دارد. مانند مهارت و فن بالای پزشک، بالارفتن سن، نوع پوست فرد، روش زندگی، و خیلی عوامل دیگر.

روش تهاجمی؛ که در این روش فرد به جراحی نیاز دارد. در این نوع عمل زیبایی یا عمل پف زیر چشم که نوعی عمل سرپایی است پلک پایین چشم مورد لیفت قرار می گیرد که در آن پزشک اندازه و پخش شدن چربی در پلک پایین را تنظیم و بافت پوست زیرین را سفت و محکم می کند تا ظاهری یک اندازه درست شود. در اکثر مواقع این نوع لیفت و جراحی تا مدت ها باعث از بین بردن پف و سیاهی می شود و در موارد کم نیاز به جراحی مجدد دارد.
و خیلی موارد دیگر که باعث از بین بردن سیاهی و پف زیر چشم می شود.

که به نظر روش های غیر تهاجمی پزشکی بسیار کارساز ترند و می توان با مراجعه به پزشکی حاذق و با تجربه این عارضه را رفع کرد‌.
توصیه ما به شما مراجعه به دکتر خوانساری است که از روش های بسیار عالی برای رفع یا کاهش پف و سیاهی زیر چشم استفاده می کند. شما می توانید با کارشناسان با تجربه مطب دکتر خوانساری مراجعه کنید تا پزشک با بررسی شرایط و میزان پیشرفت عارضه روش موثر و مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

«سوالات متداول روش های درمان خانگی برای از بین بردن پف زیر چشم»

حساسیت و آلرژی های خود را درصورت وجود کنترل کنید – غذاهای شور و مصرف نمک را به حداقل برسانید – طریقه خوابیدن خود را تغییر دهید – مصرف دخانیات و الکل را قطع کنید.

اگر پف و سیاهی زیر چشم دارید و احتمالا احساس ناخوشایندی دارید، بدانید که این عارضه مشکل به خصوصی برای تان به وجود نمی آورد و به مصرف دارو احتیاجی ندارید. البته اگر به جز پف و سیاهی دور چشم علائم دیگری مانند التهاب، قرمزی شدید و یا خارش داشتید حتما با یک پزشک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره