درد بعد از عمل بلفاروپلاستی

درد بعد از عمل بلفاروپلاستی-dr-mkhansari

درد بعد از عمل بلفاروپلاستی

شما به تازگی جراحی پلک انجام داده اید یا قصد انجام آن را دارید؟ برای شروع، برش های ریزی در پلک خود خواهید داشت که نیاز به مراقبت مناسب دارد. احتمالاً درد بعد از عمل بلفاروپلاستی در اطراف ناحیه چشم احساس گرفتگی و ناراحتی برای شما به همراه خواهد داشت. جدای از آن، چشمان شما ممکن است اشک آلود، خشک، چسبناک، خارش دار، حساس یا همه موارد فوق شود. نگران نباشید، زیرا نسبتاً طبیعی است و بخشی از روند بهبودی است. همچنین ممکن است دید شما برای چند روز به طور موقت تار باشد، همراه با درد و ناراحتی خفیف (جراح برای کمک به شما، دارو های مسکن، تجویز می کند).

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی عملی است که به شما امکان می دهد تا ناحیه دور چشم را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. به ویژه، چشم‌ های با حالت جوان ‌تر و زیبا تر به بیماران می ‌دهد. بلفاروپلاستی فوقانی، شلی پوست این پلک را از بین می برد. پوست اضافی روی خود تا می شود تا زمانی که روی خط مژه سنگینی کند، گاهی اوقات فراتر از آن.

در موقعیت های پیشرفته تر، میدان دید کاهش می یابد و باز نگه داشتن چشم ها خسته کننده می شود و همچنین بر فعالیت‌ های رایج روزانه، مانند آرایش کردن برای زنان، تأثیر می‌گذارد.

بلفاروپلاستی پایین یا تحتانی، کیسه های چربی زیر چشم را از بین می برد، که باعث ایجاد حالت سنگینی در ناحیه چشم می شود. این عمل جراحی برای ناحیه تحتانی چشم، مشابه آنچه برای پلک فوقانی اتفاق می افتد، انجام می شود.

پشت این تغییرات در ناحیه چشمی اساساً چهار علت اصلی وجود دارد: سن، ژنتیک، قومیت و برخی آسیب شناسی ها. باید گفت زمانی که نقص نشانه یک وضعیت پاتولوژیک زمینه ای باشد، تاکید بر این نکته اجتناب ناپذیر می شود که قبل از هر مداخله ای، باید بررسی های دقیق توسط جراح، انجام شود تا در نهایت بهترین نتیجه حاصل گردد.

درد بعد از عمل بلفاروپلاستی-dr-mkhansari

چند روز بعد از عمل بلفاروپلاستی بخیه کشیده می شود؟

تمیز نگه داشتن چشم ها و پلک ها پس از عمل حراجی، همیشه ضروری است. به هیچ وجه آنها را مالش ندهید. در مورد تمیز کردن و مراقبت از چشم ها، تمام دستورالعمل های ارائه شده توسط جراح خود را دنبال کنید. حدود دو هفته پس از جراحی دچار کبودی و تورم خواهید شد و این موضوع نباید شما را نگران کند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چند روز بعد از عمل بلفاروپلاستی بخیه کشیده می شود؟

بخیه های شما در عرض 3 تا 5 روز پس از عمل، کشیده می شوند. بیشتر کبودی ها در عرض چند هفته از بین می روند. ظاهر کلی چشمان شما به تدریج در طی سه ماه بهتر می شود. اکثر افراد می توانند در عرض 10 تا 14 روز پس از جراحی پلک به کار خود بازگردند. ممکن است لازم باشد از قطره های چشمی برای مرطوب نگه داشتن آنها در مرحله بهبودی استفاده کنید. این روند بهبودی را راحت تر می کند.

مراقبت های ضروری برای کاهش درد بعد از عمل بلفاروپلاستی

• استراحت و خواب کافی داشته باشید. استراحت و خواب کافی به بهبودی سریع‌ تر کمک می ‌کند.
  • با سر کمی رو به بالا بخوابید. هنگام خواب 2 یا 3 بالش را زیر سر خود قرار دهید.
  • بدون مشورت با جراح خود دوباره رانندگی را شروع نکنید.
  • در دو هفته اول پس از جراحی از مطالعه زیاد، تماشای تلویزیون یا استفاده از تلفن همراه خودداری کنید. می تواند به چشمان شما فشار وارد کند.
  • به مدت دو هفته یا تا زمانی که جراح تشخیص دهد، از لنز استفاده نکنید.
  • از استفاده از کرم و لوسیون صورت خودداری کنید زیرا می توانند چشم و پلک شما را تحریک کنند.
  • هنگام شستن صورت یا دوش گرفتن مراقب باشید و مطمئن شوید که مواد شوینده وارد چشم شما نمی شود.
  • حداقل یک هفته پس از جراحی چشمان خود را مالش ندهید.
  • تا دو هفته پس از درمان از خم شدن و بلند کردن وزنه های سنگین خودداری کنید.
  • شنا، جکوزی و سونا ممنوع است.
  • به مدت دو هفته تا یک ماه پس از جراحی از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید.
  • حداقل تا سه ماه پس از جراحی هنگام بیرون رفتن از عینک آفتابی استفاده کنید.

مصرف دارو برای کاهش درد بعد از عمل بلفاروپلاستی

در طول ریکاوری جراحی پلک شما، اکیدا توصیه می شود که هرگز داروی خود را بدون مشورت با جراح خود حذف یا تغییر ندهید. اگر می خواهید بهبودی آرام و بدون درد داشته باشید، دارو های خود را به موقع مصرف کنید. از مصرف هرگونه داروی رقیق کننده خون بدون مشورت با جراح خودداری کنید، زیرا می تواند منجر به کبودی شود.
در مورد استفاده از قطره های چشمی و پمادهای آنتی بیوتیک دستورالعمل های جراح خود را دنبال کنید. در اینجا روش صحیح استفاده از این موارد وجود دارد:
1) سر خود را به عقب خم کنید و پلک خود را به آرامی با کمک یک انگشت پایین بیاورید.
2) دارو را به آرامی روی چشم خود بیندازید و چشم خود را به مدت شصت ثانیه ببندید.
3) از دست زدن به نوک قطره چکان خودداری کنید زیرا می تواند منجر به عفونت شود.

ماساژ پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی

کبودی ها معمولا در 10-14 روز بهبود می یابند. با این حال، پس از یک هفته، آنها به راحتی با کانسیلر قابل ماسک هستند. تورم مدتی طولانی تر ادامه خواهد داشت و در این زمان، نباید، ناحیه مورد نظر را ماساژ بدهید. حال، این سوالات پیش می آید که «با چشم‌ های متورم بعد از بلفاروپلاستی، چه باید کرد»، «ماساژ جای زخم بعد از بلفاروپلاستی، بله یا خیر؟».

ماساژ پلک حتی با هدف کاهش درد بعد از عمل بلفاروپلاستی، به هیچ وجه نباید انجام شود. در همان روز جراحی، یا روز بعد، بیمار ممکن است چشم های کبود و متورم داشته باشد. به طور کلی، اگرچه، بلفاروپلاستی یکی از کم درد ترین جراحی های زیبایی محسوب می شود اما با این حال، بروز کمی تورم پس از این عمل، کاملا طبیعی است.

پوسته هایی که در امتداد برش ها ایجاد می شوند در عرض چند هفته از بین می روند. در واقع، حذف پوست ها، خود به خود انجام می گیرد و شما باید مراقب باشید که چشم های خود را مالش ندهید، حتی اگر ممکن است خارش داشته باشند.

برای اینکه تورم و کبودی ناحیه چشم، به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند و روند بهبودی را در پیش بگیرید، لازم است که موارد زیر را دنبال کنید:

1) در هنگام دوش گرفتن، بسیار مراقب باشید که پانسمان را خیس نکنید. در واقع برای شستشوی صورت، بهتر است از دستمال مرطوب استفاده کنید. برای برش‌ ها، تمیز کردن آنها با سواب پنبه و سالین، عالی است.

2) میکاپ، یک نیاز کاملاً زنانه، می تواند پس از دو یا چند هفته به طور کامل از سر گرفته شود. برای انجام این کار، در واقع باید منتظر بمانیم تا پوسته های باقیمانده ناپدید شوند.

3) خواب باید در 2 تا 3 روز اول در حالت خوابیده به پشت باشد و سر کمی بالا تر از بقیه بدن قرار بگیرد. این تورم را محدود می کند.

4) به زودی می توان کار را از سر گرفت. بلفاروپلاستی فقط به چند روز استراحت نیاز دارد. با این حال پس از یک هفته شما آماده هستید که به فعالیت های کاری روزمره بازگردید. بنابراین، بلفاروپلاستی بعد از عمل نیازی به زمان بهبودی طولانی ندارد.

باز ماندن چشم در خواب بعد از عمل بلفاروپلاستی

باز ماندن چشم در خواب بعد از عمل بلفاروپلاستی، یک اتفاق موقت است که معمولا بعد از عمل جراحی پلک فوقانی رخ می دهد. این اتفاق می تواند به دلایل زیر رخ بدهد:

• باز ماندن چشم بعد از بلفاروپلاستی به علت ادم پلک ها
  • باز ماندن چشم بعد از بلفاروپلاستی به علت تضعیف توان عضله اوربیکولاریس اوکولی( این امر ناشی از تزریق بی حس است و یا به دلیل دستکاری در حین عمل بلفاروپلاستی رخ می دهد).
  • مهم: باز ماندن موقت چشم در خواب پس از عمل حراجی پلک، معمولا پس از یک تا دو هفته از بین می رود. در برخی مواقع، ممکن است باز ماندن پلک ها به شکل دائمی رخ بدهد که در این صورت، علت را باید در موارد زیر جستجو کرد:
  • بریدن بیش از حد پوست در حین عمل جراحی پلک
  •  آسیب رسانی به عصب هفتم صورت
  • سپتوم در لا به لای برش پوست گیر افتاده است.
  • سپتوم با بافت نرم پلک، چسبندگی پیا کرده است.

علائم باز ماندن چشم بعد از جراحی پلک

1) شفافیت دید، کاهش پیدا می کند.
2) ریزش اشک از چشم ها
3) قرمزی در ناحیه شبکیه چشم

هر یک از علائم فوق در صورتی که تداوم پیدا کند و شدت یابد، حتما باید توسط جراح مورد بررسی قرار بگیرد. این در حالی است که پزشک معالج باید؛ خشکی چشم بیمار را درمان کند تا علائم به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند. کسانی که سابقه رفلکس بلز یا جراحی لیزیک دارند، در معرض بیشتر باز ماندن چشم ها پس از عمل جراجی پلک قرار دارند.

خونریزی بعد از عمل بلفاروپلاستی

هر عمل جراحی، حتی اگر بر روی بیمارانی که وضعیت عمومی خوبی دارند، انجام شود، همیشه احتمال بروز عوارض غیر قابل پیش بینی را در بر دارد. اجرای کلیه اقدامات پیشگیرانه به منظور عدم وقوع آنها ضروری است و باعث کاهش و احتمالاً از بین بردن پیامد های بعد از جراحی پلک می شود.

ضروری است که در دوره پس از عمل، تمام اقدامات احتیاطی نشان داده شده توسط جراح به دقت اجرا شود: مدیریت صحیح زخم های جراحی در خانه (استریل) و مصرف دارو های تجویز شده، اهمیت زیادی دارد.
علیرغم اقدامات پیشگیرانه فوق، گاهی اوقات ممکن است عوارضی رخ دهد که در بیشتر موارد جزئی است. عوارض عمومی، برای مثال همراه با بیهوشی، بسیار نادر است. عوارض مربوط به جراحی بلفاروپلاستی فوقانی عمدتاً به شرح زیر است:

خونریزی: خونریزی کم پس از جراحی طبیعی است و به سادگی با تعویض پانسمان برطرف می شود.

هماتوم: مجموعه ای از خون است، یک اتفاق نادر، که به طور کلی می تواند در 24 ساعت اول رخ دهد. در شدید ترین موارد نیاز به بازگشایی بخش کوچکی از زخم جراحی و تخلیه هماتوم دارد و علت را از بین می برد.

عفونت: به لطف درمان پیشگیرانه آنتی بیوتیکی، خطر این عارضه، بسیار کم است. با مصرف آنتی بیوتیک و ضد عفونی، زخم درمان و احتمال خونریزی به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

چند روز بعد از عمل بلفاروپلاستی بخیه کشیده می شود؟dr-mkhansari

دکتر خوانساری، یک جراح پلاستیک، ترمیمی و زیبایی است که طیف وسیعی از خدمات، از جراحی زیبایی صورت گرفته تا بینی، سینه و بدن را با استفاده از نوآورانه ترین و به روزترین گزینه های درمانی ارائه می دهد. برای رزرو مشاوره به ما ایمیل بزنید یا با شماره تلفن های درج شده در صفحه اصلی ما، تماس بگیرید.

اصلا نگران درد بعد از عمل بلفاروپلاستی نباشید، چون تمامی دستورالعمل های لازم برای حاصل شدن بهترین نتیجه، به شما آموزش داده می شود. (مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

در 24 ساعت اول پس از جراحی از هرگونه فعالیت بدنی خودداری کنید. استراحت در رختخواب بهترین است و سر خود را بالا نگه دارید. سعی کنید هنگام دراز کشیدن بی حرکت بمانید. به محض از بین رفتن بیهوشی، پلک های شما متورم و سفت می شوند. این عارضه در سه روز اول پس از جراحی بیشتر نمایان می شود.

برای کمک به کاهش تورم و درد بعد از عمل بلفاروپلاستی از کیسه سرد استفاده کنید. البته از قرار دادن مستقیم یخ روی چشم خودداری کنید، همیشه آن را در یک حوله بپیچید و هر بار پنج تا ده دقیقه این کار را انجام دهید. زیاده روی نکنید.

«سوالات متداول درد بعد از عمل بلفاروپلاستی»