شماره تماس

09377999239

همه چیز درباره عمل لیزر چشم

عمل لیزر چشم چیست؟ - دکتر خوانساری

عمل لیزر چشم چیست؟

عمل لیزر چشم یکی از عمل‌های سرپایی و بسیار کوتاه است که با پیشرفت علم و تکنولوژی رایج شده و متقاضیان بسیار زیادی دارد. در زمان‌های گذشته عمل‌های جراحی بسیر پر دردسر و مشکل بودند و دوران نقاهت زیادی داشتند اما عمل لیزر چشم یک عمل ساده است که بیمار بعد از گذشت دو الی سه روز می تواند به زندگی عادی خود برگردد و فعالیت‌های قبلی خود را از سر بگیرد.

فهرست مطالب

با انجام عمل جراحی لیزر چشم و اصلاح مشکل بینایی و قرنیه دیگر نیازی به عینک و لنزهای طبی نخواهد بود. این عمل با وجود سادگی بسیار حساس بوده و باید توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود تا عوارض جبران ناپذیری به همراه نداشته باشد.
این عمل برای اصلاح مشکل نزدیک بینی و دوربینی و آستیگمات چشمی به کار برده می‌شود و باعث می‌شود که پرتو نورهای تابیده شده به سطح چشم متمرکز شده و کیفیت بینایی بهبود یابد. افرادی که نیاز به انجام این عمل دارند سوالات بسیاری زیادی در این زمینه دارند که سعی می‌کنیم تا حد زیادی به آن ها پاسخ دهیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

چه افرادی می توانند عمل لیزر چشم را انجام دهند؟

همانطور که می‌دانید وضعیت چشم ها برای افراد زیر ۱۸ سال وضعیت پایداری نخواهد داشت و تا پایان این سن نباید هیچ گونه عمل جراحی بر روی چشم انجام شود. بنابراین عمل لیزر چشم برای افراد بالای ۱۸ سال مناسب است.
فرد باردار نیز نمی تواند متقاضی مناسبی برای انجام این عمل باشد، زیرا احتمال آسیب به جنین وجود دارد.
وضعیت بینایی چشم فردی که می‌خواهد عمل لیزر چشم را انجام دهد باید به وضعیت پایداری رسیده باشد. به طور کلی باید هر شش ماه یکبار تحت معاینه چشم پزشک قرار بگیرید. زمانی که اطمینان پیدا کردید که تغییر نمره چشم در طول ۱۲ ماه اخیر کمتر از ۰.۷۵ باشد می‌توانید برای انجام این عمل اقدام کنید.
سطح بینایی باید در یک بازه قابل قبولی قرار داشته باشد.
چشم غیر از مشکل بینایی مشکل دیگری نداشته باشد و در واقع برای انجام عمل لیزر چشم محدودیتی نداشته باشد.

عمل لیزر چشم dr-mkhansari

مراقبت های بعد از عمل لیزر چشم

عمل لیزر چشم یکی از جراحی‌های بسیار ساده و راحت است که بسیار رایج است و عوارض جانبی آن تقریبا صفر است. با وجود آسان و سریع بودن آن لازم است مراقبت‌های بعد از عمل به خوبی رعایت شود تا از نتیجه آن کاملا رضایت داشته باشید. پزشکان متخصص توصیه می‌کنند که لازم است برای موفقیت آمیز بودن آن مواردی را که در ادامه ذکر می‌کنیم را رعایت کنید

  • ساعات اولیه بعد از عمل لیزر چشم سعی کنید چشمانتان را بسته نگه دارید. 
  • برای قرار نگرفتن در معرض نور خورشید از عینک آفتابی استفاده کنید. 
  • در روزهای ابتدایی ممکن است علائمی مانند جرقه زدن چشم و تاری دید و دیدن هاله در اطراف اجسام نورانی طبیعی است و مدت زمان آن در بین افراد مختلف متفاوت است. بنابراین تا زمانی که بهبودی کامل حاصل نشده است از رانندگی در شب خودداری کنید. 
  • به طور کلی خیره شدن به صفحه موبایل و تبلت و کامپیوتر به مدت طولانی برای چشم مضر است. برای کسانی که عمل لیزر چشم انجام می‌دهند لازم است مراقبت بیشتری به عمل آید. با توجه به اینکه استفاده از این وسایل جز لاینفک زندگی ماست حداقل هنگام کار با آن‌ها سعی کنید بیشتر پلک بزنید و بعد از هر سی دقیقه پنج دقیقه استراحت کنید. در روزهای ابتدایی بعد از عمل نیز به طور کامل از استفاده از آن‌ها خودداری کنید. 
  • در ساعات اولیه از رانندگی کردن خودداری کنید و بهتر است یک همراه داشته باشید. 
  • تورم و تاری دید از عوارض شایع بعد از عمل لیزر چشم است که بهتر است در این مواقع از انجام هرگونه فعالیتی خودداری کنید و استراحت کنید.
  • در روزهای ابتدایی سعی کنید از دوش گرفتن بپرهیزید و تا زمانی که بهبودی کامل حاصل نشده است از رفتن شامپو به داخل چشم خودداری کنید.
  • تقریبا بعد از گذشت دو هفته از عمل جراحی لیزر چشم می‌توانید فعالیت‌های جسمانی سنگین را آغاز کنید اما در نظر داشته باشید هنگام انجام ورزش‌هایی چون فوتبال و دوچرخه سواری استفاده از عینک محافظ را فراموش نکنید. برای انجام ورزش‌هایی مانند بوکس و اسکی روی آب تا یک ماه بعد از عمل صبر کنید. 

به طور کلی با رعایت مواردی که عنوان کردیم بعد از دو الی پنج روز به زندگی برگردید و فعالیت‌های روزمره را از سر بگیرید. 

مزایا و معایب عمل لیزر چشم

در این قسمت از مطلب سعی می کنیم مزایا و معایب عمل لیزر چشم را بررسی کنیم تا با آگاهی نسبت به آن اقدام کنید. خب بدیهی است که مهم‌ترین دلیل افرادی که عمل لیزر چشم را انجام می‌دهند، بهبود وضعیت بینایی است. شاید گاهی شنیده باشید که بعضی افراد از نتیجه عمل راضی نبوده و عنوان کرده‌اند که وضعیت ضعف بینایی آن ها به روال سابق برگشته است و مجبورند مجددا از عینک استفاده کنند اما لازم است اشاره کنیم که حدود ۹۶ درصد عمل‌های لیزر چشم موفقیت آمیز بوده و بینایی افراد کاملا بهبود یافته است.

مزایا عمل لیزر چشم

  • مدت زمان بهبودی آن بسیار پایین است و می توان گفت فرد بعد از دو الی سه روز به فعالیت های روزمره خود می‌تواند ادامه دهد. 
  • بانداژ و پانسمان طولانی مدتی ندارد. 
  • استفاده از بی‌حس کننده‌های موضعی تقریبا بدون درد است. 
  • در صورتی که بعد از گذشت چند سال سطح بینایی افت کند مجددا می‌توان آن را اصلاح کرد. 
  • بعد از ۲۴ ساعت بیمار دید طبیعی و نرمال خود را به دست می‌آورد. 

معایب عمل لیزر چشم 

  • درصد کمی از بیماران بعد از گذشت چند سال دوباره ضعف بینایی را تجربه می‌کنند و نمره چشمشان به حالت قبل بازخواهد گشت.
  • احتمال خشکی چشم بعد از عمل وجود دارد که البته راه‌های درمانی برای آن وجود دارد.
  • بعضی از بیمه‌ها هزینه عمل لیزر چشم را پوشش نمی دهند و بسیاری از افراد توانایی پرداخت هزینه آن را ندارند.
  • در بعضی موارد ممکن است میزان کمی از بافت چشم برش داده شود و عمل به درستی انجام نشود که نیاز است مجددا تکرار شود.
عمل لیزر چشم dr-mkhansari

پیدا کردن بهترین جراح چشم برای عمل لیزر

پیدا کردن بهترین جراح چشم برای انجام عمل لیزر یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان این عمل است. تا زمانی که یک عمل را انجام ندهیم نمی توانیم تشخیص دهیم کار پزشک برای مشکلی که داشته‌ایم مفید بوده است یا خیر؟ این مورد را تنها با تجربه می توان به دست آورد. استفاده از تجربه دیگران راه حل موثری است تا بدون ریسک یک پزشک حاذق برای لیزر پیدا کنیم.
استفاده از نظرات دوستان و آشنایانی که از نتیجه عمل خود رضایت کامل دارند می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب باشد.
پزشک برای انجام عمل لیزر چشم از دستیاران با تجربه و متخصصی نیز کمک می‌گیرد که باید همه اعضای تیم پزشکی تجربه کافی در این زمینه داشته باشند اما مهم‌ترین شخص پزشک جراح چشم است.
بعد از پیدا کردن پزشک متخصص و معتمد جلسات مشاوره‌ای را تعیین کنید و نحوه انجام عمل و شرایط بعد از عمل خود را به طور کامل جویا شوید. از تمامی نگرانی‌های خود و مشکلات خود با پزشک صحبت کنید تا راهکار مناسب را به شما ارائه دهد.
دکتر خوانساری یکی از پزشکان متخصص و با تجربه‌ای است که در زمینه عمل‌های چشم ماننده: عمل لیزر چشم و عمل بلفاروپلاستی بسیار موفق عمل کرده است و افراد زیادی با انجام عمل لیزر چشم در مطب ایشان بینایی خود را به بهبود بخشیده‌اند. با مشاوره تلفنی و تعیین جلسه حضوری برای معاینه و بررسی وضعیت شما می توانید به توصیه پزشک برای عمل اقدام کنید.

«سوالات متداول عمل لیزر چشم»

عمل لیزر چشم یکی از عمل‌های سرپایی و بسیار کوتاه است که در با پیشرفت علم و تکنولوژی رایج شده و متقاضیان بسیار زیادی دارد.
این عمل با وجود سادگی بسیار حساس بوده و باید توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود تا عوارض جبران ناپذیری به همراه نداشته باشد. این عمل برای اصلاح مشکل نزدیک بینی و دوربینی و آستیگمات چشمی به کار برده می‌شود و باعث می‌شود که پرتو نورهای تابیده شده به سطح چشم متمرکز شده و کیفیت بینایی بهبود یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره