شماره تماس

09377999239

از بین بردن پف چشم بعد از گریه

از بین بردن پف چشم بعد از گریه-dr-mkhansari

از بین بردن پف چشم بعد از گریه




اشک چشم به خودی خود بد نیست و برای مرطوب نگه داشتن کره چشم و محافظت از آن بسیار مفید است. زمانی که گرد و غبار و ذرات ریزی وارد چشم می شوند اشک ها هستند که باعث می شوند سطح چشم از وجود آن ها پاک شده و سلامت چشم ها را حفظ می کنند.
علاوه بر این موارد، وجود اشک برای جلوگیری از اصطکاک و حرکت راحت تر چشم ها بسیار مفید است. با این همه موارد مفیدی که برشمردیم اگر اشک ریختن به عنوان نشان دادن واکنش احساسی باشد و مدت طولانی طول بکشد تاثیراتی را بروی چشم ها خواهد گذاشت.
گریه کردن به مدت طولانی باعث التهاب و پف و همچنین قرمزی چشم خواهد شد. اگر از بین بردن پف چشم بعد از گریه یکی از دغدغه های شماست تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا روش های از بین بردن آن را بررسی کنیم.

فهرست مطالب

از بین بردن پف چشم بعد از گریه-dr-mkhansari

راه های سریع برای از بین بردن پف چشم بعد از گریه

کمپرس سرد

یکی از راه های سریع و موثر در درمان پف چشم بعد از گریه استفاده از کمپرس سرد است. کمپرس سرد می تواند هر چیز سردی باشد که بر روی چشم هایتان قرار دهید تا با باریک کردن رگ های خونی اطراف چشم، التهاب و قرمزی را درمان کند.
در بهترین حالت می تواند یک تکه یخ را در یک دستمال نخی قرار داده و بر روی چشمتان قرار دهید. در صورتی که یخ در دسترس ندارید یک پارچه نخی را در آب سرد خیس کرده و بر روی چشمتان قرار دهید. ۱۰ دقیقه زمان نیاز است تا کمپرس یخ بر روی چشم ها باقی بماند تا اثر خود را نشان دهد.

خیار

خیار یکی از محصولات غذایی است که اکثرا برای تقویت پوست در انواع ماسک استفاده می شود. این بار هم در درمان پف چشم بعد از گریه می تواند به کمکمان بیاید. بهتر است خیار را قبل از استفاده بیست دقیقه در یخچال قرار دهید تا سرد شود و اثرگذاری آن بهتر شود.
ترکیبات مفید در خیار باعث می شود پوست دور چشم منقبض شده و رگ های خونی تنگ تر شوند و پف چشم درمان شود. خیار را به صورت حلقه های کوچک برش دهید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی چشمان خود قرار دهید. در صورتی که وقت کافی داشته باشید می توانید خیار را در مخلوط کن، خرد کنید و به صورت ماسک بر روی صورت و پوست اطراف چشم قرار دهید. اثرگذاری آن از حلقه های برش خورده خیار بیشتر است.

آب نمک

محلول آب نمک یکی از روش های درمانی ذکر شده است ولی می‌تواند بسیار خطرناک هم باشد.

ماساژ

به طور کلی ماساژ برای بدن بسیار مفید است و تاثیرات بسیار عالی در جوانسازی و حفظ شادابی پوست دارد. در مواقعی که زیاد گریه می کنید و وقت کافی ندارید تا پف چشم کاهش یابد، می توانید با نوک انگشتان و به آرامی پوست اطراف چشم و بینی را ماساژ دهید تا هم گرفتگی و هم التهاب و تورم و قرمزی درمان شود.

آلوئه ورا

استفاده از ژل آلوئه ورا یکی از روش های درمانی موثر و مفید است که با افزایش کلاژن سازی در پوست و تغذیه پوست در تنگ تر شدن عروق خونی و باعث از بین بردن التهاب و قرمزی و پف چشم می شود

چای کیسه ای

آنتی اکسیدان و کافئین و همچنین تانن که در چای کیسه ای موجود است می تواند در کاهش التهاب و قرمزی و تنگ کردن عروق خونی بسیار موثر باشد. قبل از استفاده به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد باشد و علاوه بر خواصی که دارد مانند کمپرس سرد نیز عمل کند. به مدت ۱۵ دقیقه در آرامش کامل به پشت دراز بکشید و چای های کیسه ای را بر روی چشمان خود قرار دهید.

از بین بردن پف چشم بعد از گریه-dr-mkhansari

گلاب

گلاب یک درمان ساده و دم دستی است که اکثرا در آشپزخانه هایمان وجود دارد. پنبه آغشته به گلاب را برای ۱۵ دقیقه بر روی چشم ها قرار دهید تا با کشش و سفت کردن پوست التهاب و پف چشم را از بین ببرد.

نوشیدن آب

با نوشیدن آب، آبی که بدن از دست داده است را جبران کنید و با شستشوی صورت با آب سرد شادابی چهره را برگردانید. مدتی را استراحت کنید و از خم کردن سر خودداری کنید تا هرچه زودتر پف چشم ناشی از گریه کاهش یابد.

تخم مرغ

سفیده تخم مرغ خاصیت سفت کنندگی به پوست می دهد و در کاهش پف چشم بعد از گریه ذکر شده است.

پف چشم بعد از گریه یک مشکل موقتی است و حتی اگر از این راه های درمانی خانگی که نام بردیم استفاده نکنید باز هم بعد از مدت کوتاهی از بین می رود. اما پف چشم می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. افرادی که پف چشم دارند در زمان گریه کردن این عارضه شدیدتر است.
اختلالات خواب و کم خوابی، مصرف غذاهای شور، حساسیت یا آلرژی، دلایل ژنتیکی و افزایش سن بعضی از مواردی هستند که موجب بروز پف زیر چشم خواهند شد. هرچند مواردی که ذکر شد به خصوص افزایش سن شایع ترین دلایل پف زیر چشم هستند اما بیماری هایی نیز وجود دارند که موجب بروز این عارضه می شوند.

بنابراین توصیه می شود در صورتی که علائم پف چشم خفیف است می توانید از درمان‌های خانگی و ساده استفاده کنید. زمانی که متوجه شدید علائم پف چشم شدیدتر از قبل است و درمان های خانگی موثر واقع نمی شود راه های بهتر و موثرتری برای درمان آن وجود دارد که مهم‌ترین آنها عمل پلک چشم است.
راه های پزشکی متعددی برای درمان پف زیر چشم وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • کرم دور چشم که حاوی ویتامین k و کافئین و دیگر ویتامین ها و آنتی اکسیدان باشد می تواند در درمان پف چشم موثر باشد.
  • زمانی که دچار پف چشم و چین و چروک و تیرگی دور چشم شده اید مزوتراپی می تواند راه حل مناسبی باشد که در طی چند جلسه به بهبود وضعیت چشم ها کمک کند.
  • آر اف فرکشنال
  • تزریق ژل هیالورونیک اسید (بالقوه خطرناک خواهد بود)
  • کربوکسی تراپی
  • لیزر نیز یکی از روش های ماندگارتر در از بین بردن مشکلات چشم است که تا حدود ۳ سال می تواند دوام بیاورد.
  • یکی از روش های قطعی و موثر در درمان پف زیر چشم جراحی بلفاروپلاستی است که در روش منحصر به فرد دکتر خوانساری بدون برش و بخیه پلک پایین و خارج کردن چربی ها به درمان این عارضه کمک می کند. (برداشتن پف بالای چشم بدون جراحی

برای اطلاعات بیشتر در زمینه دروش های درمانی موثر برای از بین بردن پف زیر چشم به مطب دکتر خوانساری مراجعه کنید.

«سوالات متداول از بین بردن پف چشم بعد از گریه»

کمپرس سرد – خیار – آب نمک – ماساژ – آلوئه ورا – چای کیسه ای – گلاب – نوشیدن آب – تخم مرغ

کرم دور چشم – مزوتراپی – آر اف فرکشنال – تزریق ژل هیالورونیک اسید – کربوکسی تراپی – لیزر و…

از بین بردن پف چشم بعد از گریه-dr-mkhansari
دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره