شماره تماس

09377999239

درمان تیرگی زیر چشم و رفع سیاهی دور چشم

درمان تیرگی زیر چشم و رفع سیاهی دور چشم - dr-mkhansari

درمان تیرگی زیر چشم و رفع سیاهی دور چشم

یک مشکل شایع در بین تعداد زیادی از افراد، تیرگی دور چشم است که زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شفافیت و زیبایی چهره از بین رفته و فرد بالاتر از سن خود به نظر می‌رسد. دلایل زیادی وجود دارد که باعث بروز این عارضه می‌شود و دلیل آن نیز حساسیت بالای پوست دور چشم است که آن را آسیب پذیرتر کرده است.
بیشتر افراد دلیل تیرگی زیر چشم را بی‌خوابی و خستگی می‌دانند، اما می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. بنابراین توصیه می شود قبل از فکر کردن به درمان آن ابتدا باید دلیل این مشکل را بیابید. در غیر این صورت احتمال بروز مجدد این عارضه وجود دارد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا علل تیرگی زیر چشم را بیان کنیم و در پایان نیز به روش‌های درمانی آن بپردازیم.
فهرست مطالب

سبک زندگی ما تاثیر مستقیمی بر روی سلامت جسم و روان ما دارد. هرچه سالم‌تر زندگی کنیم و تغذیه سالم‌تری داشته باشیم کمتر دچار مشکلات جسمی و حتی روحی می‌شویم. پوست صورت و اطراف چشم به دلیل نازک بودن بسیار زودتر و بیشتر از سایر قسمت‌های صورت تحت تاثیر قرار گرفته و دچار تیرگی و سیاهی یا حتی چین و چروک و گودی زیر چشم می‌شود.
یکی از مسائل مهم در سبک زندگی خواب درست و منظم است. برای اینکه سلامتی بدن را بتوانید حفظ کنید باید روزی ۸ ساعت بخوابید. علاوه بر مدت زمان خوابیدن، زمان درست خوابیدن و بیدار شدن نیز باید رعایت شود. شب برای خوابیدن و روز برای کار و فعالیت مناسب است. توصیه می‌شود که در ساعات اولیه شب به خواب برویم و صبح زود نزدیک طلوع آفتاب نیز از خواب بیدار شویم. رعایت نکردن این مورد یکی از مهم‌ترین دلایل تیرگی زیر چشم است و سیاهی دور چشم است.

درمان تیرگی زیر چشم - dr-mkhansari

دلایل تیرگی زیر چشم

در این قسمت از مطلب می‌خواهیم دلایلی که موجب ایجاد تیرگی و سیاهی دور چشم می‌شود را نام ببریم. با شناختن دلایل بروز این عارضه، می‌توان تا حدودی از بروز آن پیشگیری کرد. علاوه بر کم خوابی و خستگی دلایل زیادی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می کنیم. 

در صورتی که به چیزی حساسیت داشته باشید، مانند حساسیت به گل و گیاه در فصل بهار، حساسیت والرژی به یک سری مواد غذایی خاص یا داروها، این علائم در چهره شما ظاهر می‌شود. تب یونجه یکی از بیماری‌هایی است که موجب بروز سیاهی دور چشم می‌شود. که نام دیگر ان رینیت الرژیک است.

اگزما یا درماتیت اتوپیک که یک بیماری شایع است، می‌تواند یکی از علل سیاهی دور چشم باشد. افرادی که ساعات زیادی در معرض نور خورشید هستند و از کرم‌های ضد افتاب و کرم‌های دور چشم استفاده نمی‌کنند بیشتر به این عارضه دچار خواهند شد. کمبود مواد مغذی از قبیل ویتامین‌ها و آهن موجب می‌شود پوست صورت و دور چشم شادابی و نشاط اولیه خود را از دست بدهد و این علائم نیز ایجاد شود.

با افزایش سن، پوست صورت و اطراف چشم حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و چربی زیر چشم از بین رفته و کلاژن سازی کند می‌شود و در نتیجه دچار گودی زیر چشم، سیاهی دور چشم و چروک صورت و اطراف چشم خواهد شد.
کم آبی بدن نیز موجب خشک شدن پوست و از بین رفتن شادابی آن خواهد شد و رنگ پوست کدر تر و خشک تر شده و گودی زیر چشم و سیاهی دور چشم نیز ظاهر خواهد شد. نوشیدن چای و قهوه و دیگر نوشیدنی‌های کافئین دار و نوشیدنی‌های الکل دار باعث کم آبی بدن خواهند شد. بنابراین توصیه می‌کنیم مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید.
تغذیه سالم باعث حفظ سلامتی بدن می‌شود. تغذیه سالم باید شامل ویتامین‌ها، مواد مغذی، مواد معدنی، اهن و غیره باشد. با تغذیه ناسالم اولین جایی که دچار تغییر حالت می‌شود پوست صورت و به خصوص پوست اطراف چشم است. زمانی که تغذیه خوب و سبک زندگی سالم داریم بعد از مدتی چهره شاداب‌تر و جوان‌تر پیدا می‌کنیم.
گودی زیر چشم و سیاهی اطراف چشم از علائمی است که با تغذیه ناسالم و سبک زندگی غلط به وجود خواهد امد. بیماری‌های مربوط به کبد نیز می‌تواند بر روی شادابی و سلامت پوست تاثیر بگذارد. یکی از بیماری‌های شایع کبد، هپاتیت است که موجب سیاهی دور چشم خواهد شد.

رفع سیاهی دور چشم - dr-mkhansari

روش‌های درمانی موثر برای از بین بردن سیاهی دور چشم

حال که با علل ایجاد تیرگی دور چشم آشنا شدید، لازم است با روش‌های درمان آن نیز آشنا شوید. روش‌های درمانی مختلفی برای از بین بردن آن وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. برخی از این درمان‌ها خانگی هستند و برخی درمان‌های پزشکی، که درمان‌های پزشکی قطعی و موثر تر از درمان‌های خانگی خواهند بود. درمان‌های خانگی بیشتر برای پیشگیری از بروز این عارضه هستند و در برخی موارد نیز هنگامی که وجود این علائم در مراحل ابتدایی است و خیلی پیشرفت نکرده است می توان آن‌ها را درمان کرد.

در صورتی که بروز علائم در صورت شما شدید است و مدت طولانی زیادی از بروز آن می‌گذرد و با درمان‌های خانگی به نتیجه نرسیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم درمان‌های پزشکی را امتحان کنید تا برای همیشه از شر آن‌ها خلاص شوید.

روش‌های درمانی موثر برای درمان تیرگی زیر چشم

روش‌های زیادی برای از بین بردن سیاهی دور چشم بیان کردیم که همگی روش‌های موثری هستند که می تواند در بروز آن پیشگیری کند و در مواردی نیز می‌تواند در درمان و رفع علائم موثر باشد. اما این روش‌ها ممکن است در بعضی موارد تاثیر چندانی نداشته باشد و یا ممکن است تاثیر گذاری آن طولانی مدت بوده و به طور کامل نیز عارضه برطرف شود. بنابراین افراد تمایل دارند به صورت قطعی و سریع از شر این مشکل راحت شوید.

در این قسمت از مطلب به چند مورد از درمان‌های پزشکی اشاره می‌کنیم.

بلفاروپلاستی پلک یکی از روش‌های درمان پزشکی است که روشی موثر در از بین بردن سیاهی دور چشم است. تزریق مواد موثر در درمان عارضه به جهت از بین بردن گودی زیر چشم و سیاهی اطراف چشم انجام خواهد شد. در صورتی که پلک و زیر چشم چربی اضافه و مشکلات پوستی داشته باشد نیز با انجام این روش اصلاح می‌شوند. 

مزوتراپی روشی است که مواد مغذی و درمانی موثر مستقیما به زیر پوست چشم تزریق می‌شود که شامل مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت پوست، ویتامین‌ها، اسید هیالورونیک، آنتی اکسیدان است که می‌تواند با افزایش گردش خون باعث از بین رفتن چین و چروک و حفظ حالت ارتجاعی پوست زیر چشم می‌شوند. 

رفع سیاهی دور چشم - dr-mkhansari

لیزر درمانی روشی موثر و آسان در درمان سیاهی دور چشم است که رنگ دانه‌های تیره را هدف قرار می‌دهد و رنگ پوست به حالت اولیه برمی‌گردد. 

لایه برداری شیمیایی یکی دیگر از روش‌هایی است که برای از بین بردن سیاهی دور چشم در مراکز پزشکی انجام می‌شود. این روش دائمی بوده و می‌تواند رنگ دانه‌های زیر چشم را روشن‌تر کند. اسید گلیکولیک، اسیدرتینوئیک و هیدروکینون از جمله موادی است که در این روش استفاده می‌شود. 

روش‌های درمانی که در بالا ذکر کردیم در تمام مراکز زیبایی تخصصی انجام می‌شود. مطب دکتر خوانساری نیز یکی از مراکز معتبری است که با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و تخصصی با پرسنل با تجربه و متخصص تمام خدمات مربوط به زیبایی را ارائه می‌دهد. 

«سوالات متداول درمان تیرگی زیر چشم و رفع سیاهی دور چشم»

بلفاروپلاستی پلک – مزوتراپی – لیزر درمانی – لایه برداری شیمیایی

دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره