پف چشم بعد از بن مژه - دکتر مهرداد خوانساری

پف چشم بعد از بن مژه

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ترندهای آرایشی و زیبایی، نحوه آرایش کردن و روش‌های آرایش و زیبایی صورت به خصوص چشم‌ها نسبت به گذشته تغییرات بسیاری کرده است. با اینکه آرایش‌های ملایم و طبیعی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بن مژه یک روش منحصر به فرد آرایش دائم یا نیمه دائم محسوب می‌شود که زیبایی طبیعی و ماندگار را برای چشمان شما به ارمغان می آورد.
افرادی که شاغل هستند و وقت کافی برای آرایش ندارند یا از آرایش تکراری چهره خود قبل از بیرون خسته شده‌اند به این روش آرایش دائم روی آورده‌اند.به دلیل نازک بودن پلک و حساسیت بالای آن دچار تورم و پف خواهید شد که باعث نگرانی زیباجویان می‌شود.
در این مطلب می‌خواهیم روش‌هایی را برای کاهش تورم و پف چشم بعد از بن مژه بیان کنیم. اگر شما نیز متقاضی انجام بن مژه هستید و می‌خواهید از بروز پف چشم بعد از بن مژه جلوگیری کنید یا به دنبال راه‌هایی برای درمان آن هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

پف چشم بعد از بن مژه

آرایش چشم یکی از پردردسرترین قسمت‌های آرایش است که به زمان و دقت کافی نیاز دارد. تقارن خط چشم و نحوه کشیدن خط چشم که باعث زیبایی و جذابیت چهره شود همیشه دغدغه خانم‌هایی است که دوست دارند همیشه جذاب به نظر برسند.
برای افرادی که همیشه برای انجام کارهای شخصی دغدغه دارند و زمان کافی برای رسیدگی به خود ندارند، آرایش‌های دائم می‌تواند راهکار مفیدی باشد تا در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید. بدون شک زیبایی و جذابیت بیشتر صورت، زمانی اهمیت دارد که باعث به خطر افتادن سلامتی نشود. چشم و پلک‌ها از حساس ترین قسمت‌های صورت هستند که در استفاده از روش مناسب برای زیبایی و آرایش نیاز به دقت و مهارت و تجربه نیاز دارد.
بن مژه یک روش عالی برای جذابیت و زیبایی دائمی چشم‌هاست که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما جدا از زیبایی، یکی از کارهای خطرناک و پردردسر نیز به شمار می رود. آرایشگر شما فقط جنبه زیبایی را مد نظر قرار می دهد و زمانی که این کار را ناشیانه انجام دهد یا تجربه کافی نداشته باشد می‌تواند باعث آسیب به بافت چشم و کره چشم شود و بینایی را به خطر بیندازد.

پف چشم بعد از بن مژه - dr-mkhansari

اگر سوزن تاتو چشم به طور عمیق وارد پلک شود، سلامت چشم و پلک را به خطر می‌اندازد. خطر وارد رنگ تاتو به داخل چشم نیز وجود دارد که می‌تواند موجب حساسیت و تورم و التهاب شدید، قرمزی و خارش شدید شود. در مواردی نیز احتمال به خطر افتادن سلامت چشم و از بین رفتن بینایی نیز وجود دارد که برای درمان این مشکلات فقط باید به پزشک مراجعه شود.
رعایت بهداشت و استفاده از ابزارها و وسایل تمیز و بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در صورت استفاده از ابزار آلوده احتمال عفونت، تورم، پف چشم، قرمزی و خارش وجود دارد.
بنابراین توصیه می‌شود در وهله اول از روش‌های بی‌خطر و بی‌عارضه برای جذابیت و زیبایی استفاده کنید. در صورتی که می‌خواهید آرایش دائم چشم را انجام دهید در انتخاب سالن زیبایی معتبر و آرایشگر با تجربه دقت کنید و مراقبت‌های لازم بعد از بن مژه را جدی بگیرید تا روند بهبودی سریع‌تر طی شود و التهاب و پف چشم کاهش یابد.

مراقبت‌های لازم برای کاهش پف چشم بعد از بن مژه

بعد از انجام آرایش دائم مربوط به چشم باید مراقبت‌های لازم را رعایت کنید تا التهاب و پف چشم کاهش یابد و روند بهبودی سریع‌تر طی شود.
• سعی کنید در سه روز اول از شستشوی صورت و رفتن به حمام خودداری کنید و برای جلوگیری از خشک شدن و ایجاد خارش پلک از وازلین استفاده کنید.
• ویتامین A چشمی علاوه بر تسریع در روند بهبودی، برای کاهش تورم و پف چشم و جلوگیری از پوسته پوسته شدن پلک بسیار مهم است. تا دو هفته بعد از بن مژه استفاده از آن را ادامه دهید.
• قبل و بعد از انجام بن مژه مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار، به خصوص قهوه را محدود کنید.
• استفاده از مواد آرایشی به خصوص آرایش‌های مربوط به چشم اصلا توصیه نمی‌شود. اگر می‌خواهید عمل‌های میکرودرم انجام دهید تا زمانی که بهبودی کامل حاصل نشده است، آن را به تاخیر بیندازید.
• هر لحظه احساس خارش در پلک داشتید برای کاهش خشکی و خارش از پماد ویتامین A چشمی و گاهی از هیدروکورتیزون استفاده کنید. اگر پمادها را در یخچال قرار دهید اثرگذاری آن‌ها بیشتر خواهد بود.
• در روزهای اولیه که التهاب و پف چشم بهبود پیدا نکرده است کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید.
• در هفته اول بعد از انجام بن مژه از رفتن به استخر و سونا و جکوزی خودداری کنید.
با رعایت مواردی که نام بردیم می توانید پف چشم بعد از بن مژه را تا حد زیادی کاهش دهید و بهبودی سریع تر حاصل شود.

درمان پف چشم بعد از بن مژه

پوست پلک نازک است و به دلیل استفاده از سوزن برای انجام بن مژه دچار ورم و پف خواهد شد. این التهاب و تورم تا حدی طبیعی است و بعد از مدت زمان کوتاهی از بین می‌رود، ولی در صورتی که التهاب و پف چشم بعد از گذشت ۴ الی ۵ روز هنوز ادامه دارد و شدیدتر شده یا دچار خونریزی و زخم شود باید سریعا به پزشک مراجعه شود.
یکی از مشکلات در بروز التهاب و پف چشم بعد از بن مژه، احساس خارش در روزهای ابتدایی انجام بن مژه است که در صورت خاراندن آن التهاب بیشتر می‌شود. بنابراین مهم‌ترین توصیه این است که از دست زدن و خاراندن محل بن مژه خودداری کنید. زمان بهبودی و کاهش التهاب برای افراد مختلف متغیر است و به طور معمول بین ۳ الی ۱۰ روز طول می‌کشد. در اکثر موارد بعد از ۵ روز بهبودی کامل حاصل می‌شود.
به طور کلی اگر دیدید علائم پف چشم و التهاب کمتر می‌شود یعنی روند بهبودی طی می‌شود، در غیر این صورت هر چه سریع تر برای درمان آن اقدام کنید. هرچقد از تماس چشم‌هایتان با آب خودداری کنید روند بهبودی سریع‌تر طی می‌شود و التهاب و قرمزی پلک کمتر خواهد شد. بنابراین سعی کنید به مدت سه روز از شستشوی چشم‌ها خودداری کنید.
کمپرس یخ نیز یکی از روش‌هایی است که در درمان پف چشم بعد از بن مژه موثر است. نکته‌ای که لازم است اشاره کنیم این است که یخ را به صورت مستقیم بر روی چشم‌ها نگذارید. بهتر است آن را در داخل یک کیسه فریزر قرار دهید و بعد از چند دقیقه آن را بردارید زیرا قرار دادن یخ به مدت طولانی موجب بروز سر درد می‌شود.

پف چشم بعد از بن مژه - dr-mkhansari

پماد ویتامین A چشمی در درمان زخم و تورم ناشی از بن مژه می‌تواند اثرگذاری بالاتری داشته باشد. با استفاده از یک گوش پاک کن مقدار کمی از پماد را روی پلک‌ها قرار دهید. روزی سه مرتبه این کار را تکرار کنید.
پماد هیدروکورتیزون نیز یکی از راه‌های درمان سریع پف چشم بعد از بن مژه است. شب‌ها قبل از خواب از آن استفاده کنید.
خارش چشم بعد از بن مژه طبیعی است و در صورت دستکاری پلک روند بهبودی را به تاخیر می‌اندازید. بنابراین سعی کنید به هیچ وجه تا زمانی که بهبودی کامل حاصل نشده است، از دست زدن به محل بن مژه خودداری کنید. اگر پماد هیدروکورتیزون را در یخچال قرار دهید تا سرد شود، خارش پلک را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
در این مطلب سعی کردیم درمان پف چشم بعد از بن مژه و مراقبت‌های لازم برای بهبودی سریع‌تر و کاهش عوارض آن را مورد بررسی قرار دهیم. خطرات و احتیاط‌های انجام بن مژه و روش‌های جلوگیری از عوارض را شرح دادیم. همانطور که اشاره شد با وجود اینکه بن مژه یکی از روش‌های آرایش دائم چشم است و جذابیت و زیبایی را به چشم‌ها و صورت شما هدیه می‌دهد می‌تواند خطرات و صدماتی را نیز به همراه داشته باشد.
سعی کنید یک آرایشگاه زیبایی معتبر با مجوز لازم را انتخاب کنید و از تجربه و مهارت کامل آرایشگر خود اطمینان حاصل کنید.

مراقبت‌های لازم بعد از انجام بن مژه را جدی بگیرید تا التهاب و پف چشم سریع‌تر کاهش یابد و بهبودی کامل حاصل شود. در صورتی که متوجه شدید پف چشم و التهاب و قرمزی آن نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر شده است سریعا برای درمان آن به پزشک متخصص مراجعه کنید. دکتر خوانساری یکی از پزشکان با تجربه و متخصص است که در زمینه زیبایی و سلامت چشم و درمان مشکلات مربوط به آن ماننده عمل پف چشم فعالیت می‌کند.

«سوالات متداول درمان ورم چشم بعد از بن مژه»