شماره تماس

09377999239

چگونه از چین و چروک دور چشم ها خلاص شویم؟

چروک دور چشم ها--dr-mkhansari

چگونه از چروک دور چشم ها خلاص شویم؟




پوست صاف یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتور های زیبایی چهره هر فرد است. آلودگی محیطی، عدم رسیدگی به پوست، خوابیدن با آرایش، افزایش سن و … از مهم ترین و اصلی ترین عوامل موثر در ایجاد آکنه های پوستی و چین و چروک می باشند.
چروک دور چشم یکی از مهم ترین مشکلاتی است که می تواند سن فرد را بالاتر نشان دهد و موجب کاهش جذابیت و زیبایی فرد شود. از طرفی، چروک دور چشم از نخستین نشانه های پیری پوست می باشد. به همین جهت در ادامه قصد داریم با دلایل بروز این مشکل و قطعی ترین و موثر ترین روش های درمان چین و چروک دور چشم بیشتر آشنا شویم.

فهرست مطالب

دلیل اصلی چین و چروک دور چشم

در اغلب مواقع چروک دور چشم به سبب روند پیری پوست ایجاد می شود. هنگامی که تولید الاستین و کلاژن کاهش پیدا می کند، روی پوست چروک ایجاد می شود. الاستین و کلاژن از جمله پروتئین های مهم هستند که تاثیر زیادی در زیبایی و جوانی پوست دارند و کاهش آن ها می تواند سبب پیری پوست شود.
این چین و چروک ها به طور معمول زمانی که شخص می خندند و یا عضلات صورتش منقبض می شوند، بیشتر خود را نشان می دهند.

چگونه از چروک دور چشم ها خلاص شویم؟-dr-mkhansari

چروک اطراف چشم ها در چه سنینی ایجاد می شود؟

از آن جایی که چین دور چشم نشان دهنده افزایش سن فرد است، بسیاری از بانوان و آقایان به دنبال روشی برای برطرف کردن این چین و چروک ها می باشند.
چین و چروک دور چشم به طور معمول در سنین 20 تا 30 سالگی ایجاد می شود و بعد از 30 سالگی عمیق تر و مشخص تر می شوند. به همین سبب بهترین زمان جهت درمان و رفع چین و چروک دور چشم، سن 20 الی 30 سالگی می باشد.

دلایل ایجاد چروک دور چشم

هنگامی که پوست خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد، چروک هایی بر روی پوست فرد ایجاد می شوند، که بیش ترین آن ها در پیرامون چشم قابل مشاهده است. از مهم ترین و شایع ترین دلایل ایجاد چروک دور چشم در افراد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پلک زدن های مداوم و پیوسته و حرکت دادن بیش از حد پوست دور چشم، از اصلی ترین دلایل شل شدگی پوست و ایجاد چین و چروک اطراف چشم در جوانی است.
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب هم سبب می شود تا شخص به صورت ناخودآگاه چشم های خود را جمع کند. این موضوع در طولانی مدت سبب بروز چروک اطراف چشم می شود. به همین سبب اگر که مدت زمان بسیاری را در معرض نور خورشید و بیرون از خانه قرار دارید، بهتر است از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • استعمال مصرف الکل و دخانیات هم سبب کاهش گردش خون در دور چشم شده و در نهایت مقدار پروتئین های مورد نیاز و لازم در این ناحیه را کاهش می دهد. این قضیه منجر به گود افتادن ناحیه زیر چشم و ایجاد خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم می شود.
  • اضطراب و استرس شدید هم از دلایل دیگر بروز چین و چروک های پوستی در اطراف چشم است.
  • از دلایل دیگر ایجاد چروک دور چشم می توان به مشکلات ژنتیکی، مشکلات خواب، افزایش سن، آلرژی و … اشاره نمود.

تزریق فیلر؛ یکی از روش های درمان چین و چروک دور چشم

یکی از موثر ترین و بهترین روش های موجود جهت کاهش چین و چروک های پوستی در این ناحیه، تزریق نمودن فیلر دور چشم است، که جهت پر کردن تمامی خطوط ریز و کوچک روی صورت هم می توان از آن استفاده کرد.
تزریق فیلر سبب افزایش رطوبت در زیر پوست فرد شده و انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد. این روش ماندگاری 6 الی 12 ماهه دارد و بعد از آن به تزریق مجدد نیاز است.

چروک دور چشم ها--dr-mkhansari

راه های درمان چروک دور چشم

وجود چروک دور چشم سبب کاهش اعتماد به نفس فرد و کاهش زیبایی صورت می شود. به همین سبب است که بسیاری به دنبال روشی جهت درمان چروک دور چشم می باشند. از جمله روش های درمان این مشکل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تزریق بوتاکس

بوتاکس سم بوتولینوم است که به جهت برطرف کردن چین و چروک پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. تزریق بوتاکس جهت برطرف کردن خطوط پنجه کلاغی روشی سریع، بی خطر و غیر تهاجمی است. اما اثر آن کوتاه مدت یعنی بین 3 تا 6 ماه است و بعد از مدتی نیاز به تمدید تزریق است. از طرفی استفاده مداوم و پیوسته از آن می تواند سبب ناراحتی عضلات صورت شود.

میکرودرم ابریژن

در این روش با لایه برداری پوست، مقدار چروک های اطراف چشم کاهش می یابند. البته جهت دستیابی به نتیجه مورد نظر ممکن است نیاز باشد تا لایه برداری چندین بار تکرار شود.

اندولیفت

در روش اندولیفت با استفاده کردن از اشعه نوری، پوست اضافی مورد نظر برداشته می شود و علاوه بر کشیدگی پوست ناحیه مورد نظر، رنگ آن هم روشن تر می شود.

هایفوتراپی

امواج اولتراسوند استفاده شده در هایفوتراپی می توانند به شکل مستقیم روی پوست فرد تاثیر گذاشته و حرارت و گرما را به بافت های زیرین پوست هم منتقل کنند. این حرارت دهی سبب تحریک شدن پوست و تولید کلاژن می شود. از طرفی استفاده کردن از این روش احتمال پیری و افتادگی پوست را هم کاهش می دهد. از روش هایفوتراپی می توان جهت برطرف کردن چین و چروک دور چشم در همگی طیف رنگی پوست استفاده کرد.

لیفت با نخ

لیفت با نخ پوست دور چشم علاوه بر این که به رفع چروک های پوستی کمک می کند، سبب جوانسازی و پر شدن صورت هم می شود. البته این روش نتیجه ای دائم نداشته و بعد از مدتی به تمدید نیاز دارد.

چروک دور چشم ها--dr-mkhansari

پیشگیری از چروک دور چشم

به طور کلی می شود گفت که بروز چروک دور چشم اجتناب ناپذیر است، حتی بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی با این موضوع مواجه هستند، اما با رعایت نمودن بعضی نکات ممکن است بتوانید از بروز چین و چروک دور چشم جلوگیری کنید. این اقدامات عبارتند از:

  • ماساژ و ورزش صورت
  • استفاده نمودن از کرم دور چشم
  • استفاده از کرم ضد آفتاب
  • پاکسازی پوست (فیشیال)
  • مرطوب نگه داشتن پوست صورت
  • تامین مواد معدنی و ویتامین ها مورد نیاز بدن
  • عدم حرکت دادن بیش از حد اعضای صورت به خصوص ابرو و چشم ها
  • استفاده کردن از روغن های گیاهی موثر در کاهش چروک های دور چشم

سعی نمایید از پوست صورت ‌تان در برابر عوامل طبیعی مانند نور مستقیم آفتاب و باد محافظت نمایید. از ماسک خیار و عسلی استفاده نمایید. پس از حمام پوست ‌تان را با روغنی همچون نارگیل چرب کنید. تکه ‌های پرتقال را روی چشمان هایتان بگذارید و به آرامی دراز بکشید و تمرکز نمایید. با این کار هم حس خوبی خواهید داشت و هم آرام‌ تر می‌ شوید.

سخن پایانی

اگر دچار افتادگی پلک یا پف زیر چشم هستید, می توانید با انجام عمل بلفاروپلاستی علاوه بر درمان افتادگی پلک و از بین بردن پف زیر چشم, به مقدار زیادی چروک اطراف چشمتان نیز کاهش پیدا می کند. اما به صورت کلی بروز چین و چروک دور چشم و خطوط اطراف آن ایرادی ندارد و مسئله ‌ای کاملا طبیعی است.
می توانید با مواردی همچون استفاده از محصولات مراقبت از دور چشم و داشتن سبک زندگی مناسب از ایجاد آن تا حدی پیشگیری نمایید و آن را کاهش دهید، اما این خطوط ریز و چروک ها به طور کامل برطرف نمی ‌شوند. اگر با آن مشکل ها دارید، به پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید.

«سوالات متداول چین و چروک دور چشم»

در اغلب مواقع چروک دور چشم به سبب روند پیری پوست ایجاد می شود. هنگامی که تولید الاستین و کلاژن کاهش پیدا می کند، روی پوست چروک ایجاد می شود. الاستین و کلاژن از جمله پروتئین های مهم هستند که تاثیر زیادی در زیبایی و جوانی پوست دارند و کاهش آن ها می تواند سبب پیری پوست شود.

تزریق فیلر – تزریق بوتاکس – میکرودرم ابریژن – اندولیفت – هایفوتراپی – لیفت با نخ

دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره