5 روش رفع فوری گودی زیر چشم

5 روش رفع فوری گودی زیر چشم-dr-mkhansari

5 روش رفع فوری گودی زیر چشم (علل و علائم سیاهی دور چشم)

گودی زیر چشم و در بعضی مواقع ایجاد هاله ای تیره در اطراف چشم این حس را به دیگرات منتقل می کند که شما خسته هستید یا بیماری خاصی دارید یا اینکه دچار علائم پیری پوست شده اید. هرچند که خستگی و خواب آلودگی و بیماری و افزایش سن همگی در ایجاد گودی زیر چشم تاثیر گذار هستند، اما در بعضی از افراد در اثر علل مختلفی این علائم زودتر از موعد خود رخ می دهند. با این حال افراد زیادی با مشاهده این علائم نگران زیبایی و شادابی چهره خود شده و به دنبال درمان آن هستند. در این مطلب می خواهیم ابتدا علل و علائم ایجاد سیاهی دور چشم و گودی زیر چشم را بررسی کرده و سپس به روش های درمان آن بپردازیم. اگر می خواهید از شر این عارضه که سن شما را بیشتر نشان داده و زیبایی صورتتان را تحت تاثیر قرار می دهد خلاص شوید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

علائم گودی زیر چشم در همه افراد به یک شکل نیست و حتی ممکن است روند پیشرفت آن و ویژگی های آن نیز در افراد مختلف، متفاوت باشد. با این حال با توجه به علائم آن و دلیل ظاهر شدن علائم، درمان های مختلفی ارائه شده که افراد می توانند ظبق شرایط خود، گزینه مناسب را انتخاب کنند.
گاهی درصد پیشرفت علائم خیلی زیاد نیست و می توان با درمان های ساده خانگی از پیشرفت آن جلوگیری کرده و حتی علائم را نیز از بین برد. در بعضی دیگر از موارد درمان های خانگی جواب نمی دهند و افراد ناگزیر به استفاده از درمان های پزشکی هستند.

رفع فوری گودی زیر چشم-dr-mkhansari

علل به وجود آمدن گودی زیر چشم

برای درمان هر بیماری یا عارضه در هر سطح و شرایطی ابتدا لازم است علت بروز آن را بررسی کرده و سپس به درمان روی بیاوریم. در صورتی که که بدون بررسی علت آن، درمان را شروع کنیم، ممکن است دوباره علائم بروز کنند. بنابراین در این قسمت از مطلب سعی می کنیم ابتدا دلایل ایجاد گودی زیر چشم را بررسی کنیم.

با افزایش سن روند تولید کلاژن کند شده و پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد و پوست زیر چشم به دلیل حساسیت بیشتری که دارد اولین قسمتی است که تحت تاثیر قرار می گیرد.

دخانیات

سیگار کشیدن نیز اثری مانند افزایش سن را در بدن ایجاد می کند. در این حالت روند پیری پوست تسریع شده و با گودی زیر چشم یا حتی سیاهی دور چشم همراه می شود.

افزایش وزن

زمانی که وزن زیادی در مدت زمان کوتاهی از دست می دهید، پوست صورت به خصوص پوست دور چشم تحت تاثیر قرار گرفته و این علائم به وجود می آید.

اختلال در خواب

درست نخوابیدن و کم بودن ساعات خواب، مهم ترین دلیل ایجاد این علائم است. بعد از مدت کوتاهی که روند خواب تان با مشکل مواجه شود، به سرعت علائم آن ظاهر می شود.

رژیم غذایی

نداشتن تغذیه سالم و عدم استفاده از مواد مغذی و ویتامین ها نیز شادابی پوست و همچنین دور چشم را تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر تغذیه سالم و مصرف ویتامین ها، نوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز نیز بسیار حائز اهمیت است.

بیماری و آلرژی

وجود بعضی از بیماری ها در گودی زیر چشم و پیری پوست و ایجاد سیاهی دور چشم نقش دارند. بنابراین ابتدا وجود بیماری خاص را بررسی کنید. در این صورت با رفع بیماری یا شروع به درمان، این علائم نیز به مرور زمان از بین می روند.
به طور مثال بیماری هایی مانند دیابت، مشکلات تیروئید، بیماری آب سیاه و فشار خون بعضی از بیماری هایی هستند که می توانند موجب بروز این عارضه شوند.در صورت وجود این بیماری ها باید هرچه سریع تر به فکر درمان باشید، زیرا با پیشرفت بیماری، احتمال آسیب به چشم و بینایی وجود دارد.

انواع آلرژی ها نیز از موارد مهمی هستند که تاثیر زیادی بر پوست اطراف چشم دارند.

مشکلات کلیوی، مصرف الکل، مشکلات قلبی، مالش بیش از حد چشم ها نیز از دیگر مواردی هستند که در بروز عارضه گودی زیر چشم موثر هستند.

علل سیاهی دور چشم

هرچند که گودی زیر چشم با سیاهی دور چشم متفاوت است و این دو ارتباطی با هم ندارند و می توانند با هم بروز کنند یا هرکدام به صورت جداگانه. در این قسمت از مطلب می خواهیم دلایل بروز سیاهی دور چشم را مورد بررسی قرار دهیم.

1. وجود بیماری به نام سلولیت پری اوربیتال که یک بیماری مربوط به پلک هاست که یک عفونت باکتریایی وارد پلک ها شده و پوست اطراف چشم را تحت تاثیر قرار می دهد.
  2. مصرف بیش از حد نمک باعث می شود آب در بدن حبس شده. این علائم نیز در اثر آن بروز کنند.
  3. افزایش سن نیز باعث از بین رفتن چربی زیر پوست اطراف چشم شده و همچنین کلاژن سازی کند می شود در نتیجه علائم آن ظاهر می شود.
  4. بیماری پوستی که موجب اختلال در رنگدانه ها شده و باعث تیره شدن پوست اطراف چشم می شود.
  5. مسائل ژنتیکی و ارثی نیز می توانند تاثیرگذار باشند.
  6. آلرژی و اگزما و استرس بیش از حد نیز از دیگر دلایل وجود سیاهی دور چشم هستند.

روش های موثر در رفع گودی زیر چشم

روش های زیادی برای رفع گودی زیر چشم وجود دارد که می توان آن ها را به سه دسته درمان های خانگی، درمان های دارویی مانند استفاده از ویتامین ها و مواد مغذی و کرم های دور چشم و درمان های پزشکی تقسیم کرد.

درمان های خانگی بیشتر برای پیشگیری از بروز گودی زیر چشم و سیاهی آن کاربرد دارند و در درمان تاثیر زیادی نمی توانند داشته باشند. درمان های دارویی نیز زمان بر بوده و و طی مدت طولانی می توانید تغییرات را مشاهده کنید. این نوع از درمان زمانی بیشترین اثرگذاری را دارد که بروز علائم خیلی شدید نباشد.

درمان های پزشکی سریع و قطعی بوده و در بعضی موارد می توانید برای همیشه از شر آن ها خلاص شوید. در ادامه ۵ روش موثر در درمان گودی زیر چشم را معرفی می کنیم.

رفع فوری گودی زیر چشم-dr-mkhansari

تزریق ژل اسیدهیالورونیک به پوست اطراف چشم یکی از راه های ساده و ایمن برای از بین بردن این عارضه است. این نوع ژل کم خطر و آسان بوده و زمان زیادی از شما نمی گیرد؛ اما دائمی نیست و ژل بعد از مدتی جذب بدن شده و پوست زیر چشم به حالت اولیه خود برمی گردد.
ولی در مواردی که گودی ناشی از وحود چربی زیر پلک است می‌تواند خطرناک باشد.

تزریق چربی به پوست زیر چشم برای از بین بردن گودی زیر چشم یک روش است. در این روش از قسمت دیگری از بدن چربی گرفته می شود و به زیر چشم تزریق می شود. با این روش می توان چربی از دست رفته زیر چشم را جبران کرد.
ماندگاری این روش از تزریق ژل بیشتر است اما باز هم در مواردی ممکن است طولانی مدت و ماندگار باشد و در مواردی نیز بعد از مدتی از بین برود. بازه باید ذکر کرد که ولی در مواردی که گودی ناشی از وحود چربی زیر پلک است تزریق چربی مجدد می‌تواند خطرناک باشد.

عمل جراحی پلک برای از بین بردن گودی زیر چشم روشی مطمئن و قطعی است. قابل بازگشت نیست. در این روش پوست زیر چشم با استفاده از تیغ جراحی برش داده می شود و درمان انجام می شود.

کشیدن پوست و بالا بردن گونه نیز یکی از روش های درمانی است که می تواند در درمان این عارضه عملکرد خوبی داشته باشد. این درمان زیبایی علاوه بر حذف گودی و پف زیر چشم می تواند چروک ناحیه زیر چشم و حتی چین های لب و بینی را نیز از بین ببرد.

اصلاح پوست زیر چشم با استفاده از لایه برداری شیمیایی و ترمیم پوست نیز یکی دیگر از روش های درمانی موثر است که باعث می شود کلاژن سازی پوست اصلاح شده و حالت ارتجاعی پوست به وضعیت اولیه برگردد. در این روش رنگدانه ها نیز تغییر کرده و پوست شفاف تر و شاداب تر خواهد شد.

در این مطلب سعی کردیم علل ایجاد گودی و سیاهی دور چشم را مورد بررسی قرار دهیم. راه های درمانی موثر و قطعی برای آن نیز معرفی شد. می توانید برای اطلاع از ویژگی دقیق هر کدام از روش ها و نحوه انجام آن و هزینه آن از پرسنل با تجربه و متخصص مطب دکتر خوانساری کمک بگیرید.

سوالات متداول 5 روش رفع فوری گودی زیر چشم (علل و علائم سیاهی دور چشم)​

افزایش سن – دخانیات – افزایش وزن – اختلال در خواب – رژیم غذایی – بیماری و آلرژی

تزریق ژل اسیدهیالورونیک به پوست اطراف چشم – تزریق چربی به پوست زیر چشم – کشیدن پوست و بالا بردن گونه – اصلاح پوست زیر چشم با استفاده از لایه برداری شیمیایی و ترمیم پوست