شماره تماس

09377999239

گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی

گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی-دکتر خوانساری

گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی

گوشت اضافه بعد از عمل بلفاروپلاستی می ‌تواند بسیار بد و آزار دهنده باشد. تصور نمایید پس از تحمل یک عمل زیبایی گوشت اضافی پیرامون چشم خود داشته باشید، پس یعنی نه تنها این جراحی به زیبایی کمکی نکرده بلکه احتمال دارد از جذابیت چهره نیز بکاهد. در این مطلب تلاش کردیم به دلایل ایجاد گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی و راهکارهای رفع آن بپردازیم.
نخست بهتر است قبل از پرداختن به گوشت اضافه پس از بلفاروپلاستی، کمی با خود این عمل آشنا شویم چرا که این اطلاعات به ما در ادامه مطلب کمک خواهند کرد.
بلفاروپلاستی یک روش زیبایی و یا درمانی جهت برطرف نمودن پوست و چربی اضافه در پلک بالا و پایین است که در سال های اخیر رواج زیادی یافته است. جراحی پلک سبب جوان‌تر شدن چهره اشخاص می ‌شود و از سمتی مشکل کاهش میدان دید در بعضی افراد هم با استفاده از آن برطرف می‌ گردد.

فهرست مطالب

جراحی پلک روشی جهت برطرف نمودن پف، پوست اضافه، چروک و افتادگی پلک است. در حقیقت بیشترین کاربرد بلفاروپلاستی، در جوانسازی چشم های افراد است. 2 عامل بالا رفتن سن و وراثت می ‌توانند سبب مشکلات افتادگی پلک شوند که می ‌توان با استفاده از جراحی پلک این مشکل را برطرف کرد.
البته عمل پلک، همواره جنبه زیبایی ندارد و گاهی هم کاربرد درمانی دارد. در حقیقت بعضی اوقات، افتادگی در پلک‌ها آنقدر سبب سنگینی پلک می‌ شود که با زحمت می ‌توان چشم ‌ها را به شکل کامل باز نگه داشت و در نتیجه جلوی دید اشخاص را می ‌گیرد. بلفاروپلاستی تنها جهت درمان افتادگی پلک بالای چشم نبوده و برای پف زیر چشم هم به کار می رود.

گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی-دکتر خوانساری

جراحی پلک با توجه به شرایط پزشکی شخص و تشخیص پزشک احتمال دارد تحت بی حسی موضعی و یا بیهوشی انجام شود. در حالتی بیهوشی کامل انجام می شود که هر دو قسمت پلک و زیر چشم احتیاج به بلفاروپلاستی داشته باشند. ولی بی حسی موضعی به پزشک این امکان را می دهد تا حرکت عضلات چشم را در زمان جراحی بررسی کند تا عوارض جانبی آن از بین برود و یا کمتر شود.
مدت زمان مورد نیاز جهت بهبود زخم، ورم و التهاب بعد از عمل بلفاروپلاستی تقریبا 15 روز است و در این مدت بایستی جهت چکاپ و کشیدن بخیه به پزشک مراجعه نمایید. به طور کلی زمان نقاهت سخت و چندان بد و اذیت کننده ‏ای ندارد و به آسانی می‏ توان این دوره را سپری کرد. نتیجه این جراحی تا چند ماه بعد کامل می شود و شکل چشم ها مشخص می شود.

عوارض
این جراحی احتمال دارد عوارضی داشته باشد که عبارتند از:
درد و تورم: بعد از جراحی، رایج است که درد و تورم در قسمت پلک بالا به وجود آید. این نشانه به طور معمول در چند روز اول بعد از عمل ادامه دارند و با استفاده از دارو های التیام بخشی و یخ ‌زدایی کمتر می‌ گردند.
خونریزی: خونریزی احتمال دارد در قسمت پلک بالا به وجود آید. در حالتی که خونریزی شدید باشد، بایستی به پزشک اطلاع دهید.
عفونت: عفونت احتمال دارد در قسمت پلک بالا به وجود آید، این نشانه شامل قرمزی و تب است. در حالتی که این نشانه ها را تجربه کنید بایستی به پزشک خود مراجعه نمایید.
جای جوش: بعد از جراحی، احتمال دارد جای جوش در قسمت پلک بالا به وجود آید که به طور معمول بعد از چند هفته خود به خود بهبود می ‌یابد.
انحراف پلک: در بعضی موارد، پلک پس از جراحی احتمال دارد به سمت بالا یا پایین انحراف پیدا کند.
دید مبهم: در بعضی موارد، احتمال دارد بعد از جراحی دید مبهم شود، این علائم احتمال دارد به علت تغییرات در فشار درونی چشم باشد. در حالتی که این علائم را تجربه کردید بایستی به پزشک مراجعه کنید.
قرینه نبودن چشم: قرینه نبودن چشم بعد از جراحی، یکی از عوارض نادر اما می‌تواند جدی باشد و یا نباشد.
تورم پلک‌ها پس از عمل می‌تواند غیر قرینگی گذرا ایجاد کند که کاملا نرمال است و با گذشت زمان رفع خواهد شد.

جدی زمانی است که احتمال دارد در صورت عمل پلک نادرست به وجود آید. این عارضه به طور معمول به علت صدمه دیدن عصب چشمی که مسئول حرکت چشم است ایجاد می شود.
در حالتی که فرد پس از جراحی با قرینه نبودن چشم مواجه شد، بایستی بلافاصله به یک پزشک مراجعه کرده و تحت مشاوره قرار گیرد. در بعضی موارد، این عارضه پس از گذشت چند هفته یا ماه بهبود می‌ یابد، اما در بعضی موارد احتمال دارد برای همیشه باقی بماند. پس، انجام جراحی پلک بالا بهتر است تنها به وسیله پزشکان مجرب صورت گیرد که با عوارض احتمالی آگاهی کافی دارند و با رعایت نمودن همگی مراحل و نکات ایمنی جراحی به صورت دقیق، به دستاورد های مطلوب برسند.
گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی: یکی از مسائلی که بعضی بیماران بعد از عمل پلک با آن مواجه می‌ شوند، گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی در پلک‌ ها است. این مشکل به طور معمول در افرادی رخ می ‌دهد که پوست پلک‌ آن ‌ها نازک و ضعیف است. جهت برطرف نمودن این مشکل، می ‌توان از روش ‌های گوناگونی استفاده کرد.
تزریق محل می‌تواند یک راهکار باشد و یا استفاده از لیزرها را می‌توان نام برد.

عمل دوباره بلفاروپلاستی یک راه حل برای رفع گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی است، ولی بایستی توجه داشت که این روش با مخاطرات جراحی همراه است و برای تعداد زیادی از افراد معمولا توصیه نمی‌ شود.
گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی شامل توده ‌های گوشتی هستند که پس از جراحی در دوره نقاهت نمایان می ‌شوند. علل گوناگونی وجود دارد که سبب بروز گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی می ‌شود. بعضی از دلایل به شرح زیر است:
جمع شدن مایعات لنفی و خون در زیر پوست: تجمع مایعات لنفی در زیر پوست یک رویداد طبیعی پس از بلفاروپلاستی است. جمع شدن مایعات لنفی و خون در زیر پوست سبب ایجاد تورم و التهاب در آن قسمت پوست می ‌شود که جای نگرانی ندارد و پس از گذشت چندین روز خود به خود برطرف می ‌شود ولی جهت برطرف کردن این عارضه می ‌توانید از پزشک خود کمک بگیرید.
ماندگاری زخم و جوش خوردن بخیه ‌ها: پس از عمل در زیر بخیه بافت‌ ها شروع میکنند به ترمیم. در حالتی که بخیه به نحوی زده شده باشد که بافت ‌ها در زیر پوست نتوانند ترمیم شوند احتمال دارد شاهد عارضه گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی باشیم.
عفونت: امروزه به دلیل وجود آنتی ‌بیوتیک‌ ها کمتر شاهد عفونت در جای زخم هستیم. ولی در منطقه بخیه ‌ها احتمال دارد بافت پوست به نحو صحیحی ترمیم نشود. در حالتی که عفونت به هر دلیلی ایجاد گردد ممکن است سبب بروز گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی در محل زخم‌ ها شود. عفونت احتمال دارد به شکل ترشح مواد اضافی در قسمت زخم ‌ها ایجاد گردد.

گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی-دکتر خوانساری

عدم برداشتن پوست به صورت کامل: احتمال دارد پس از عمل بلفاروپلاستی تمام پوست اضافی برداشته نشود که جهت برطرف کردن این عارضه دوباره بایستی به پزشک جهت جراحی تکمیلی مراجعه کرد.
بهبود نامناسب پوست پس از جراحی: بعد از بلفاروپلاستی، پوست شروع می ‌کند به ترمیم. در این زمان، پوست احتمال دارد شروع به افزایش یا کاهش سطحی نماید که سبب ایجاد گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی می ‌شود. این فرآیند هم پاسخ طبیعی بدن است و به طور معمول خود به خود برطرف می گردد و گوشت اضافی نیز حذف می ‌شود.
بیماری‌ ها یا ویژگی‌ های آناتومی هر شخص: بعضی افراد احتمال دارد بیشتر از دیگران مستعد تشکیل کلوئید بعد از جراحی باشند. کلوئید یک گوشت اضافی روی پوست است که بعد از آسیب بافتی ایجاد می‌ گردد. خصوصیات ژنتیکی یا ساختار آناتومیک بدن هم از مواردی است که می ‌تواند تمایل پوست بعضی افراد را جهت ایجاد گوشت اضافی پس از جراحی افزایش دهد.

درمان گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی

همان گونه که در قسمت پیش به آن اشاره شد دلایل متعددی جهت به وجود آمدن گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی وجود دارد که درمان هر یک از آن‌ ها گوناگون است. روش‌ های درمانی بسیاری برای این مورد وجود دارد که در ادامه به معرفی هر کدام از آن ‌ها می ‌پردازیم.
در بعضی موارد گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی تنها یکی از عوارض پس از عمل است که با صبر نمودن پس از چند هفته و خوابیدن ورم گوشت اضافی از بین می ‌رود.
اگر پس از عمل گوشت اضافی خود به خود از بین نرود احتمال دارد به جراحی ترمیمی احتیاج باشد تا پزشک گوشت اضافی را برش دهد.
بعضی از روش‌ ها همچون پماد زدن به قسمتی که گوشت اضافی آورده است به عنوان یک روش غیر تهاجمی سبب از بین رفتن گوشت اضافی بعد از بلفاروپلاستی می گردد.
تمام روش ‌های بالا جهت از بین بردن گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی مناسب هستند ولی با توجه به شرایط هر شخص و دلیل ایجاد زائده تنها پزشک متخصص می ‌تواند بهترین راهکار حذف پوست و گوشت اضافه را مشخص نماید.

کرم ‌برای گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی

کرم‌هایی که به شکل کامل بتوانند گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی را از بین ببرند وجود ندارند ولی بعضی کرم ‌ها به ترمیم و بهبود شرایط فرد می ‌کنند. در ادامه بعضی از آن ‌ها را نام می‌ بریم:

کرم ویتامین E – کرم رتینول – کرم هیالورونیک اسید

بعضی از کرم‌ ها جهت دوران بهبودی پس از عمل بلفاروپلاستی مناسب هستند:

کرم آنتی بیوتیک – کرم ‌های استروئیدی جهت کاهش التهاب پلک – کرم‌ های مرطوب کننده – کرم آرنیکا

جهت اثرگذاری بهتر هر کدام از کرم‌ های ترمیم کننده مناسب است آن‌ ها را به شکل مرتب و در میزان دقیق استعمال نمایید.

جای بخیه بعد از بلفاروپلاستی

بخیه زدن جهت بستن برش جراحی نیاز است. بخیه‌ ها احتمال دارد زیر چین‌ های پلک قابل مشاهده یا پنهان باشند، ولی بعد از برداشتن، بخیه‌ ها به طور معمول قابل تشخیص نیستند. در این بخش از مطلب گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی بایستی بگوییم بخیه‌ های این عمل به طور معمول پس از 5 تا 7 روز برداشته می ‌شوند که برای بخیه ‌های قابل جذب این زمان بیشتر است.
پس از برداشتن بخیه ‌ها، احتمال دارد جای بخیه‌ ها یک علامت کوچک یا یک اسکار کوچک باشد که به طور معمول به تدریج کاهش می ‌یابد و از بین می ‌رود، به نحوی که بخیه‌ ها بعد از بلفاروپلاستی به سختی قابل مشاهده هستند. به جهت اینکه جای بخیه ‌ها قابل رویت نباشند لازم است مراقبت های پس از عمل بلفاروپلاستی از جمله تمیز نگه داشتن قسمت جراحی بر روی پلک و مراقبت از پوست در مقابل نور خورشید با استفاده از عینک آفتابی و … رعایت شود.

درمان گوشت اضافه بعد از بخیه بلفاروپلاستی

بعد از یک جراحی و بخیه، احتمال دارد در بعضی موارد گوشت اضافه به شکل توده ‌ای در قسمت بخیه شده شکل گیرد. این موضوع احتمال دارد سبب ایجاد ناراحتی و اختلال در بهبودی عمل شود. در ادامه، به بعضی روش‌ های درمان گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی که در نتیجه بخیه به وجود می آید اشاره می ‌کنیم:
استفاده کردن از پماد های ضد التهاب: استفاده از این مواد همچون هیدروکورتیزون می ‌تواند به کاهش التهاب و تورم کمک کند.
کم کردن فعالیت: در حالتی که گوشت اضافه در قسمت بخیه شده به علت فعالیت بیش از اندازه شکل گرفته است، کم نمودن فعالیت می‌ تواند به کاهش ناراحتی و تورم کمک نماید.
استفاده از یخ: استفاده از یخ به شکل مکرر و به مدت زمان کوتاه می ‌تواند به کاهش التهاب کمک کند.
مراجعه به پزشک: در حالتی که گوشت اضافه به شکل شدید و به مدت طولانی ادامه دارد، بهتر است به پزشک مجرب مراجعه کنید. پزشک احتمال دارد جهت درمان گوشت اضافه از روش‌ های دیگری همچون خارج کردن گوشت اضافه یا انجام دوباره بخیه استفاده نماید.

گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی-دکتر خوانساری

تشخیص گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی

گوشت اضافی در پلک‌ ها به طور معمول به شکل یک توده پهن و غیر منظم قابل توجه است. جهت تشخیص گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی می‌توانید به موارد زیر توجه نمایید:
تورم پلک: اگر پلک ‌ها پس از بلفاروپلاستی تورم دارند، احتمال دارد گوشت اضافی در آن‌ ها شکل گرفته باشد.
احساس سنگینی در پلک: اگر پلک ‌ها سنگین به نظر می آیند و احساس سنگینی دارید، احتمال دارد گوشت اضافی در آن ‌ها ایجاد شده باشد.
تغییر در شکل پلک: اگر شکل پلک‌ های شما بعد از بلفاروپلاستی تغییر نموده و به شکل غیر منظمی دچار شده ‌اند، احتمال دارد گوشت اضافی در آن‌ ها ایجاد شده باشد.
احساس درد: اگر پلک‌ ها درد دارند، احساس خارش و سوزش وجود دارد، احتمال دارد این علائم به ایجاد گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی اشاره کنند.
تشدید علائم با حرکت پلک: اگر نشانه های پلک از جمله تورم و درد با حرکت پلک تشدید می ‌شود، احتمال دارد گوشت اضافی در آن‌ ها وجود داشته باشد.

چرا گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی ایجاد می شود؟

بلفاروپلاستی یکی از عمل های زیبایی پلک است که به جهت کاهش پوست اضافی و بزرگی پلک انجام می گیرد. گوشت اضافی بعد از بلفاروپلاستی به علت چند عامل احتمال دارد به وجود آید:
احتمال دارد پوست اضافی به شکل نامناسب برش داده و در نتیجه بعد از عمل، باقیمانده ‌ای از پوست در محل جراحی خارج از خط برش باقی مانده باشد که به نوعی گوشت اضافی به حساب می آید.
دلایل دیگری نیز مثل ترشحات و یا خونریزی، عفونت و التهاب ممکن است سبب تشکیل گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی شود.
فاکتورهای ژنتیکی هم احتمال دارد در تشکیل گوشت اضافی بعد از بلفاروپلاستی نقش داشته باشند.

پیشگیری از گوشت اضافی بعد از بلفاروپلاستی

جراحی پلک بالا احتمال دارد با عوارضی همچون درد، تورم، گوشت اضافه و… همراه باشد. جهت به حداقل رساندن این عوارض پس از جراحی، بایستی رعایت مراقبت‌ های زیر را در نظر داشت:
استراحت: پس از جراحی پلک بالا بایستی به خود استراحت کافی داده شود. این به معنای کاهش فعالیت بدنی و استراحت به مدت حداقل 2-3 روز بعد از عمل است.
استفاده از پارچه یخ: استفاده نمودن از پارچه یخ جهت کاهش تورم و درد بسیار مفید است. ولی بایستی از قرار دادن پارچه به طور مستقیم بر روی پوست پیشگیری شود و بهتر است پارچه را در درون یک دستمال قرار داده و به قسمت پلک بالا بگذارید.
مصرف دارو های التیام بخشی: پزشک احتمال دارد با توجه به شرایط، داروهای التیام بخشی همچون ضد التهاب و ضد درد تجویز نماید. با رعایت دقیق دوز و زمان مصرف، عوارض جانبی کمتری وجود خواهد داشت و بهبودی سریع تر خواهد بود.
پاکسازی قسمت عمل: پاکسازی بخش عمل با استفاده از محلول ‌های ضد عفونی کننده از اصلی ترین مراقبت ‌های بعد از جراحی پلک بالا است. این کار سبب کاهش خطر عفونت می ‌شود.

سخن پایانی

عمل پلک که یک عمل زیبایی و درمانی به حساب می‌ آید به علت اجرا در محل چشم است احتمال دارد سبب عوارض متعددی بشود. یکی از عوارضی که افراد متقاضی را نگران می ‌کند گوشت اضافه بعد از بلفاروپلاستی است. اگر این موضوع به خودی خود برطرف نشد بایستی به پزشک متخصص مراجعه کرد تا علت را پیدا کرده و مناسب ترین راه درمان را پیشنهاد بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره