شماره تماس

09377999239

بلفاروپلاستی با لیزر

بلفاروپلاستی با لیزر-دکتر خوانساری

بلفاروپلاستی با لیزر چیست؟

بلفاروپلاستی با لیزر یک روش انجام بلفاروپلاستی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. اما ابتدا پیش از پرداختن به بلفاروپلاستی با لیزر به کلیت این روش (که با جراحی انجام می گیرد) می پردازیم. جراحی پلک یا اصطلاحا بلفاروپلاستی یک روش کم تهاجمی جهت افزایش زیبایی پلک ‌ها است. این جراحی می ‌تواند برای هر دو پلک در شخص انجام شود.
علل اصلی انجام این عمل افزایش زیبایی چشم‌ ها و درمان مشکلات عملکردی آن است. در این تکنیک چربی ‌های اضافی که به دلیل بالا رفتن سن در پلک بالا یا پایین جمع شده را از پلک استخراج می ‌کنند. بلفاروپلاستی علاوه بر افزایش زیبایی پلک‌ ها به درمان چروک‌ های پیرامون چشم نیز کمک خواهد کرد.
این جراحی به دو راه بیهوشی عمومی یا بی ‌حسی موضعی انجام می گیرد و احتیاجی به بستری متقاضی در بیمارستان ندارد. این راه عوارض کمی داشته و به طور معمول در کمتر از 1 ماه تمام عوارض طبیعی ناشی از عمل برطرف می گردد.

فهرست مطالب

تجمع چربی و وجود پوست اضافی در پلک ‌ها آزاردهنده است. بلفاروپلاستی علاوه بر برطرف کردن این مشکلات به لیفت و سفت شدن پیرامون چشم‌ ها نیز کمک می ‌کند. استفاده از این راه جهت حل مشکلات بینایی ناشی از افتادگی پلک مفید است.
در این روش، چربی و بافت اضافی برداشته می ‌شود. بلفاروپلاستی همانطور که ذکر شد در لیفت پلک و چشم‌ ها مؤثر است، اما نبایستی آن را با عمل پتوز اشتباه گرفت. در جراحی پتوز پزشک از راه سفت کردن عضلات و تاندون‌ های مربوط به بالا نگه داشتن پلک‌ ها مشکل افتادگی آن ها را رفع می‌ کند.
ولی در مواردی که پوست اضافی مسئول اصلی افتادگی پلک باشد، روش بلفاروپلاستی کارایی بهتری دارد. دو هدف مهم برای بلفاروپلاستی وجود دارد:

بلفاروپلاستی با لیزر-دکتر خوانساری

جراحی زیبایی پلک: جراحی زیبایی هنگامی انجام می گیرد که از لحاظ پزشکی ضرورتی جهت انجام این عمل وجود ندارد. ولی متقاضی جهت افزایش زیبایی و جوانسازی چهره و چشم ‌ها برای این جراحی اقدام می‌کند. پف و تورم ناشی از بالا رفتن سن می ‌تواند پلک‌ ها را افتاده نشان دهد.
به دلیل افزایش سن پوست ضعیف شده و پدیده ورم بالشتک ‌های چربی ایجاد می شود. این موارد می‌ تواند جذابیت چشم ‌های هر فردی را کاهش دهد. در این صورت انجام بلفاروپلاستی زیبایی در برطرف نمودن مشکل بسیار مؤثر خواهد بود.

جراحی درمانی پلک ‌ها: کسانی که مشکلات ساختاری پلک دارند و این مشکل بر میدان دید آن ‌ها تأثیر گذاشته است، کاندید ‌های خوبی جهت انجام بلفاروپلاستی درمانی به شمار می‌ آیند. از لحاظ پزشکی جراحی پلک جهت رفع مشکلات بینایی این گروه از اشخاص ضروری است.
در مواردی که پوست اضافی سنگین بوده و اختلال شدید در بینایی شخص ایجاد کرده، بلفاروپلاستی درمانی مناسب ترین گزینه است. در کسانی که تورم پلک پایین استفاده از عینک را دشوار می‌ کند می ‌توان جراحی درمانی را انجام داد.
این نحوه درمانی جهت رفع التهابات پوستی ناشی از جمع شدن چروک‌ های پلک هم کاربرد دارد. در بعضی افراد شدت افتادگی پلک به اندازه ‌ای است که شخص برای دیدن، ناچار به استفاده از عضلات پیشانی می ‌شود. در این وضعیت می ‌توان از بلفاروپلاستی درمانی جهت رفع خستگی این عضلات استفاده نمود.

بلفاروپلاستی با لیزر بهتره یا جراحی؟

اغلب کسانی که اسم بلفاروپلاستی با لیزر را شنیده ‌اند علاقه‌مند به کسب اطلاعات در رابطه با این روش هستند. آن ها می‌ خواهند از تفاوت روش جراحی و بلفاروپلاستی با لیزر مطلع شوند. بایستی بدانید که استفاده از روش جراحی برای بلفاروپلاستی رایج ‌تر است. ولی بلفاروپلاستی با لیزر یکی از روش‌ های مدرن و جدید جهت درمان افتادگی پلک ‌ها به حساب می آید. استفاده از لیزر CO2 باعث تسهیل فرایند درمان شده است.
در روش سنتی جهت برای برطرف کردن افتادگی پلک، برداشتن چربی و کیست‌ ها از برش ‌های ظریف در بالا یا پایین پلک های شخص استفاده می ‌شود. درد، تورم و خونریزی از جمله عوارض روش جراحی هستند. ولی امروزه از لیزر CO2 جهت درمان افتادگی پلک‌ ها استفاده می گردد. درمان و برطرف کردن افتادگی پلک یا تجمع چربی در بلفاروپلاستی با لیزر، از طریق سوزاندن رگ ‌ها انجام می گیرد و متقاضی درد کمتری را حس می‌ کند. احتمال خونریزی در بلفاروپلاستی با لیزر کاهش چشمگیری داشته است.
با این وجود، با توجه به شرایط فیزیولوژیکی فرد و تشخیص پزشک بهترین روش جهت عمل انتخاب می ‌شود. در بعضی موارد می ‌توان از روش ترکیبی جهت درمان مشکلات استفاده نمود.

کاندید مناسب برای بلفاروپلاستی با لیزر

در بلفاروپلاستی با لیزر به علت عدم نیاز به ایجاد برش، عدم استفاده از بخیه و عدم استفاده از دارو‌ های بیهوشی محدودیتی جهت انتخاب کاندید مناسب وجود ندارد. تقریباً همه اشخاص بهره‌مند از سلامت جسمانی می ‌توانند جهت رفع مشکلات پلک خود از مزایای بلفاروپلاستی با لیزر بهره‌مند شوند. ولی در حالت کلی می‌ توان بهترین کاندید ‌ها برای بلفاروپلاستی با لیزر را در یکی از گروه ‌های زیر قرار داد:

  • کسانی که در محدوده سنی بالای ۳۵ سال قرار دارند.
  • کسانی که به التهاب‌ های پوستی دچار نیستند.
  • هیچ گونه زخم یا عفونتی نبایستی در قسمت چشم و پیرامون آن وجود داشته باشد.
  • متقاضیان نبایستی به استعمال دخانیات عادت داشته باشند.
  • افراد نبایست مشروبات الکلی مصرف کنند.
  • شخص بایستی انتظاراتی کاملا واقع‌ بینانه از نتیجه بلفاروپلاستی با لیزر داشته باشد.
بلفاروپلاستی با لیزر-دکتر خوانساری

خطرات بلفاروپلاستی با لیزر

در بخش قبل اشاره نمودیم که هیچ محدودیتی جهت انتخاب کاندید مناسب بلفاروپلاستی با لیزر وجود ندارد. عوارض احتمالی ناشی از روش لیزری بلفاروپلاستی با لیزر در قیاس با جراحی ‌بسیار کمتر است. ولی پزشکان استفاده از لیزر را برای بعضی افراد خطرناک می ‌دانند. این اشخاص عبارتند از:

  • این عمل برای خانم های باردار گزینه خوبی نیست.
  • کسانی که در دوره شیردهی هستند، مناسب است بلفاروپلاستی با لیزر را به پایان این دوره موکول نمایند.
  • امکان استفاده از بلفاروپلاستی با لیزر برای اشخاص مبتلا به دیابت، حتی دیابت نوع دو، وجود ندارد.

مزایا بلفاروپلاستی با لیزر

آنچه که بلفاروپلاستی با لیزر را به روشی محبوب تبدیل کرده مزایای بسیار آن است. مزایای اصلی بلفاروپلاستی با لیزر عبارتند از:

  • روشی کاملا غیرتهاجمی
  • عدم نیاز به دارو‌ های بیهوشی
  • عدم نیاز به بستری در بیمارستان
  • عدم وجود جای زخم یا اسکار پس از تمام شدن دوران نقاهت و بهبودی کامل
  • دوره نقاهت ساده، کوتاه و آسان
  • درمان افتادگی پلک بالا و تورم در بخش پایینی چشم
  • رفع مشکلات چشم ‌های بادامی
  • رفع چروک ‌های کوچک و سطحی زیر چشم
  • لیفت و سفت کردن پلک و بخش پیرامون چشم‌ ها

نتایج بلفاروپلاستی با لیزر

استفاده از لیزر تنها به جهت رفع افتادگی پلک به‌ کار نمی ‌رود. کاربرد ‌های درمانی این روش شامل موارد زیر است:
رفع افتادگی پلک: جمع شدن و انباشتگی سلول‌ های چربی پلک باعث تورم پلک بالا و افتادگی پوست بر روی مژه ‌ها می گردد. در موارد خاص، دید فرد با مشکل مواجه می ‌شود. به علاوه، برجستگی پلک بالا ظاهر شخص را خسته ‌تر نشان می ‌دهد.

رفع تورم زیر چشم: در روش جراحی و سنتی جهت حل این مشکل برشی ریز در زیر مژه‌ ها ایجاد می ‌شد. ریسک این جراحی سنتی نسبتا بالاست و امکان خونریزی و عفونت افزایش پیدا می کند. دوران نقاهت جراحی سنتی هم کمی طولانی است. با این وجود استفاده از لیزر جهت درمان ورم یا پف زیر چشم ایمن بوده و برش یا خونریزی در آن وجود ندارد. مهم ‌تر از همه، دوران نقاهت بلفاروپلاستی با لیزر بسیار کم است.

رفع مشکلات ناشی از چشم ‌های بادامی: ساکنان شرق آسیا به شکل طبیعی چشم ‌های ریز و کشیده دارند. اغلب آن‌ ها به مشکلاتی همچون ورم و افتادگی پلک بالا دچار هستند. در بعضی از آن‌ ها تورم زیر چشم هم بر کم کردن میدان دید تاثیرگذار است. بلفاروپلاستی با لیزر مؤثرترین روش درمانی جهت حل همه مشکلات این اشخاص است.
لیفت چشم ‌ها و رفع چروک‌ های آن: یکی از مشکلات مهم افزایش سن، ایجاد چروک ‌های زیاد پیرامون چشم است. بلفاروپلاستی با لیزر علاوه بر لیفت چشم در برطرف نمودن چروک ‌های سطحی آن هم مؤثر است.

ماندگاری بلفاروپلاستی با لیزر

عوامل گوناگونی بر میزان ماندگاری نتایج بلفاروپلاستی با لیزر تأثیر دارد. رعایت مراقبت ‌های پس از عمل، سبک زندگی و وراثت چند عامل اصلی در کسب نتیجه مناسب پس از بلفاروپلاستی با لیزر و میزان ماندگاری نتایج آن هستند. بررسی ‌ها نشان می‌ دهد که استفاده از پزشک مجرب و تجهیزات جدید می ‌تواند ماندگاری بلفاروپلاستی با لیزر را تا ۱۰ سال افزایش دهد.

بلفاروپلاستی با لیزر-دکتر خوانساری

عوارض بلفاروپلاستی با لیزر

تقریبا عارضه جدی ای برای بلفاروپلاستی با لیزر تعریف نشده است، ولی به این معنی نیست که شخص بعد از انجام این عمل با مشکلی مواجه نمی ‌شود. عوارض طبیعی همچون درد در این عمل وجود دارد. یکی از عوارض بسیار نادری که احتمال دارد با آن درگیر شوید، عفونت قسمت عمل است. استفاده از قطره‌ های استریل چشمی در برطرف نمودن عفونت ناشی از بلفاروپلاستی با لیزر مفید خواهد بود.
اصلی ترین نکته که در کاهش احتمال بروز عوارض اهمیت دارد دقت در انتخاب پزشک و کلینیک است. اگر در این مرحله انتخاب خوبی داشته باشید، امکان ایجاد عارضه جدی تقریبا به صفر خواهد رسید و ماندگاری نتایج افزایش خواهد یافت.

دوران نقاهت بلفاروپلاستی با لیزر

این جراحی کاملا به شکل سرپایی و بدون مصرف دارو ‌های بیهوشی انجام می گیرد. هیچ نیازی به بستری متقاضی در بیمارستان وجود ندارد. ولی رعایت بعضی نکات در کاهش دوره نقاهت تأثیر به ‌سزایی دارد. در ساعات نخست پس از عمل بهتر است از یک مراقب کمک بگیرید.
انجام فعالیت ‌های سنگین را به تعویق بی اندازید. تا هنگامی که عوارض اولیه رفع نشده از بلند نمودن اجسام سنگین خودداری نمایید. مناسب است در این دوره در معرض بوی غذا‌ های سرخ کرده قرار نگیرید. دیگر مراقبت‌ های پس از بلفاروپلاستی با لیزر مشابه مراقبت‌ های پس از بلفاروپلاستی به روش جراحی سنتی است.

مراقبت‌ های بلفاروپلاستی با لیزر

۲۴ ساعت پس از بلفاروپلاستی با لیزر به مراقبت ‌های یک شخص نیاز دارید. این شخص می ‌تواند یکی از اعضای خانواده یا بستگان باشد.
2 روز پس از بلفاروپلاستی با لیزر سر خود را بالا تر از دیگر نقاط بدن قرار دهید و در زمان خواب از دو بالش استفاده نمایید.
جهت پیشگیری از بروز عفونت یا تشدید درد، دارو ‌های تجویز شده را مطابق با برنامه مصرف نمایید.
فعالیت‌ های خود را در روز نخست پس از عمل محدود نمایید. مناسب است جهت بازگشت به کار یا انجام فعالیت‌ های عادی روزانه حدود یک هفته صبر نمایید.
در معرض نور مستقیم آفتاب و نور تلویزیون قرار نگیرید.
جهت انجام فعالیت در محیط‌ های باز از کلاه‌ و عینک آفتابی استفاده نمایید.
حدود 2 هفته پس از عمل از ماده آرایشی در پیرامون پلک استفاده نکنید.
تا 2 هفته پس از عمل مصرف دارو ‌های رقیق ‌کننده خون، مثل آسپرین، دارو‌ های غیراستروئیدی ضد التهاب ممنوع است.
از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی به مدت 2 هفته پس از عمل بپرهیزید.
به جهت پیشگیری از خشکی چشم ‌ها پس از عمل استفاده از قطره اشک مصنوعی الزامی است.
به جهت کاهش تورم استفاده از کمپرس یخ مفید است، ولی در روش بلفاروپلاستی با لیزر برای استفاده از کمپرس حتما با پزشک مشورت نمایید.

رژیم غذایی بعد از بلفاروپلاستی با لیزر

در روز نخست پس از عمل استفاده از مایعات و غذا‌ های آبکی توصیه می‌ گردد.
بعد از آمادگی بدن استفاده از غذا ‌های پور‌ه ‌ای را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
مصرف غذا‌ های سرخ کرده و فست فود را از برنامه غذایی خود حذف کنید.
استفاده از نمک را به حداقل ممکن برسانید.
مصرف سبزیجات و میوه ‌های تازه را در اولویت قرار دهید.
در برنامه غذایی به ویتامین‌ها و املاح ضروری توجه نمایید.
به جهت تسریع بهبودی زخم ‌ها به ویتامین‌ های A، B، C، D، و E نیاز دارید. به جهت جذب این ویتامین ‌ها بر مصرف مواد طبیعی همچون سبزیجات، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات متمرکز شوید.

هزینه بلفاروپلاستی با لیزر

نمی ‌توان هزینه دقیق بلفاروپلاستی با لیزر را محاسبه کرد. چرا که عوامل گوناگونی در تعیین هزینه بلفاروپلاستی با لیزر تاثیر دارند. مجموعه‌ ای از عوامل در کنار یکدیگر گرفته و به پزشک در محاسبه هزینه نهایی عمل کمک می‌ کند. اصلی ‌ترین موارد عبارتند از:
اندازه افتادگی پلک: هر چه شدت افتادگی بیشتر باشد، جرایح طولانی‌ تر بوده و هزینه آن نیز بالا تر خواهد بود.
گستردگی دامنه عمل: دامنه معضلات ناشی از افتادگی پلک در اشخاص گوناگون متفاوت است. هرچه دامنه بلفاروپلاستی با لیزر گسترده ‌تر باشد هزینه بیشتر می ‌شود.
سن متقاضی: بالا رفتن سن سبب تشدید عوارض ناشی از افتادگی پلک می ‌شود. درمان این مشکلات پیچیده ‌تر است. نتیجه طبیعی آن هم افزایش هزینه خواهد بود.

مهارت و تجربه جراح: عامل اصلی در کیفیت عمل میزان تجربه و مهارت پزشک است. کمک گرفتن از جراحان مجرب سبب افزایش هزینه نهایی می‌ شود.
تجهیزات مدرن: استفاده از تجهیزات پیشرفته در افزایش سرعت عمل و دستیابی به نتیجه مطلوب دخالت مستقیم دارد. همین موضوع باعث شده که این نوع جراحی ‌ها هزینه بالاتری داشته باشند.
کلینیک و شهر محل عمل: محل عمل یکی دیگر از عوامل است. هزینه انجام عمل در شهر ‌های بزرگ در قیاس با انجام این عمل در شهر ‌های کوچک بالاتر است.
هزینه تیم پزشکی و تهیه داروها را بایستی به این موارد اضافه کنید.

بلفاروپلاستی با لیزر-دکتر خوانساری

بلفاروپلاستی با لیزر در تهران

اطلاع از بهترین کلینیک به یکی از چالش‌ های اساسی متقاضیان بلفاروپلاستی با لیزر در تهران تبدیل شده است. مکان جراحی پلک، روش درمانی و تخصص پزشک از جمله اصلی ‌ترین مؤلفه‌ های انتخاب کلینیک بلفاروپلاستی با لیزر در تهران به شمار می ‌روند.
زیبایی ظاهری از جمله اصلی ‌ترین حساسیت‌ های هر شخص به شمار می ‌آیند؛ لذا در مواقع بسیاری، هزینه‌ کرد به جهت دسترسی به بهترین نتایج، نه ‌تنها در جهت جلوگیری از ریسک ‌های درمانی، بلکه در راستای جلوگیری از هزینه ‌های جانبی، گامی هوشمندانه تلقی می گردد. توجه به دستاوردهای کلینیک می‌ تواند اساسی ‌ترین مسئله قبل از اقدام به بلفاروپلاستی با لیزر در تهران تلقی گردد.
امروزه به دلیل توسعه تکنولوژی و بالا رفتن رقابت بین کلینیک‌ها، بسیاری از شیوه‌ های درمانی همچون گذشته دارای هزینه گزاف ارزیابی نمی ‌شوند. هم ‌اکنون شما عزیزان می‌ توانید با بهره‌گیری از مشاوره کلینیک دکتر خوانساری نسبت به انتخاب بهترین متد اقدام فرمایید.

جراحی بلفاروپلاستی با لیزر

مراحل و شیوه انجام بلفاروپلاستی با لیزر به صورت زیر است:
بی‌ حسی موضعی به جهت پیشگیری از احساس درد
اعمال لیزر برای ایجاد برش‌ های بسیار ریز در بخش های مورد نیاز
خارج نمودن ضایعات چربی و حذف پوست اضافی
بستن زخم‌ ها با لیزر به جای بخیه
پس از انجام همه این مراحل، بلفاروپلاستی با لیزر تمام شده و شخص می‌ تواند همان روز به خانه برگردد. توجه داشته باشید که رعایت مراقبت‌ های لازم، کمک شایانی به بهبود و پیشگیری از بروز عوارض جانبی احتمالی خواهد کرد.

عمل بلفاروپلاستی با لیزر

همان گونه که ذکر شد بلفاروپلاستی با لیرز در انعقاد رگ‌ ها در زمان برش پلک، کاربردی بوده و خونریزی را کم و حتی صفر خواهد کرد. پس دست جراح برای کنترل بهتر عمل نسبت به روش سنتی باز است. در این روش لیزر CO۲ رگ ‌های خونی را در زمان عمل جوش می‌ دهد، در حالی که در روش جراحی سنتی این گونه نیست. این آب‌ بندی رگ ‌های خونی سبب کبودی کمتری می‌ گردد و این به نفع فرد خواهد بود که زودتر پس از عمل بهبود یابد.

سخن پایانی

در این مقاله به بلفاروپلاستی با لیزر پرداخیتم و به عوارض، مزایا، نحوه انجام و… اشاره کردیم. امیدواریم پس از مطالعه این مقاله به اطلاعات ارزشمندی پیرامون این موضوع رسیده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره