شماره تماس

09377999239

خمیر دندان برای پف زیر چشم

خمیر دندان برای پف زیر چشم - دکتر مهرداد خوانساری

خمیر دندان برای پف زیر چشم

عبارت خمیر دندان برای پف زیر چشم در نگاه اول شاید کمی عجیب بنظر آید اما در این مقاله می‌بینیم که خمیر دندان برای پف زیر چشم چندان هم عبارت بی معنایی نیست! اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با داروهای خانگی و خود درمانی هایی که چهره را درخشان و زیبا می کند، کم نیست. بعضی از راه حل‌ها معتبرتر از روش‌های دیگری هستند.
برای چندین دهه، خمیر دندان به عنوان یک عامل تاثیر گذار در مقابله با پوسیدگی شناخته شده است. خمیر دندان در حقیقت می‌تواند جوش‌ها را خشک نماید چرا که دارای الکل، جوش شیرین، پراکسید هیدروژن و روغن‌های ضروری است، ولی به پوست هم احتمال دارد آسیب برساند و تقریبا چندان فایده‌ای ندارد.

فهرست مطالب

آیا خمیر دندان برای پوست خوب است؟

قبل از اینکه به تاثیر خمیر دندان برای پف زیر چشم بپردازیم، بایستی به این سوال پاسخ بدهیم که آیا خمیر دندان برای پوست مناسب است یا خیر! ADA یعنی انجمن دندان پزشکی ایالات متحده آمریکا می‎‌گوید که خمیر دندان می تواند شرایط پوستی نامناسب را وخیم تر کند: «خمیر دندان، دارای چندین ماده مختلف است که می تواند منافذ را مسدود نماید و پوست را تحریک نماید، مثل پراکسید هیدروژن، الکل و منتول.

خمیر دندان برای پف زیر چشم - دکتر مهرداد خوانساری

آیا خمیر دندان برای جوش مناسب است؟

عده بر این باورند که علاوه بر اینکه خمیر دندان برای پف زیر چشم مناسب است برای جوش صورت نیز مناسب است. ممکن است این مورد را شنیده باشید که اگر بر روی جوش‌های صورت خمیر دندان قرار دهید، آن جوش‌ها از بین می‌روند، ولی متخصصان پوست به هیچ وجه این کار را پیشنهاد نمی‌دهند. خمیردندان می‌تواند جوش‌ها را قرمز کرده، تحریک نماید و قابل توجه‌تر کند.
اما چرا؟
امروزه انواع گوناگونی از خمیردندان‌ها در بازار موجود است و تعداد زیادی از آن‌ها دارای موادی هستند که می‌توانند به پوست صورت آسیب برسانند. معقول است که کسی نمی‌خواهد مواد شیمیایی سفید کننده و یا جرم گیری را بر روی پوست صورت خود داشته باشد!
پس اگر کسی این پیشنهاد را به شما داد بهتر است که از انجام دادن این کار اجتناب کنید و از دارو‌هایی که جهت درمان آکنه و جوش ساخته شده‌اند استفاده نمایید. پس بجای استفاده از خمیر دندان برای پف زیر چشم و نیز برای درمان جوش صورت، از روش های مناسب دیگری استفاده کنید. برای جوش و آکنه ژل های آکنه ای و جوشی که لایه بردار هستند و نیز قرص و پماد ویژه پوست چرب که در داروخانه ها وجود دارند را با مشورت پزشک امتحان نمایید. پزشک می تواند به از بین رفتن جوش و آکنه کمک کند و در صورت نیاز داروهای دیگری را توصیه نمایید.

حال آیا خمیر دندان برای پف زیر چشم مناسب است؟! با توجه به موارد گفته شده و ایجاد حساسیت باید بگوییم که: خمیر دندان برای پف زیر چشم مناسب نیست! پس بایستی برای درمان پف زیر چشم به راه های دیگری رجوع کرد.
گروهی دیگر بر این باورند که خمیر دندان گزینه مناسبی جهت از بین رفتن لک روی پوست است. باید بگوییم که اینگونه نیست! به طور کلی درمان هایی خانگی همچون استفاده از خمیر دندان را برای مشکلات پوستی خود را کنار بگذارید. زیرا که هر نوع پوست متفاوت است. اگر روشی برای بعضی از اشخاص مفید بوده دلیل معقولی نیست که آن روش درمان برای شما نیز مفید خواهد بود. بهترین راه برای درمان، مراجعه کردن به یک پزشک متخصص است.
پس به هیچ عنوان از خمیر دندان برای پف زیر چشم و نیز جوش استفاده نکنید. چرا که در صورت استفاده از خمیر دندان برای پف زیر چشم دچار مشکلات متعددی می شوید که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم:

مضرات خمیر دندان برای پوست

گاهی اوقات ظاهر شدن پف زیر چشم و یا ایجاد جوش بر روی پوست، می تواند ما را به کارهایی نامعقول سوق بدهد. به ویژه هنگامی که یک رویداد مهم در راه باشد، دنبال یک روش و راه حل سریع می گردیم تا زودتر از دست این مشکلات راحت شویم. با جستجو در شبکه های اجتماعی و اینترنت متوجه می شویم که سریع ترین راه حل درمان، استفاده کردن از خمیردندان است. شاید خمیر دندان برای پف زیر چشم اثری سریع داشته باشد اما استفاده کردن از آن سبب ایجاد عوارضی می شود که در ادامه توضیح خواهیم داد.

خشکی پوست

خمیر دندان دارای مواد خشن همچون SLS و نیز جوش شیرین است که این مواد تنها برای سلامت دندان مفید هستند ولی می توانند برای پوست صورت خشن باشند. اگر تا به حال از خمیر دندان جهت برطرف کردن جوش و آکنه و یا از خمیر دندان برای پف زیر چشم استفاده کرده اید، می دانید که خمیر دندان پوست را خشک می نماید. کسانی که پوست خشک و حساس دارند احتمال دارد دچار خشکی شوند. به جهت مقابله با این خشکی پوست، پوست چربی اضافی تولید کرده که خود این موضوع می تواند سبب جوش های بیشتر گردد.

خارش پوست

خمیر دندان به دلیل دارا بودن تریکلوزان سریعا سبب از بین رفتن جوش صورت می شود. ولی به چه قیمتی؟ مواد ساینده موجود در این ماده پوست را حساس می کند و سبب خارش و قرمزی پوست می شوند. تلاش جهت تسکین جوش ها می تواند جوش ها را بیشتر تحریک نماید.
خمیردندان نه تنها سبب خشکی و سوزش شدید پوست می گردد، بلکه می تواند اسکار هایی را هم به جای بگذارد که بهبود آن ها چندین ماه طول می کشد. گاهی وقت ها آسیب به قدری شدید است که جهت ترمیم آن احتیاج به مراجعه به متخصص پوست است. پس، بهتر است از خمیر دندان تنها در جایی که بایستی استفاده شود، یعنی بر روی دندان استفاده نمایید.

خمیر دندان برای پف زیر چشم - دکتر مهرداد خوانساری

فلوراید برای پوست

استفاده از محصولات دارای فلوراید روی پوست به عنوان مواد مراقبت کننده از پوست، همچون کرم‌ ها و لوسیون‌ ها، به دو دلیل انجام می گیرد. یک، فلوراید احتمال دارد به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده در مقابل باکتری‌ ها و قارچ‌ ها در بعضی از محصولات استفاده شود. دوماً، احتمالا فلوراید به عنوان یک ماده محافظت ‌کننده برای پوست مطرح شود.
با این وجود، مصرف بیش از اندازه فلوراید احتمال دارد در بعضی اشخاص سبب بروز حساسیت و تحریک پوست گردد. پس، اگر شما به فلوراید حساسیت دارید به شکل موقت می توانید به مدت محدود از خمیردندان بدون فلوراید استفاده نمایید.

خمیر دندان برای پف زیر چشم

بعضی ها در جوا به این سوال که آیا خمیر دندان برای پف زیر چشم مناسب است یا خیر؟ بر این باورند که: بله، می‌ توان خمیر دندان را زیر چشم‌ ها مالید، ولی بایستی از خط مژه و پلک‌ های پایینی دوری کنید.
اما بایستی بگوییم که اغلب خمیر دندان ها دارای منتول و نعنا هستند. عطر و طعم آن می تواند برای پوست بسیار خطرناک باشد، به ویژه اگر به چشم برسد.
پوست زیر چشم نیز بسیار ظریف و البته حساس است. همواره قبل از استفاده از هر دارویی، نخست پوست خود را تست کنید و اطمینان حاصل کنید که هر بار تنها مقدار کمی از آن را بمالید و مراقب باشید که آن دارو با چشم شما تماس نداشته باشد. پس با توجه به این توضیحات و توضیحات بخش های قبلی خمیر دندان برای پف زیر چشم به هیچ عنوان مناسب نیست.

علل پف زیر پشم

پف زیر چشم به علت تجمع مایع یا چربی زیر چشم ایجاد می شود و علت واضح بودن این تجمع در صورت، نازکی پوست زیر چشم است. به همین دلیل، بروز پف زیر چشم می تواند سبب ایجاد تغییرات واضح در صورت و ایجاد حالت خستگی در صورت گردد و فرد را از ظاهر زیبا و جوان خود دور نماید.
علل زیادی می تواند سبب ایجاد پف چشم گردد و ظاهر چشمان را خواب آلود و غمگین نشان بدهد. از جمله اصلی ترین عوامل موثر در ایجاد پف زیر چشم می توان به این موارد اشاره نمود:

  • ‌اختلالات خواب
  • مصرف غذاهای شور
  • حساسیت یا آلرژی
  • افزایش سن

روش‌های درمان پف چشم

در مرحله اول بایستی علت پف زیر چشم مشخص شود و در صورت وجود دلیل زمینه ای مثل بیماری های تیرویید، مشکلات کلیوی و…، مناسب ترین روش درمان این عارضه انتخاب گردد.
از آنجا که در دیگر مقالات سایت، روش های درمان پف چشم آن هم به روش های پزشکی توضیح داده شده در اینجا صرفا آن ها را نام خواهیم برد:

  • کرم‌ دور چشم
  • مزوتراپی زیر چشم
  • آر اف فرکشنال زیر چشم
  • تزریق ژل زیر چشم
  • کربوکسی ‌تراپی دور چشم

حال به ارائه چند راهکار ساده جهت رفع پف زیر چشم‌ها می پردازیم که البته باید گفت این درمان‌ها برای پف زیر چشم موقت و مزمن مناسب است و برای پف های غیرعادی و طولانی بایستی حتما به پزشک مراجعه نمود.

قطره چشم
گاهی یک واکنش آلرژیک سبب ایجاد پف زیر چشم ها می شود. اگر تصور می کنید که علت پف زیر چشم ها این مورد است می توانید از قطره های چشم بدون نسخه جهت رفع آن استفاده کنید. مثلا آنتی هیستامین ها خواص ضد التهابی خوبی دارند که ساخته شده اند تا هیستامینی که در زمان واکنش آلرژیک آزاد می شود را بی اثر نمایند. باز هم خاطر نشان می کنیم که در مقابل پیشنهاد دیگران مبنی بر اینکه: ((خمیر دندان برای پف زیر چشم مناسب است و از آن استفاده کن)) جوابتان قاطعانه خیر باشد.

تغییر رژیم غذایی
اگر مدام با مشکل پف زیر چشم مواجه هستید و ابتدا به پزشک مراجعه کنی و پس از آن، تغییر رژیم غذایی تان بهترین راه جهت شروع رفع این موضوع است. یکی از روش های راحت شدن از پف و سیاهی زیر چشم ها محدود نمودن مصرف نمک و البته الکل است. از سبزیجات مثل کلم، هویج و گوجه فرنگی جهت سم زدایی بدن و دفع نفخ و سموم ناخواسته استفاده نمایید. مواد غذایی دارای پتاسیم همچون موز و کلم بروکلی مصرف نمایید تا مایعات اضافه از بین برود. علاوه بر این به یاد داشته باشید که در روز یک بطری آب همراه داشته باشید تا آب بدن را حفظ نمایید.

سفیده تخم مرغ
با استفاده کردن از سفیده تخم مرغ می توانید پف زیر چشم را کمتر کنید. سفیده را هم بزنید تا سفت شود، پس از آن توسط یک برس نرم آن را زیر چشم هایتان بمالید. ۵ الی ۱۰ دقیقه صبر نمایید و پس از آن صورت خود را با آب گرم شستشو دهید. مراقب باشید که سفیده چشم نشود زیرا در اینصورت می تواند سبب تحریک چشم ها شود.

خمیر دندان برای پف زیر چشم - دکتر مهرداد خوانساری

تغییر حالت خوابیدن
جهت کاهش پف زیر چشم می توانید شب در زمان خواب سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید.

زردچوبه
با مقداری آب و زردچوبه، کمی خمیر زردچوبه درست نمایید و آن را زیر چشم بمالید. ویژگی ضد التهابی طبیعی این ماده به از بین رفتن پف زیر چشم ها کمک می نماید.

آلوئه ورا
آلوئه ورا تنها به درمان آفتاب سوختگی کمک نمی کند. این گیاه دارای آنتی اکسیدانی به نام ویتامین E و مرطوب کننده بوده و به شکل طبیعی از خواص ضد باکتری و التیام بخش پوست برخوردار است. قبل از مالیدن ژل این ماده به پوست زیر چشم ها، آن را در فریزر گذاشته تا سرد گردد.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد اثر خمیر دندان برای پف زیر چشم صحبت کردیم و در پاسخ به این سوال که خمیر دندان برای پف زیر چشم مناسب است یا خیر؟ گفتیم که: خمیر دندان برای پف زیر چشم مناسب نیست. پس بهتر تر است جهت برطرف نمودن این عارضه حتما به روش های معقولی که پزشک معرفی می کند (عمل پف زیر چشم) رجوع کنیم و به شایعاتی همچون مناسب بودن خمیر دندان برای پف زیر چشم توجه نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره