شماره تماس

09377999239

قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم

قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم - دکتر خوانساری

قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم

آیا شما هم از داشتن پف زیر چشم رنج می‌برید؟ در این مطلب در مورد قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم صحبت می‌کنیم. پف زیر چشم می‌تواند مشکل زیادی را برای یک فرد به وجود آورد. پف زیر چشم در ظاهر و اعتماد به نفس شما می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. اما احتمال دارد در بعضی از موارد تغییر در چهره شما و پف زیر چشم نشانه‌ای از یک مشکل باشد که در این بین قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم می تواند موثر باشد که موضوع این مطلب نیز همین است.

فهرست مطالب

به جهت اینکه ارتباط بین پف زیر چشم و ویتامین ای را به خوبی بتوانیم درک کنیم، باید از تاثیر قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم و علت پف یا ورم زیر چشم مطلع شویم.

قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم - دکتر خوانساری

پف زیر چشم یا ورم زیر چشم چیست؟

پف زیر چشم به معنای تورم و باد کردن اطراف چشم می باشد، ناحیه اطراف چشم را حدقه یا کره چشم می گویند، که پف این ناحیه ممکن است دلایل زیادی داشته باشد.

دلیل پف زیر چشم چیست؟

داشتن ظاهری شاداب و باطراوت برای همه ما مهم است و هر بار که عاملی آن را تحت تاثیر قرار می ‌دهد، به جستجوی علت و درمان آن می‌ پردازیم. اگر بخواهیم یک دغدغه زیبایی که همه ما با هر سنی آن ‌را تجربه کرده‌‌ایم نام ببریم، بسیاری از ما به یاد پف زیر چشم می‌افتیم. پف زیر چشم می ‌تواند یکی از نشانه‌‌های افزایش سن باشد، اما دلایل متعدد دیگری نیز وجود دارد.
دلایل پف زیر چشم:
۱. افزایش سن و ضعیف شدن بافت ‌های اطراف ناحیه چشم
۲. احتباس مایعات، به ویژه هنگام بیدار شدن از خواب یا بعد از صرف یک وعده غذایی شور
۳. بی خوابی و یا زیاد خوابیدن
۴. آلرژی ها
۵. سیگار کشیدن
۶. مصرف الکل
۷.وراثت
۸. مصرف زیاد نمک
۹. بیماری‌ها؛ مانند درماتیت، درماتومیوزیت، بیماری‌های کلیوی و تیروئید چشمی و…

ویتامین ای چیست؟

برای اطلاع از اینکه قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم مناسب است یا خیر بایستی با خود این ویتامین ابتدا آشنا شویم. ویتامین ای یک ویتامینی است که در چربی محلول می باشد. این ویتامین خاصیت آنتی ‌اکسیدانی دارد و از بافت‌‌های بدن در مقابل اثرات مخرب رادیکال آزاد بعضی از ترکیب‌‌های شیمیایی محافظت می ‌کند. در گیاهان و بیشتر در دانه‌ها و مغزهای روغنی یافت می شود، این ویتامین اولین بار در سال ۱۹۲۰ میلادی کشف شد و بعدها از جوانه گندم جدا گردید.

فواید ویتامین ای

ویتامین‌ها برای بدن افراد بسیار حیاتی می باشند، ویتامین‌ها از جمله مواد مغذی مفید و ضروری برای سلامتی هستند. در این بخش قصد داریم تعدادی از فواید ویتامین ای را مطرح کنیم.
ویتامین ای خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌ها کمک می کند. این ویتامین مغذی مفید و ضروری به طور طبیعی در اکثر غذاها وجود دارد. این بدان معنا می باشد که بدن شما این ویتامین را ذخیره کرده و در صورت نیاز از آن استفاده خواهد کرد. به همین دلیل است که قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم مناسب است.
احتمالا شاهد زنگ زدگی وسایل آهنی بوده‌اید، هنگامی که بدن شما در برابر مولکول‌هایی به نام رادیکال‌ها قرار می‌گیرد مانند زنگ زدگی بدن سریع‌تر پیر می‌شود. رادیکال‌های آزاد سلول‌های بدن را ضعیف و تجزیه می کنند، این مولکول‌های مضر ممکن است بیماری‌های قلبی و سرطان را نیز ایجاد کنند. ویتامین ای باعث کاهش این رادیکال ها می شود و از پیری بدن و ضعیف شدن و تجزیه سلول‌های بدن جلوگیری می کند. پس دلیل دیگر مناسب بودن قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم نیز این خاصیت است.
این ویتامین خواص زیادی برای مو دارد که باعث کمک به رشد موها می شود، از ریزش موها جلوگیری می کند، در درمان مو خوره بسیار تاثیر دارد و مرطوب کننده مو است.
با بالاتر رفتن سن افراد پوست با چین و چروک مواجه می شود، با مصرف ویتامین ای از چین و چروک جلوگیری می شود، ویتامین ای برای درمان آفتاب سوختگی نیز مفید است و همچنین اگزماهای پوستی را نیز درمان می کند. این فایده ویتامین ای نیز سبب مفید بودن قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم شده است.
ویتامین ای در درمان زخم‌ها بسیار مفید است.
ویتامین ای با کاهش رادیکال‌های آزاد باعث پیشگیری از سرطان پوست می شود.
ویتامین ای می ‌تواند به کاهش خارش پوست و اگزما یا درماتیت آتوپیک کمک کند.
سلامت ناخن‌ها، تحقیقات نشان داده است که ویتامین ای می تواند از سندرم ناخن زرد که باعث پوسته شدن، ترک خوردن و زرد شدن ناخن می شود، جلوگیری کند.
قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم، قرص ویتامین ای برا درمان پف زیر چشم نیز مفید است.

قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم - دکتر خوانساری

ارتباط پف زیر چشم با ویتامین ای

ویتامین ای یکی از موثرترین ویتامین‌ها برای سلامت پوست است، و به همین دلیل در اکثر منابع علمی از آن به عنوان ویتامین زیبایی یاد می ‌کنند. بیشتر افراد ویتامین ای را به صورت خوراکی استفاده می‌ کنند اما آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده‌اید که به صورت موضعی نیز می ‌توانید این قرص را مورد مصرف قرار دهید؟ یعنی همان مصرف قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم؟
مصرف قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم موثر است که اگر به طور مکرر هر شب قبل از خواب به صورت موضعی به اطراف کره چشم زده شود باعث کاهش پف زیر چشم ناشی از بی خوابی، زیاد خوابیدن و دلایل دیگر می شود.
همچنین ویتامین ای باعث رفع سیاهی دور چشم نیز می شود، سه روش مصرف ویتامین ای را در این قسمت به شما آموزش می دهیم.
۱. روغن ویتامین ای را با قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم و سیاهی ترکیب کنید (برای خارج کردن ژل درون کپسول ویتامین ای از یک سوزن تمیز استفاده کنید) و هر شب قبل از خواب آن را زیر چشم تان ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح بماند.
۲. ترکیبی از ژل ویتامین ای را با روغن زیتون یا بادام ترکیب کنید و هر شب به ناحیه مد نظر خود بمالید.
۳. ژل ویتامین ای را با پودر قهوه مخلوط کنید یعنی در واقع آن را صبح ها به صورت ماسک به پف زیر چشم بزنید تا باعث کاهش پف زیر چشم شود، زیرا کافین موجود در قهوه برای درمان پف زیر چشم جادو می کند.
پس با موارد گفته شده در این بخش می توان از قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم استفاده کرد.

چند روش درمان پف زیر چشم

پف زیر چشم یکی از مشکلات رایج افراد است که با بالا رفتن سن رخ می دهد. پف زیر چشم که معمولا در اثر افزایش سن ایجاد می شود به علت تجمع بافت چربی در پشت پوست پلک و فشار آن بر پوستِ ضعیف ‌شده است. با افزایش سن، سلول‌ها ضعیف‌تر می شوند و توان تولید پروتئین در آنها کاهش می یابد. افزایش سن منجر به کاهش میزان تولید پروتئین هایی همچون کلاژن، الاستین و… می شود.
این پروتئین‌ها در ایجاد خاصیت کشسانی و صاف بودن پوست مفید است و کاهش تولید آنها منجر به شل شدن پوست می شود. در این حالت، نیروی وزن چربی‌هایی که پشت پلک‌ها هستند منجر میشود تا پوست شل شده شکل پف کرده به خود بگیرد. روش‌های زیادی برای درمان پف زیر چشم وجود دارند که می‌توانند منجر به پوستی با طراوت و شادات و‌ جوان شوند.
در این مطلب، جدیدترین روش درمان پف زیر چشم معرفی می شوند.

روش درمانی رادیوفرکانسی: در این روش که بعنوان یکی از روش‌های غیرتهاجمی شناخته شده است. از امواج دارای انرژی استفاده می شود تا بافت زیر چشم گرم شود. گرمای کنترل شده باعث آسیب جزئی به سلول‌ها می‌شود که در نتیجه آن، سلول‌ها تحریک به تولید کلاژن بیشتری می شوند، و این مسئله نیز منجر به کشیدگی پوست با گذشت زمان و رفع پف زیر چشم میگردد. این روش بدون درد بوده و نیاز به دوران نقاهت ندارد.
۲. درمان پف زیر چشم با لیزر: در این روش نیز انرژی کنترل شده‌ای به سلول‌های پوستی وارد می شود که باعث تحریک سلول‌ها می شود که کلاژن تولید کنند. تابش لیزر منجر به افزایش دمای لایه‌هایی از پوست می شوند و این افزایش دما مثل روش رادیوفرکانسی، منجر به آسیب کنترل شده به سلول‌ها می شود. این روش نیز معمولا بدون درد بوده و دوران نقاهتی ندارد و برای پف‌های خفیف زیر چشم مفید است.
۳. عمل بلفاروپلاستی: عمل پف زیر چشم (بلفاروپلاستی پلک پایین) را می توان بعنوان یکی از روش‌های رفع پف زیر چشم نام برد که نتایج آن برای چندین سال باقی می ماند. در این روش، پوست شل شده و اضافی اطراف چشم برش میخورد و برداشته می شود. سپس چربی زیر پوست و در صورت نیاز، عضلات اطراف آنها، جابجا می شود و چربی اضافه برداشته میشود. این مسئله منجر به رفع پف زیر چشم میشود. عمل بلفاروپلاستی برای پف زیادی زیر چشم راهکاری بسیار مناسب است و می توان از این روش بعنوان بهترین روش درمان پف زیر چشم نام برد.
۴. داروهای شیمیایی: بعضی از داروهای شیمیایی می توانند باعث حذف سلول های مرده سطح پوست شوند. حذف این سلول‌ها منجر به تحریک سلول‌های جدید به تولید کلاژن میگردد. این روش از درمان پف زیر چشم ممکن است نیاز به چند روز استراحت داشته باشد و باعث ناراحتی شما شود و همچین این روش استفاده کمتری نسبت به روش‌های دیگر درمان پف چشم دارد.

قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم - دکتر خوانساری

طریقه مصرف قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم

برای کاهش پف چشم، سیاهی دور چشم درمان خشکی و شادابی می توان از کپسول ویتامین ای استفاده کرد طریقه مصرف به این گونه است که در زیر ذکر کرده‌ایم:
۱.ابتدا دست‌هایتان را با صابون بشویید.
۲. با یک وسیله نوک تیز مانند سوزن کپسول را به آرامی سوراخ کنید.
۳. با انگشتتان کپسول را فشار دهید و ژل داخل آن را به زیر چشم بمالید.
۴. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

درمان خانگی پف زیر چشم

بسیاری از افراد برای درمان پف زیر چشم از روش‌های خانگی استفاده می کنند که برخی از آن‌ها در درمان پف چشم موقت بر اثر وضعیت بد خوابیدن باشد موثر است. در این بخش چندین مورد از روش‌های خانگی موثر را توضیح داده‌ایم.
چای کیسه‌ای: چای از گیاهانی است که فواید زیادی دارند، این گیاه حاوی کافئین و آنتی ‌اکسیدان زیادی است که هردوی این موارد باعث می ‌شوند چای علاوه بر یک نوشیدنی پر طرفدار، خواص درمانی نیز داشته باشد. کافئین موجود در چای سبز و سیاه باعث کاهش التهاب دور چشم می شود. برای رفع پف زیر چشم با چای کیسه‌ای، می ‌توانید ابتدا به مدت ۳ تا ۵ دقیقه چای کیسه‌ای را در آب جوش بندازید، سپس آن را از آب خارج کنید و ۲۰ دقیقه کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. کیسه‌‌های چای را کمی فشار دهید تا آب اضافی آن ‌ها گرفته شود و به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زیر چشم قرار دهید.
کمپرس سرد: استفاده از کمپرس سرد منجر به عروق موجود در ناحیه‌ مورد نظر منقبض شوند. کاهش عروق به کاهش و بهبود پف زیر چشم کمک بسیاری می ‌کند. برای کمپرس سرد را می توانید با روش‌های مختلفی انجام دهید، ۱. دوتا قاشق فلزی را در بخچال فریز بگذارید و سپس کمی صبر کنید تا کاملا سرد شوند و در زیر چشم قرار دهید.
استفاده کردن از خیار نیز بسیار مفید است یک خیار را در بخچال قرار دهید تا سرد شود سپس به صورت برش‌های دایره‌ای شکل بر زیر چشمانتان قرار دهید این کار علاوه بر کاهش پف زیر چشم باعث آبرسانی به پوست نیز می شود.

قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم - دکتر خوانساری

یک پارچه خیس و سرد نیز یکی دیگر از روش‌های کمپرس سرد چشم است.
کمبود آب می‌تواند منجر به پف زیر چشم شود. حدوداً ۶۰ درصد از وزن بدن هر فرد از آب تشکیل شده است؛ در نتیجه کمبود آب می‌تواند مشکلات بسیاری برای سلامتی به همراه داشته باشد. نوشیدن آب به‌میزان کافی یکی از مؤثرترین روش‌های خانگی برای درمان پف زیر چشم است. محققان معتقدند مردان روزانه به سه لیتر (۱۲ لیوان) و زنان به ۲.۲ لیتر (۹ لیوان) آب نیازمندند هستند.
اگر احساس می ‌کنید نوشیدن آب برای‌تان دشوار است می ‌توانید مقداری از آب مورد نیاز بدنتان را با استفاده از مصرف مواد غذایی سرشار از آبی مثل خیار، کاهو، گوجه ‌فرنگی، کرفس و… تأمین کنید. مصرف روزانه‌ی این مواد غذایی نه ‌تنها به برطرف کردن بی ‌آبی کمک می‌کند، بلکه به علت سطح بالای ویتامین و دیگر ترکیبات مفید در حفظ و بهبود سلامت بدن شما نیز بسیار مؤثر و مفید است.
۵. مصرف قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم نیز مفید است، علاوه بر کاهش پف زیر چشم مصرف قرص ویتامین ای فواید دیگری نیز برای پوست و سلامت بدن شما دارد.

عوارض قرص ویتامین ای که برای دور چشم استفاده می شود

دور چشم ناحیه‌ای بسیار حساس است و پوستی نازک و ظریف دارد. معمولا نخستین خطوط روی چهره را در این بخش از صورت خود احساس خواهید کرد. ویتامین ای یکی از طبیعی‌‌ترین درمان‌‌ها برای پف زیر چشم، چین و چروک زیر چشم، شادابی پوست و خشکی پوست استفاده می شود. علی‌رغم بسیاری از فوایدی که روغن ویتامین ای برای پوست دارد، در مصرف آن باید دقت کرد زیرا ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد. به موارد زیر توجه کنید:
۱. احتمال افزایش جوش در پوست‌های مستعد به آکنه، اگر پوست شما چرب است، با مصرف روغن ویتامین ای در اطراف ناحیه چشم ممکن است چربی پوست را افزایش دهد، منافذ پوست بسته می‌شوند و باعث به وجود آمدن جوش و آکنه بیشتری می‌شود. میلیا یا کیست میلیوم برجستگی‌‌های هستند که بیش از هر ناحیه‌ای در اطراف چشم بوجود می‌ آیند. بسته شدن منافذ پوست یکی از علت‌های ایجاد میلیا می‌تواند باشد. بنابراین با مصرف روغن ویتامین ای در اطراف ناحیه چشم ممکن است با این عارضه مواجه شوید. به خصوص اگر پوستی چرب داشته باشید.

۲. انسداد منافذ پوست، برای استفاده از ویتامین ای برای دور چشم با یک سوزن سوراخ کرده و روغن آن را بیرون بیاورید. با اینکه این روغن مغذی بوده و همانطور ک گفته شد فواید زیادی برای پوست، پف زیر چشم و سیاهی دور چشم دارد اما ممکن است باعث انسداد منافذ پوست شود، که زیبای شما را تحت تاثیر قرار دهد.
۳. واکنش‌های آلرژیک، یکی دیگر از عوارض ویتامین ای برای اطراف دور چشم می‌تواند بروز واکنش‌های آلرژیک باشد. در این صورت فرد در ناحیه اطراف چشم دچار قرمزی، سوزش و خارش می‌شود و حتی ممکن است سوزش چشم را تجربه کرده و مدام چشم خود را بخاراند. پوست اطراف چشم نازک و حساس است و باید با دقت از آن محافظت نمایید تا دچار مشکل نشود.
توجه کنید که عوارضی که در اینجا به آنها اشاره کردیم در موارد نادر و فقط در برخی از افراد ممکن است بروز دهد. در حالت کلی ویتامین ای برای پوست و دور چشم کاملا ایمن است.

سخن پایانی

در این مطلب در رابطه با قرص ویتامین ای برای پف زیر چشم صحبت کردیم. البته بجز این راه درمانی راه‌های دیگری نیز معرفی نمودیم که امیدواریم با مطالعه این مقاله به اطلاعات مفیدی در این زمینه برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره