شماره تماس

09377999239

بلفاروپلاستی برای گودی چشم

بلفاروپلاستی برای گودی چشم با دکتر خوانساری

بلفاروپلاستی برای گودی چشم تاثیر گذار است؟

بلفاروپلاستی برای گودی چشم، یکی از روش هایی است که جهت رفع سیاهی و گودی پیرامون چشم استفاده می شود. سیاهی و گودی چشم، موضوعی است که اغلب افراد دچار آن هستند. در اغلب موارد هم، این گودی، می توانند ارثی باشد. در حقیقت این موضوع به هیچ سن یا زمان خاصی ارتباط ندارد که بگوییم شخصی در آن برهه دچار آن می شود.
گودی و تیرگی همیشگی اطراف چشم، سبب می شود، شخص دائما خسته به نظر رسیده، با این که در سلامت به سر می برد. یکی از روش های رفع این موضوع، بلفاروپلاستی برای گودی چشم، می باشد. ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با عمل بلفاروپلاستی جهت رفع گودی چشم صحبت کنیم. پس تا پایان همراه با ما باشید.

فهرست مطالب

در این مطلب در رابطه با بلفاروپلاستی برای گودی چشم صحبت خواهیم نمود اما بهتر است که پیش از آشنایی با این موضوع (بلفاروپلاستی برای گودی چشم) ابتدا کمی با خود بلفاروپلاستی آشنا شویم.
عمل بلفاروپلاستی یکی از روش ‌های مناسب در شاداب سازی چهره فرد و تغییر در حالت چشم ‌ها است. پلک افتاده چشم یعنی پلکی که به علل گوناگون و متنوع، پایین‌ تر از قسمت اصلی و مکان خود قرار می گیرد. در هنگام باز بودن چشم ‌ها، پلک بیشتر از اندازه نرمال بر روی چشم را می ‌پوشاند. احتمال دارد افتادگی پلک به مرور ایجاد شود و یا این که در اثر یک حادثه به شکل ناگهانی اتفاق بیفتد و یا حتی اینکه مادر زادی باشد.

بلفاروپلاستی برای گودی چشم با دکتر خوانساری

بلفاروپلاستی پلک به ترمیم فرو افتادن پلک بالایی در هر 2 یا 1 چشم اشاره دارد. احتمال دارد اندازه آن كوچك باشد و یا این که احتمال دارد به طور زیاد، قابل مشاهده باشد. افتادگی پلک می تواند در چشمان کودکان وجود داشته باشد و به طور معمول به دلایل گوناگون و متنوعی همچون بالارفتن سن، رخ می دهد.
عمل پلک افتاده، روشی است که در بسیاری از مواقع از نظر پزشکی ضرورتی نداشته و جهت بهبود ظاهر انجام می شود. متاسفانه احتمال دارد گاهی وقت ها پلک های پایینی و بالایی به عنوان بخشی از روند پیری پف کرده و یا دچار افتادگی شوند، در ضمن احتمال دارد ابرو های شخص نیز به عنوان بخشی از همان روند پیری و افزایش سن دچار افتادگی گردد و برای رفع نمودن آن احتیاج به جراحی پلک افتاده احساس شود. بلفاروپلاستی برای گودی چشم نیز یکی دیگر از کاربرد های این جراحی است.

پلک ‌های انسان در حقیقت حاصل شکل‌ گیری 2 چین بر روی نازک ‌‌ترین بخش پوست هستند. پلک ها از چشمان شخص در مقابل خشکی، فشار بیش ‌از اندازه، ورود اجسام خارجی و … محافظت می ‌کنند و در هنگام خواب نیز با توزیع اشک به شکل یکنواخت کمک می‌ کند تا چشم ‌ها به طور کامل مرطوب بمانند.
با این ‌وجود، گاهی وقت ها احتمال دارد پلک ‌ها شل و آویزان شوند. افتادگی پلک چشم که به آن بلفاروپتوز، هم گفته می ‌شود، احتمال دارد به دلیل ژنتیک، افزایش سن یا اختلالات مختلف ایجاد شود.
در موارد شدید تر این وضعیت می ‌تواند سبب ایجاد مشکلات بینایی، زیبایی و یا دیگر مشکلات سلامتی شود، که در این وضعیت احتیاج به جراحی پلک افتاده است.

افتادگی پلک در مواردی مثل پتوز مادر زادی از باتدای تولد وجود دارد. ولی گاهی اوقات به شکل پتوز اکتسابی به مرور زمان بعد ها در شخص ایجاد می ‌شود و می ‌تواند به شکل دائمی و یا مقطعی باشد و بروز کند. گاهی اوقات افتادگی پلک یک عیب جداگانه است که بی تأثیر بر بینایی یا سلامتی شخص، تنها ظاهر شخص را تغییر می ‌دهد.
ولی اگر که این شرایط در طی چند ساعت یا چند روز به طور ناگهانی ایجاد شد، ممکن است نشان‌ دهنده یک مشکل حاد پزشکی باشد و بایستی در سریع ترین زمان جهت بررسی وجود یک بیماری به پزشک مراجعه شود. خوشبختانه در اغلب مواقع، این مشکل چه به شکل طبیعی و چه با مداخله پزشکی (همچون عمل بلفاروپلاستی) برطرف خواهد شد. بلفاروپلاستی برای گودی چشم نیز یکی از راه های برطرف کردن این قبیل مشکلات چشمی است.

کاربرد بلفاروپلاستی

در اینجا به کاربرد های این جراحی می پردازیم. جدای از کاربرد بلفاروپلاستی برای گودی چشم، این عمل کاربرد های دیگری نیز دارد. اگر پوست پیرامون چشم‌ های شخص متورم و افتاده به نظر می آیند، جراحی انتخاب خوبی جهت جوانسازی صورت شخص است. پف نمودن چشم ‌ها می ‌تواند ناشی از موارد مختلفی باشد، به همین سبب پیش از جراحی، بایستی مطمئن شویم که افتادگی پلک یا گودی زیر چشم از بالا رفتن سن است.
اگر همگی شرایط برای انجام جراحی مساعد باشد، بایستی انتظارات واقع بینانه ای از این جراحی داشته باشید. مثل همه روش ‌های زیبایی و جوانسازی، این عمل می ‌تواند بهبود های بسیاری در زیبایی صورت ایجاد نماید، ولی بلفاروپلاستی به معنی دست یافتن به اکسیر جوانی و یا رفع کامل گودی زیر چشم نیست. پس از انجام درمان‌ های جوانسازی و انجام بلفاروپلاستی برای گودی چشم، پوست شخص روند پیر شدن خود را ادامه می ‌دهد و احتمال دارد دوباره در آینده‌، نیاز باشد که همین روند درمانی را دریافت کرد، یا این که برای ترمیم نتایج از دیگر روش ‌های جوانسازی استفاده نمود.

بایستی دانست که بعضی از بیماری ‌ها، شانس بیماران را جهت توانایی انجام بلفاروپلاستی برای گودی چشم کاهش می ‌دهند. خطرات عمل جراحی برای افرادی که از اختلالات انعقادی، سیستم ایمنی، بیماری ‌های ویروسی و دیابت کنترل نشده رنج می‌ برند، زیاد است. به همین دلیل جراحی‌ های زیبایی برای این گروه از افراد توصیه نمی گردد. البته اگر این اشخاص بتوانند این بیماری های ذکر شده را درمان و کنترل کنند، هیچ مشکلی برای انجام عمل بلفاروپلاستی پلک بالا ندارند.
اشخاص سیگاری یا افرادی که به طور منظم دخانیات مصرف می‌ کنند، گزینه خوبی جهت همان عمل نیستند. مصرف دخانیات در روند بهبودی اختلال ایجاد می‌ کند؛ به همین دلیل اغلب متخصصان توصیه می ‌کنند که حداقل برای چندین هفته قبل از جراحی، از مصرف دخانیات پرهیز کنید.

بلفاروپلاستی برای گودی چشم با دکتر خوانساری

بایستی توجه داشت که عمل بلفاروپلاستی؛ در راستای مرتفع کردن موارد نام برده شده در این مطلب، انجام می پذیرد و از آن نمی توان جهت بهبود بخشیدن موارد زیر بهره برد:

  • رفع افتادگی ابرو
  • رفع تیرگی دور چشم
  • رفع چروک های بخش بین ابرو ها و پیرامون پلک

عمل بلفاروپلاستی اگر به وسیله شخصی متخصص انجام شود نتایج خوبی دارد که نه تنها در زیبایی شخص بلکه در موارد دیگر نیز به کمک او می آید.
این عمل جراحی می تواند تا سال های بسیاری اثرات مثبتش را حفظ نماید. تعداد زیادی از کسانی که به افتادگی پلک دچار هستند، اعتماد به نفس حضور در اجتماع را ندارند و عمل جراحی زیبایی پلک می تواند از مناسب ترین و موثر ترین عوامل در برطرف نمودن این مورد باشد.

بلفاروپلاستی برای گودی چشم به چه شکل انجام می‌ شود؟

شیوه بلفاروپلاستی برای گودی چشم با دو روش گوناگون در پلک پایینی انجام می‌ گیرد. البته روش ‌های زیبایی دیگر همچون هایفوتراپی هم جهت برطرف نمودن سیاهی و گودی چشم مناسب است.

بلفاروپلاستی برای گودی چشم
در درمان پوستی بلفاروپلاستی بعد از بی حس نمودن دور چشم و پلک پایینی پزشک متخصص در راستای پلک پایینی برش کوچکی می ‌زند. بعد از آن پوست‌ های اضافی برداشته می ‌شود. در صورت احتیاج بخش اوربیکولاریس هم جهت ثابت بودن پلک احتمال دارد جا به ‌جا شود. در پایان بخیه ‌های ظریفی زده می ‌شود.

درمان گودی چشم با ترانس ملتحمه در بلفاروپلاستی
در این روش متخصص برش کوچکی در درون پلک پایین می ‌زند و چربی‌ های اضافه برداشته می ‌شوند. در این راه احتیاجی به بخیه نیست که این کار احتمال جمع شدن پلک پایینی را کاهش می ‌دهد.

چه مواردی سبب گودی و سیاهی چشم می ‌شود؟

علل و عوامل بسیاری جهت به‌ وجود آمدن گودی زیر چشم وجود دارد. در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

ارثی بودن
یکی از علل اصلی سیاهی زیر چشم داشتن سابقه خانوادگی است. اگر پدر و مادر شما دارای چنین مشکلی هستند شما هم احتمال دارد دچار آن شوید.

خواب ناکافی
یکی از علل اصلی گودی چشم نداشتن خواب کافی می ‌باشد. مناسب است در طول شبانه روز حداقل به مدت ۸ ساعت خواب را داشته باشید.

افزایش سن
یکی از علل اصلی گودی زیر چشم بالا رفتن سن است. با ورود به دوره پیری بدن به مرور آب و چربی را از دست می ‌دهد. در نتیجه کلاژن سازی کمتر شده و این موضوع سبب ایجاد شدن گودی زیر چشم خواهد شد. شما با مزوتراپی هم می‌توانید با تزریق ویتامین ها مشکل گودی چشم را برطرف نمایید.

وجود عفونت
داشتن عفونت سینوسی می‌ تواند سبب تورم و سیاهی زیر چشم شود. جهت برطرف نمودن این مورد بایستی به پزشک مراجعه شود.

کاهش وزن نادرست
کسانی که از روش‌ های نامناسب جهت کاهش وزن استفاده می‌ کنند سبب می ‌شود بخش های گوناگونی از بدن همچون صورت چربی را از دست دهد. این کار سبب دیده شدن رگ‌ های خو در زیر چشم می ‌شود.

عوارض بلفاروپلاستی برای گودی چشم چیست؟

این جراحی هم همچون دیگر عمل ها، احتمال دارد با عواضی همراه باشد. در زیر بعضی از این عوارض را برای شما آورده ایم؛ کبودی و تورم؛ کبودی بعد از عمل تا حدودی طبیعی می باشد که جهت بهبودی کامل، احتیاج به گذر زمان دارد. البته نیاز به ذکر است اگر این کبودی ها، سطح وسیعی داشته باشند،؛ این امکان وجود دارد که نیاز به جراحی مجدد باشد.
ناخودآگاه بسته شدن چشم؛ از عوارض پس از بلفاروپلاستی برای گودی چشم، بستن پلک می باشد. این اتفاق احتمال دارد در چند روز پس از عمل، به شکل مکرر، اتفاق بیفتد. یکی از علل این موضوع، خشکی چشم است. جهت رفع چنین مشکلی هم، پزشک قطره های چشم را تجویز می کند.
در ادامه به صورت خلاصه به چند مورد اشاره می کنیم:

  • عفونت چشم و اطراف آن
  • دید دو گانه
  • زخم های دراز مدت
  • درد در محل جراحی
  • کاهش بینایی موقتی
  • تاری دید موقتی
  • حرکت ناخوداگاه چشم ها
  • خشکی چشم
  • و …
بلفاروپلاستی برای گودی چشم با دکتر خوانساری

گفتنی است پیش از بلفاروپلاستی، می بایست شخص مراجعه کننده، به وسیله پزشک متخصص، آمادگی های لازم را کسب نماید. به علاوه نیاز است فرد مراجعه کننده در صورت تجربه عوارض در عمل های گذشته، پزشک را، پیش از انجام این عمل، در جریان بگذارد.

مراقبت های قبل از بلفاروپلاستی برای گودی چشم

شما می ‌توانید پیش از اینکه این عمل انجام شود، بعضی اقدامات را که به سریع شدن روند بهبودی کمک می‌ کنند انجام دهید. انجام این موضوعات و اقدامات سبب می ‌شود تا که دوران بهبودی آسان تر سپری شود.
آماده شدن برای انجام بلفاروپلاستی و بهبودی باید از 1 هفته پیش از عمل آغاز شود. بایستی به پزشک مراجعه نمایید تا سوابق پزشکی را بررسی کند. در این معاینه هر بیماری یا عیوب چشمی که داشته‌ اید توسط پزشک مورد نظارت و بررسی قرار می ‌گیرد. داشتن این اطلاعات باعث می گردد که تا ریسک بروز عوارض خطرناک که سبب طولانی شدن دوران بهبودی می‌ شود کاهش پیدا کند.
اگر سیگار می ‌کشید حداقل از چندین هفته قبل از جراحی، آن را ترک نمایید. استعمال دخانیات منجر به بیشتر شدن فرایند بهبودی می‌ شود. اگر با یک فرد سیگاری زندگی می ‌کنید، نبایستی در معرض دود آن قرار بگیرید. قرار گرفتن در معرض دود باعث سخت تر شدن روند بهبودی و دوره نقاهت می ‌شود.
اقدام دیگری که باید انجام بدهید در رابطه با مکمل هایی است که استفاده می گردد. به احتمال بالا بایستی مصرف بعضی از آن ‌ها همچون دارو های رقیق‌ کننده خون، مثل آسپیرین و حتی بعضی مکمل ‌های گیاهی را قطع نمود. احتمالا شخص بایستی مصرف این دارو ها را از 2 هفته پیش از عمل قطع کرده و تا مدتی بعد از انجام عمل هم آن ‌ها را مصرف نکند. پزشک متخصص در مورد مدت زمان مصرف نکردن دارو و شروع مجدد مصرف، با فرد صحبت خواهد نمود.

جراحی پلک عمل سرپایی به حساب می آید. پس نیازی به بستری شدن نیست. فرد بعد از جراحی قادر به رانندگی کردن نخواهد بود، بنابراین بایستی شخصی فرد را به منزل برساند. پس با توجه به این موضوع برای این امر بایستی از پیش برنامه ‌ریزی نمود.
پس از جراحی زیبایی پلک احتمال دارد بینایی مشکل داشته باشد. به علاوه احتمال دارد شخص مقداری گیج باشد. به همین علت حتما یک نفر باید به مدت 1 تا 2 روز بعد از جراحی در کنار شخص باشد.
تا هنگامی که اثر دارو های جراحی از بین نرود، شخص قادر به رانندگی کردن نیست. بایستی به شکلی برنامه ‌ریزی را انجام داد که تا چند روز نیازی به رانندگی کردن نیاز نباشد. همچنین باید یک نفر هم در انجام کار های سنگین به فرد کمک کند.
قبل از انجام عمل پلک افتاده باید فهرست چیز هایی که جهت دوران بهبودی لازم است را تهیه نمود. بعضی از این موارد عبارتند از:

  • بسته ‌های یخ
  • پاک‌ کننده ‌های ملایم
  • گاز تمیز
  • قطره چشم
  • عینک طبی (در صورت نیاز)

مراقبت های پس از بلفاروپلاستی برای گودی چشم

یکی از اصلی ترین بخش‌ های هر عمل، اطلاع داشتن از شرایط دوران نقاهت است. هنگامی که از دوره نقاهت اطلاع داشته باشید، نگرانی زیادی احساس نخواهید نمود. نگران بلفاروپلاستی نباشید، زیرا که عمل جراحی بسیار سبکی محسوب می ‌شود که به آسانی بعد از انجام جراحی می‌ توانید به خانه بازگردید.
جدی گرفتن مراقبت‌ های پس از جراحی کمک می ‌کند تا سرعت بهبودی خوبی را تجربه نمایید. غالبا دوران نقاهت، یکی از اصلی ترین بخش های آن محسوب می ‌شود. در این جراحی، بلافاصله بعد از رسیدن به منزل، نیاز است کمپرس یخ چشم را آغاز نمایید تا میزان درد و تورم چشم ها به حداقل ممکن برسد.
بروز درد در بیشتر موارد وجود دارد و حتی احتمال دارد تا 1 هفته باقی بماند. برای کاهش درد، از مسکن ‌های ضد تورم استفاده کنید و تورم ناشی از عمل را کاهش دهید.
بعضی مشکلات مثل تاری دید، برای مدتی پس از جراحی طبیعی است. در حالتی که بیشتر از 2 روز چنین علائمی را داشتید، حتما با پزشک تماس بگیرید.
غالبا برای تمیز نگهداشتن محل زخم ‌ها، شخص را به همراه پانسمان از مرکز جراحی راهی منزل می‌ کنند. پانسمان چندان ضروری نیست، مگر این که پزشک انجام دادن آن را توصیه نماید. شما بایستی پس از گذشت 1 هفته برای ویزیت به پزشک مراجعه نمایید.

سن مناسب بلفاروپلاستی برای گودی چشم

به طور کلی سن خاصی برای این عمل در نظر گرفته نمی‏ شود، چرا که این جراحی فقط جهت رفع عیوب به دلیل افزایش سن نمی ‏باشد و احتمال دارد فردی در جوانی به علت های ژنتیکی افتادگی و یا پف پلک داشته باشد. نتیجه جراحی برای کسانی که در دهه 40 یا 50 سالگی زندگی خود هستند، تقریبا 10 تا 12 سال ثابت است. اما پس از آن، احتمال ایجاد مجدد مشکل وجود دارد که این مورد طبیعی است. بهترین سن این جراحی، ۳۵ سالگی است. ولی در صورتی که سابقه افتادگی پلک و پف زیر چشم در خانواده وجود داشته باشد، می ‌توان پس از سن ۱۸ سالگی این جراحی را انجام داد.

هزینه بلفاروپلاستی برای گودی چشم

هزینه مربوط به این نوع عمل را نمی توان به طور دقیق مشخص کرد. زیرا که این جراحی به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله این عوامل، می توان به این موارد اشاره کرد:

آزمایش های قبل از عمل
مهارت پزشک که اصلی ترین عامل در تعیین هزینه، مهارت پزشک جراح و تجربه او در این حوزه می باشد. هر چه پزشک دارای دانش بیشتر و تجربه بالاتری در این حوزه باشد، اغلب هزینه های بیشتری هم برای عمل به دنبال خواهد داشت.
انتخاب کلینیک و تجهیزات. کیفیت خدمات در کلینیک، تعیین کننده هزینه بلفاروپلاستی برای گودی چشم می باشد. به عبارت دیگر هر چه کلینیک معتبرتر و با امکانات پیشرفته تر و مطابق با استانداردهای لازم باشد، انجام عملی با عوارض کمتر را به دنبال خواهد داشت. این مورد باعث افزایش هزینه ها هم خواهد شد.
نوع و پیچیدگی بلفاروپلاستی برای گودی چشم
هزینه ی بعد عمل شامل هزینه داروها و…
و…

بلفاروپلاستی برای گودی چشم با دکتر خوانساری

سخن پایانی

در این مطلب در رابطه با بلفاروپلاستی برای گودی چشم صحبت کردیم. شما عزیزان می توانید برای دستیابی به اطلاعات تکمیلی با کارشناسان کلینیک دکتر خوانساری در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره