شماره تماس

09377999239

ترمیم عمل بلفاروپلاستی

ترمیم عمل بلفاروپلاستی با دکتر خوانساری

ترمیم عمل بلفاروپلاستی یا عمل پلک ترمیمی چیست و چرا انجام می‌شود؟

گاهی عمل‌هایی بر روی پلک بیمار انجام می‌شود که احتیاج به ترمیم دارند تا نتیجه عمل قبلی اصلاح شود. ترمیم عمل بلفاروپلاستی بافت پلک و پوست اطراف چشم را از وجود ضایعات و مشکلات ظاهری و غیره پاک شده و اصلاح می‌شود.
گاهی ممکن است بیمار از نتیجه عمل جراحی پلک که قبلا انجام شده است راضی نباشد و تمایل دارد عمل ترمیمی بلفاروپلاستی انجام دهد تا نقص‌ها و اشکالات برطرف شوند. به دلیل حساسیت بالای چشم‌ها باید برای انجام عمل ترمیمی بلفاروپلاستی آگانه تصمیم گیری کنید و از روند انجام عمل و نتیجه آن اطلاع داشته باشید.
جراحی پلک بسیار حساس است و باید با ظرافت و دقت انجام شود در صورتی که پزشک بی‌تجربه باشد به عمل ترمیمی نیاز خواهد شد و در بعضی مواقع ممکن است عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. بنابراین در صورتی که متقاضی جراحی پلک هستید در انتخاب کلینیک درمانی و پزشک متخصص دقت کافی داشته باشید.

فهرست مطالب

عمل بلفاروپلاستی ترمیمی در چه مواقعی انجام میشود؟

عمل بلفاروپلاستی ترمی با احتیاط و فقط با نظر پزشک باید انجام شود. در مواقعی که یک عمل جراحی بر روی پلک یا اطراف چشم انجام شده و آثار آن به جا مانده باشد نیاز است تا با استفاده از عمل بلفاروپلاستی ترمیمی آن را اصلاح کرد.
متقاضی عمل بلفاروپلاستی ترمیمی ممکن است شخصی باشد که قبلا این عمل را برای رفع افتادگی پلک انجام داده و از نتیجه عمل ناراضی است. با وجود اینکه خواست شما از نتیجه عمل جراحی پلک اهمیت دارد اما در زمینه ترمیم پزشک متخصص باید تصمیم گیری کند که آیا شرایط مناسب برای جراحی ترمیمی را دارید یا خیر؟
موارد دیگری برای انجام عمل بلفاروپلاستی ترمیمی زمانی است که این عمل جراحی پلک انجام شده اما در اثر افزایش سن و دیگر دلایل مجددا دچار افتادگی پلک شده اید و نیاز دارید عمل ترمیمی را انجام دهید.

ترمیم عمل بلفاروپلاستی با دکتر خوانساری

نحوه انجام عمل بلفاروپلاستی ترمیمی

زمانی که به دلیل افتادگی پلک روش درمانی عمل بلفاروپلاستی را انتخاب می کنید در اثر قصور پزشکی که بی تجربه است یا به هر دلیل دیگری ممکن است از نتیجه عمل راضی نباشید. در این صورت ابتدا باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و انتظارتان را جراحی پلک با درمیان بگذارید. اگر پزشک وضعیت شما را بررسی کند و تشخیص دهد که با عمل ترمیم بلفاروپلاستی فرم دلخواه پلک قابل انجام است می توانید برای این عمل اقدام کنید.
به دلیل حساسیت بالا چشم و پلک، برای اینکه بدانید کاندید مناسبی برای این عمل هستید یا خیر باید چندین مورد را بررسی کنید. فقط چشم ها ملاک نیستند و وضعیت کلی اجزای صورت از جمله فرم ابروها و چشم و فاصله آن ها از یکدیگر و حتی فرم و اندازه بینی و سایر جزئیات باید به دقت بررسی شوند تا عمل بلفاروپلاستی ترمیمی به درستی انجام شود.
در صورتی که بدون در نظر گرفتن اجزای صورت و فرم کلی آن اقدام به جراحی پلک شود، نتیجه عمل چندان رضایت بهش نخواهد بود و ممکن است باعث آسیب های جبران ناپذیری شود.
عمل بلفاروپلاستی در دو صورت می تواند نیاز به ترمیم داشته باشد. زمانی که افتادگی پلک به طور کامل رفع نشده و مقداری از چربی و پوست اضافی باقی مانده و بیمار از فرم جدید پلک رضایت ندارد. باید با عمل ترمیم بلفاروپلاستی اصلاح شود.
حالت دومی که نیاز است عمل ترمیمی انجام شود زمانی است که چربی ها و پوست اضافی بیش از حد برداشته شوند و پلک حالت کشیدگی پیدا کند و یا در مواردی در هنگام خواب نتواند به طور کامل بسته شود. در مورد اول عمل ترمیمی بلفاروپلاستی به راحتی قابل انجام است اما برای حالت دوم ممکن است عمل ترمیمی نتواند مشکل را برطرف کند و عمل های اصلاحی دیگری مانند لیفت ابرو، پیشانی یا شقیقه انجام شود.

فاصله زمانی مناسب بین عمل بلفاروپلاستی اولیه و عمل ترمیمی آن

بین عمل بلفاروپلاستی ترمیمی باید زمان مدت زمانی را صبر کنید تا جرحات و عوارض عمل قبلی به طور کامل برطرف شوند. به دلیل حساسیت پلک و پوست اطراف آن، جراحی پلک با تورم، التهاب و در بعضی مواقع زخم و خونریزی همراه است. این عوارض مدت زمانی نسبتا طولانی نیاز دارند تا کاملا بهبود یابند.
عوارض ناشی از عمل جراحی بلفاروپلاستی مدت زمانی بین ۳ هفته تا یک یا دوماه نیاز دارد تا کاملا برطرف شوند. زمان بهبودی برای همه افراد یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به طور کلی به توصیه پزشکان حداقل ۶ ماه برای انجام عمل بلفاروپلاستی ترمیمی صبر کنید تا پلک به وضعیت پایداری برسد. در صورتی که زمان کافی برای بهبودی در نظر بگیرید احتمال موفقیت آمیز بودن عمل ترمیمی بلفاروپلاستی بیشتر است.

مزایای عمل بلفاروپلاستی ترمیمی

زیبایی و جوانی
چشم ها جذابیت چهره را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند و با توجه به حساسیت بالای پوست اطراف چشم، اولین عضو از صورت است که علائم بالا رفتن سن را نشان می دهد. یکی از دلایل اصلی افراد متقاضی عمل بلفاروپلاستی ترمیمی برای زیبایی است.
اعتماد به نفس و زیبایی و حس جوانی عوامل وابسته به هم هستند که با انجام این عمل ممکن می شود. با این عمل ترمیمی جذابیت و جوانی چشم ها به حالت اولیه رسیده و حس سرزندگی و نشاط را به همراه دارد.
از بین رفتن مشکلات ناشی از افتادگی پلک مانند اختلال در بینایی نیز یکی از مزایایی است که با عمل بلفاروپلاستی ترمیمی ممکن می شود. در بعضی افراد افتادگی پلک به حدی است که موجب کم شدن میدان دید می شود و همچنین سنگین پوست و چربی بر روی چشم ممکن است کره چشمی را تحت تاثیر قرار دهد.
نتایج ماندگار و دائمی از ویژگی های مثبت عمل ترمیمی بلفاروپلاستی است. همانطور که می دانید روش های درمانی متعددی برای افتادگی پلک وجود دارد که همگی زمان بر بوده و نتایج را بعد از گذشت زمان طولانی می توانید مشاهده کنید. به علاوه سایر روش های درمانی قطعی نیستند و تاثیرگذاری آن ها کم و گاهی بی اثر هستند. عمل بلفاروپلاستی قطعی و موثر بوده و در سریع ترین زمان ممکن می توانید به فرم دلخواه چشم هایتان برسید.
عوارض جانبی کم یکی دیگر از مزایای این عمل ترمیمی است. روش های جراحی پلاستیک صورت معمولا دارای زمان طولانی تر برای بهبودی و جای زخم و اسکار هستند اما عمل پلک خیلی سریع تر از روش های دیگر بهبود یافته و زخم و جای بخیه به جا نمی گذارد. زیرا جای بخیه این عمل منطبق بر خطوط طبیعی پلک خواهند شد.

ترمیم عمل بلفاروپلاستی با دکتر خوانساری

مراقبت های بعد از عمل ترمیمی بلفاروپلاستی

با توجه به اینکه پوست پلک و اطراف چشم حساس هستند و با برش هرچند ظریف باز هم دچار تورم و التهاب و کبودی می شوند و گاهی نیز ممکن است موجب خونریزی و زخم شود، نیاز است تا مراقبت‌های لازم را برای بهبودی سریع‌تر و گرفتن نتایج بهتر انجام دهید.
معمولا پزشک متخصص پمادها و قطره‌های چشمی مورد نیاز را برای جلوگیری از خشکی چشم ارائه می دهد که باید به صورت مرتب مصرف شوند.
علاوه بر آن داروهایی نیز برای تسکین ناشی از جراحی برای شما تجویز خواهد شد که باید مصرف کنید تا درد را تسکین داده و آرامش داده باشید تا روند بهبودی هرچه سریع‌تر پیش برود.
کمپرس یخ در سه روز ول بعد از جراحی در تسکین درد و همچنین کم شدن التهاب و تورم آن کم خواهد کرد.
فعالیت فیزیکی سنگین مانند دویدن و شنا کردن و وزنه برداری و… را تا رسیدن به بهبودی کامل کنار بگذارید.
از بلند کردن اجسام سنگین و یا خم کردن سر به پایین بپرهیزید و برای زمان استراحت، دو بالش در زیر سرتان قرار دهید تا سر در سطح بالاتری از بدن قرار داشته باشد.
در روزهای ابتدایی استفاده از مواد آرایشی را کنار بگذارید و هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید از عینک آفتابی استفاده کنید.
به توصیه دکتر خوانساری که یکی از پزشکان حاذق و با تجربه در این زمینه است، جدی گرفتن مراقبت های بعد از عمل ترمیمی بلفاروپلاستی تاثیر زیادی در گرفتن نتایج بهتر خواهد داشت. اگر شما نیز احساس می کنید به این عمل احتیاج دارید، می توانید به مطب دکتر خوانساری مراجعه کنید تا وضعیت تان بررسی شود.
در ادامه نمونه ای از عمل بلفاروپلاستی توسط دکتر خوانساری را مشاهده می کنید. 

ترمیم عمل بلفاروپلاستی-دکتر خوانساری
ترمیم عمل بلفاروپلاستی-دکتر خوانساری
دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره