شماره تماس

09377999239

لیزر برای چروک دور چشم

لیزر برای چروک دور چشم خوب است؟ دکتر خوانساری

آیا لیزر برای چروک دور چشم خوب است؟

لیزر برای چروک دور چشم مفید است یا خیر؟ این سوالی است که موضوع اصلی این مقاله را شرح می دهد. بطور خلاصه بایستی گفته: بله! لیزر برای چروک دور چشم خوب است. حال ابتدا کمی با مسائل بنیادی تر مثل اینکه اصلا چروک دور چشم چیست و یا چگونه به وجود می آید و… آشنا می شویم.
با بالا رفتن سن، خاصیت ارتجاعی پوست کم کم پایین می آید و این خاصیت را از دست می ‌دهد. عوامل محیطی همچون قرار گرفتن در معرض خورشید و نیز ژنتیک، در شدید نمودن خطوط ریز و چروک ‌های پوست نقش مهمی دارند. از آنجایی پوست پیرامون چشم، نازک‌ تر از پوست بخش ‌های دیگر صورت است و رگ‌ های خونی فراوانی نیز دارد، در نتیجه، پوست دور چشم زودتر از دیگر بخش های بدن و صورت چروک می ‌شود.

فهرست مطالب

اگر به دنبال درمان لیزر برای چروک دور چشم هستید، در این مطلب از سایت دکتر خوانساری همراه ما باشید.
حال در این قسمت به صورت خلاصه با عوامل به وجود آورنده چروک دور چشم آشنا می شویم و در بخش های بعدی به کاربرد لیزر برای چروک دور چشم اشاره می کنیم.
یکی از اصلی ‌ترین عوامل سازنده چروک دور چشم، بالا رفتن سن است، اما عوامل دیگری هم هستند که سبب ایجاد چین و چروک پیرامون چشم می ‌شوند و قابل جلوگیری هستند. این عوامل عبارتند از:

نور آفتاب و پرتو های فرا بنفش
پرتو های ماوراء بنفش یا همان uv، کلاژن پوست را تجزیه می ‌کنند. کلاژن پروتئینی مهمی در بافت پوست است و استحکام پوست فرد را حفظ می نماید. قرار گرفتن در معرض اشعه uv سبب پیری زودرس و چروک می گردد.

لیزر برای چروک دور چشم خوب است؟ دکتر خوانساری

سیگار کشیدن
سیگار کشیدن سبب می ‌شود تا پوست بدن در معرض استرس اکسیداتیو اضافی قرار گیرد و سبب می گردد تا مقدار کلاژن و الاستین پوست آسیب ببیند. استفاده از سیگار، رگ‌ های خونی صورت را مسدود کرده و مانع گردش مناسب خون در رگ ‌های خونی می شود و باعث محروم شدن پوست از ویتامین مهم A می ‌شود.

حرکت ‌های تکراری صورت
حالت ‌های صورت همچون لبخند زدن، اخم نمودن و… سبب می‌ شوند تا بر روی پوست صورت، ‌خطوط ریز ایجاد گردد. همان گونه که قبل تر نیز اشاره شد، با بالا رفتن سن خاصیت ارتجاعی پوست از بین می ‌رود و پژوهش ها نشان می ‌دهد که خوابیدن بر روی صورت و روی یک بالش فرورفته، سبب ایجاد چین و چروک در دور چشم می ‌شود.
لیزر برای چروک دور چشم یک روش عالی برای از بین بردن چروک های دور چشم است، اما بهتر نیست که قبل به وجود آمدن این چروک ها و با انجام اقداماتی پیشگیرانه از این موارد جلوگیری کرد و یا حداقل زمان ایجاد آن ها را به تاخیر انداخت؟ در اینجا قبل از پرداختن به لیزر برای چروک دور چشم، به چند مورد از موارد پیشگیرانه اشاره می شود:

راه ‌های پیشگیری از ایجاد چروک دور چشم

آلرژی های خود را درمان کنید: آلرژی ها، بیشتر اوقات سبب ایجاد التهاب در پیرامون چشم می ‌شوند و سبب می ‌شوند تا در چشم اشک بیشتری جمع گردد. مالیدن چشم ها و یا خارش چشم، سبب می ‌شود تا چشم ‌ها قرمز شوند و پوست اطراف چشم خشک گردد. مالیدن زیاد، ‌خارش و یا خشک شدن پوست چشم، همگی عواملی جهت ایجاد چروک دور چشم هستند.
جهت محکم شدن پوست، ورزش مناسب پوست صورت انجام دهید.
استفاده کردن از کرم ها و یا محصولاتی که سبب می ‌شوند که پوست پیرامون چشم لایه ‌برداری گردد. در حقیقت این کار باعث می شود که سلول‌ های جدید ایجاد شود.
استفاده از آبرسان ها کمک کننده است. کمبود رطوبت می ‌تواند خطوط ریز زیر چشم را افزایش دهد. همچنین آبرسان‌ ها و مرطوب‌کننده ‌ها، بایستی دارای موادی باشند که گردش خون و ساخت و رشد سلول‌ های جدید را افزایش دهند، موادی همچون: پیتیدها و اسید هیالورونیک.
در معرض نور آفتاب قرار نگیرید؛ جهت قرار گرفتن در معرض نور آفتاب حتما از کرم ضد آفتاب با SPF بالا برای پوست پیرامون چشم استفاده نماید.
رژیم غذایی سالم داشته باشید. ویتامین هایی مثل C، A،E، بیشتر در محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌ گیرند. با مصرف خوراکی هایی که دارای این ویتامین ‌ها هستند، به پوست و در حقیقت به کل بدن کمک می‌ کنید تا سلول ‌های جدید و سلامت بسازند.

همانطور که ذکر شد پوست دور چشم یکی از ظریف ‌ترین پوست ‌های مناطق بدن است و به همین علت بسیار سریع ‌تر پیر می ‌شود. جوانسازی پوست این ناحیه به درمان‌ های گوناگونی اشاره دارد که به جهت صاف نمودن چین و چروک ‌ها، به حداقل رساندن گودی زیر چشم و سفت کردن پلک‌ های بالا و پایین انجام می گیرد.
جهت درمان و رفع سریع این عوارض چشم بایستی از روش های لیزر درمانی استفاده کرد. فناوری های لیزر رفع گودی دور چشم بسیار متنوع و متعددی وجود دارند که بسته به نوع عارضه که فرد دارد، مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از تکنیک های درمانی جهت رفع چین ‌و چروک و گودی اطراف چشم تکنیک درمانی با لیزر فرکشنال است.
در این راهکار، اشعه‌ لیزر به زیر سطح ‌رویی پوست نفوذ کرده و سبب رشد کلاژن ‌های جدید، یعنی کلاژن ‌سازی، در سطوح زیرین پوست می گردد. این روش را می‌ توان به شکل سرپایی انجام داد. لیزر درمانی جهت آسیب ‌های جزئی در قسمت ‌های بیرونی‌ تر پوست مناسب ترین کارکرد را دارد.
تکنیک ‌های درمانی بسیاری جهت رفع چروک دور چشم وجود دارد و بیشتر این تکنیک ‌ها تهاجمی هستند و تاثیرات نسبتا کوتاه مدتی دارند و تنها به بهبود چروک ‌های دور چشم کمک می ‌کنند و نمی توان گفت که آن ‌ها را به شکل کامل از بین می‌ برند؛ این تکنیک ها شامل استفاده نمودن از فیلر ها، میکرودرم ابریژن،‌ لایه ‌برداری شیمیایی، میکرونیدلینگ و بوتاکس است.

یکی از مناسب ترین و موثر ترین تکنیک ‌ها جهت درمان چروک دور چشم، لیزر درمانی است. لیزر برای چروک دور چشم به کاهش چروک، جوانسازی و سفت نمودن پوست اطراف چشم، حجم‌ دهی پوست، و پاکسازی پوست کمک می‌ کنند.
در حقیقت انجام لیزر برای چروک دور چشم، با نفوذ به‌ لایه‌ های پوست، پوست را تحریک کرده تا مقدار کلاژن و الاستین بیشتری تولید نماید و به شکل طبیعی، پوست خود را درمان نماید.
لیزر نه تنها جهت درمان چین و چروک دور چشم است، بلکه طیف بسیاری از درمان ‌های مربوط به مشکلات پوستی و برطرف نمودن چروک بخش ‌های گوناگون صورت هم با آن انجام می ‌شود.

لیزر فرکشنال برای دور چشم

لیزر فرکشنال در درمان چروک چشم و سفت شدن پوست تاثیر خوبی دارد. از مزایای لیزر برای چروک دور چشم این است که موثر است و به طور معمول ۲ الی ۳ جلسه درمانی کافی است و از عیوب آن این است که حدود ۳ الی ۷ روز زیر چشم دلمه‌ های ریز دارد.
لیزر فرکشنال یکی از تکنیک های درمانی است که اثرات مطلوبی بر چروک های پوست دارد و برای اغلب بخش های درگیر این چروک ها قابل استفاده است. حداقل عوارض این تکنیک، به کاربردی بودن آن کمک شایانی کرده است و فرکشنال را به یکی از مناسب ترین روش های جوان سازی پوست پیرامون چشم تبدیل می کند.
در روش لیزر فرکشنال CO2 جهت رفع چروک صورت پرتو های لیزر به شکل پشت سر هم و میکروسکوپی به پوست تابانده می شود، این پرتو ها به شکل مستقیم به قسمت آسیب دیده پوست تابانده می شوند و از لایه های ابتدایی و سطحی پوست عبور می کند و در مدت زمان چند ثانیه بخش های زائد پوست را بدون اینکه به بافت های مجاور آسیبی وارد شود، از بین می برد.
با نابود شدن بافت های زائد چروک صورت و دور چشم نیز از بین می رود در حقیقت با این کار فرایند طبیعی ترمیم بافت شروع شده و به جای سلول های آسیب دیده، سلول های جدید، با طراوت، سالم و تازه، جانشین می شوند و به دنبال آن پوست آن قسمت صاف می گردد.
معمولا، نتایج حاصل از لیزر برای چروک دور چشم، طی چند جلسه درمانی ظاهر می گردد، اما تعداد جلسات درمان در هر شخص با توجه به شدت و عمق چروک، سطح انتظار فرد و شرایط پزشکی و ژنتیکی شخص بستگی دارد.

لیزر برای چروک دور چشم خوب است؟ دکتر خوانساری

چه کسانی کاندید مناسب برای لیزر برای چروک دور چشم هستند؟

شخصی برای لیزر برای چروک دور چشم مناسب است که انتظار واقع بینانه ای از نتیجه درمان داشته باشد، و سابقه پزشکی خاصی نداشته باشد. لیزر برای چروک دور چشم می تواند توسط آقایان و بانوان انجام شود. بخش های گوناگون بدن اعم از پیرامون چشم، گردن، دست ها، دور لب با لیزر درمانی می توانند، درمان شوند. جهت درمان بخش هایی از پوست بدن که ظریف هستند از لیزر فراکشنال استفاده می گردد.
لیزر برای چروک دور چشم همچون روش های دیگر لیزر درمانی عوارضی مثل قرمزی و تورم دارد، این عوارض جز رایج ترین و طبیعی ترین عوارض جانبی هستند که طی لیزر برای چروک دور چشم مشاهده می شود، اما بسیار سریع بهبود می یابد.

بهترین لیزر برای چروک دور چشم

یکی از بهترین روش های لیزر برای چروک دور چشم با استفاده از روش زیبایی آر اف فرکشنال انجام می گیرد که یک روش آسان، بدون نیاز به جراحی و تقریبا بدون درد می باشد. لیزر فراکشنال سبب تحریک کلاژن سازی گشته و همزمان به روشن شدن پوست و استحکام آن کمک کرده و تأثیرات دائمی دارد.
رایج ترین و بهترین درمان با لیزر برای خطوط ریز و چروک دور چشم، لیزر فراکشنال غیر تخریبی است. بازسازی سطح پوست با لیزر تکنیکی است که در آن از ابزار ویژه جهت از بین بردن چین و چروک دور چشم در لایه ‌های بالایی پوست استفاده می‌ گردد. در این تکنیک لایه ‌های پایینی پوست گرم شده تا تولید کلاژن بالاتر برود و سبب تحریک قسمت تحت درمان برای بهبودی، با ظاهری یکنواخت ‌تر گردد.
تاثیرات بازسازی سطح پوست با لیزر به ویژه با درمان ‌های تهاجمی‌ تر به طور معمول بلافاصله ظاهر می‌ شوند. در صورتی که لیزر برای چروک دور چشم توسط یک متخصص مجرب و در کلینیکی مجهز همچون کلینیک دکتر خوانساری انجام شود؛ می ‌تواند با بهترین نتایج ممکن همراه باشد.

لیزر برای رفع تیرگی دور چشم

لیزر تنها برای چروک دور چشم نبوده و می توان از این روش درمانی برای رفع تیرگی دور چشم نیز استفاده کرد. پس بنابراین روش ‌های لیزری می ‌توانند به کاهش تیرگی دور چشم نیز کمک نمایند. این تکنیک ‌ها با استفاده از تکنولوژی لیزر به تقویت پوست و کم تر شدن سیاهی کمک می ‌کنند. برای جهت استفاده از این روش بایستی نخست با یک پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید برای انجام به یک کلینیک مجهز و معتبر مراجعه نمایید.

لیزر دور چشم چیست؟

ما می دانیم که پوست دور چشم نازک و حساس است. به همین دلیل اگر اقدام غلط و اشتباهی در آن بخش انجام دهیم احتمال دارد با عوارض ناگواری همراه باشد. ولی فرآیند لیزر می تواند با تابش به سطح پوست حاشیه چشم باعث تحریک تولید الاستین شود. به همین دلیل (یعنی غیر تهاجمی بودن) می تواند بهترین انتخاب جهت درمان آن قسمت باشد. البته توجه داشته باشید که با تولید کلاژن سازی، جوانسازی پوست هم به وقوع می پیوندد پس در حقیقت شما با یک تیر دو نشان زده اید.
به جهت آنکه بیشتر با این عملکرد درمانی آشنا شوید تا بتوانید درمان را آغاز نمایید، مناسب است، نخست از کاربرد لیزر برای چروک دور چشم اطلاعات کافی داشته باشید. این اشعه قادر است تا مشکلات و مواردی که در زیر ذکر شده است را به درستی درمان کرده و باعث رفع مشکل شود. همچون:

  • درمان چروک های پوستی قسمت مورد نظر
  • بهبود چین ها و خطوط ایجاد شده مثل خطوط پنجه کلاغی و…
  • درمان سیاهی دور چشم
  • رفع گودی زیر چشم
  • کم کردن پف پلک
  • سفت نمودن پلک های بالا و پایین

لیزر دور چشم چگونه انجام می شود؟

حال اگر شما نیز تمایل پیدا کردید تا جهت درمان مشکلاتی که ذکر شد از اثر جادویی لیزر برای چروک دور چشم استفاده نمایید وقت آن است تا از شیوه انجام این عملکرد هم مطلع باشید. در طول پروسه درمان لیزر برای چروک دور چشم، مراحل زیر به ترتیب رخ می دهد.
نخست با مراجعه به یک کلینیک و مرکز درمانی معتبر با پزشک معالج زیبایی ملاقات خواهید داشت. پس از آن در این جلسه وضعیت خود را شرح می دهید.
اگر دارویی خاص مصرف می نمایید یا از مشکلی خاص رنج می برید حتما بایستی به پزشک متخصص اطلاع دهید و مطابق با نظر او پیش بروید.
در روز موعود پیش از حاضر شدن در مطب استحمام کرده و با صورتی کاملا تمیز به آنجا مراجعه نمایید. هیچ آرایشی نداشته باشید.
اگر در نزدیکی جلسه لیزر برای چروک دور چشم از روش های لایه برداری استفاده کرده اید یا کار زیبایی خاصی را انجام دادید حتما به پزشک متخصص خود اطلاع دهید. احتمال دارد اقدام انجام شده با عملکرد لیزر ممانعت داشته باشد.
در جلسه مورد نظر، نخست صورت به طور کامل پاکسازی می شود.
نخست کرم های بی حسی موضعی استعمال می شود. این کرم ها به جهت عدم احساس درد (برای آستانه های تحمل کمتر) می باشد. بعضی از اشخاص درد لیزر برای چروک دور چشم را ناچیز دانسته و این مرحله را انجام نمی دهند.
دستگاه لیزر فرکشنال بر روی قسمت مورد نظر حرکت نموده و آغاز به کار می نماید.
کارکرد این دستگاه به این گونه است که لیزر به شکل چند پیکسل شده و با حداقل آسیب به لایه سطح زیرین پوست تابیده می شود.
در پایان پروسه، ترمیم پوست انجام گرفته و کلاژن سازی با ساخت الاستین های بیشتر سبب درمان مشکلات و نواقص دور چشم می گردد.

لیزر برای چروک دور چشم خوب است؟ دکتر خوانساری

هزینه لیزر برای دور چشم

لیزر برای چروک دور چشم با توجه به چندین فاکتور مهم دارای هزینه متفاوت است. از یاد نبرید که انتخاب یک مرکز درمانی معتبر و مجهز همچون مجموعه دکتر خوانساری به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید. در نقطه مقابل احتمال دارد اگر جایی که به آن مراجعه می نمایید دارای استاندارد های مربوطه نباشد باعث بروز عوارض متعددی برای شما گردد.
به طور کلی درگیر تخفیفات جادویی و تبلیغات گول زننده نشوید و تحقیقات مورد نیاز را انجام دهید. در این بین موقعیت جغرافیایی، تعداد جلسات مورد نیاز، دستمزد کار پزشک، و… می تواند باعث افزایش قیمت یا کاهش هزینه شود.

عوارض لیزر دور چشم

انجام لیزر برای چروک دور چشم با توجه به همه کاربرد ها و مزایا تقریبا عارضه خاصی را برای شخص به دنبال ندارد. فقط احتمال دارد بعد از انجام آن کمی تورم و قرمزی مشاهده گردد. ولی اگر متاسفانه اپراتور از لحاظ تبحر، تجربه کافی را نداشته نباشد احتمال دارد، سوختگی، درد و… در هنگام درمان ایجاد شود. به همین دلیل نیاز است تا به یک مرکز معتبر مراجعه کنید.

مزایای بهترین لیزر برای دور چشم

لیزر برای چروک دور چشم کمک می کند تا از مزیت های زیادی بهره مند شوید. سریع و راحت بودن این شیوه درمانی یکی از مناسب ترین مزیت های آن است. اشخاص می توانند بعد از انجام این شیوه درمانی به انجام فعالیت روزمره خود بپردازند. لیزر برای چروک دور چشم غیر تهاجمی بوده و بدون بیهوشی صورت گرفته و تقریبا هیچ خونریزی شخص را تهدید نمی کند. این تکنیک درمانی دوره نقاهت خاصی نداشته و باعث جوانسازی پوست و رفع مشکلات و موارد ذکر شده می شود.

اقدامات ضروری قبل و بعد از لیزر برای چروک دور چشم

حال اطلاعات کامل و مناسبی از این عمل زیبایی در اختیار دارید. حال نیاز است با رعایت همه نکاتی که در ادامه گفته می شود مناسب ترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.

  • دو هفته پیش از انجام لیزر برای چروک دور چشم در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  • حداقل 14 روز پیش از لیزر هیچ روش لایه برداری را انجام ندهید.
  • اگر دارویی خاص و یا محصولی مثل کرم ها برایتان تجویز شد، به درستی آن ها مصرف نمایید.
  • بعد از انجام عملکرد لیزر درمانی در مقابل خورشید حاضر نشوید. در صورت نیاز از ضد آفتاب های قوی استفاده نمایید.
  • می توانید جهت درمان التهاب و قرمزی احتمالی ایجاد شده از کمپرس آب سرد استفاده نمایید.
  • هرگز محل مورد درمان را دست نزنید و از ماساژ و یا خارش آن بخش به شدت دوری کنید.
  • در صورت مشاهده هر عارضه غیر طبیعی با پزشک متخصص ارتباط برقرار کنید.

لیزر چشم درد دارد؟

در کاملی یک کلمه بایستی گفت خیر. اما تقریبا تورم و سوزش ملایم شبیه به احساس ایجاد شده زمان یک آفتاب ‌سوختگی خفیف احتمال دارد حس شود که اگر از کرم های بی حسی موضعی استفاده کرده باشید همین سوزش کم را نیز حس نمی کنید. در موارد نادر عوارض جانبی همچون زخم و یا تغییر در رنگدانه پوست رخ می ‌دهد.

نتایج حاصل از درمان لیزر برای چروک دور چشم

نتیجه حاصل از درمان چروک دور چشم با روش لیزر به شکل سریعی قابل مشاهده است اما دوران بهبودی به شکل تدریجی است. پس از انجام لیزر برای چروک دور چشم، پوست نسبت به قبل نرم تر، صاف تر و حجیم تر می شود. با گذشت 3 تا 6 ماه و افزایش ساخت کلاژن ها، وضعیت پوست بهتر می گردد. نتیجه حاصل از درمان طولانی مدت است، البته این مدت نیز در اشخاص گوناگون با توجه به سن، شرایط پزشکی، ژنتیک و شیوه مراقبت از پوست متفاوت است احتمال دارد برای شخصی دوره این مدت کوتاه و برای شخص دیگری بلند مدت باشد.

لیزر برای چروک دور چشم خوب است؟ دکتر خوانساری
تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال

تیره شدن پوست پس از انجام لیزر برای چروک دور چشم، یکی از عوارض رایج این روش درمانی است. دلیل ایجاد این مورد این است که تابش لیزر سبب آسیب سلول های سازنده ملانین در پوست می گردد. ملانین رنگدانه پوست است که سبب ساخت حالت تیره در پوست می شود. بالا رفتن ملانین پوست که هایپرپیگمنتاسیون اسم دارد سبب تیره شدن پوست پس از لیزر می گردد. شدت و نوع لیزر، نوع پوست شخص، رنگ پوست و… از جمله مواردی هستند که می توانند در ایجاد این مورد دخیل باشند.

سخن پایانی

در این مطلب در رابطه با لیزر برای چروک دور چشم صحبت کردیم و جوانب مختلف این اقدام جوانسازی و زیبایی را مورد بررسی قرار دادیم. کلینیک دکتر خوانساری به عنوان یکی از معتبرترین کلینیک های زیبایی در کشور، آماده ارائه دهنده انواع خدمات زیبایی و درمانی در زمینه جراحی پلک به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

چطور میتونم کمکتون کنم؟How may I help you?
مشاوره با دکتر خوانساری
مشاوره